APUA! Mikä riski olla raskaana jos pillerilevyn kolmas pilleri myöhästyy noin 14 tuntia???
Pakkausselosteen mukaan ehkäisyteho voi heiketä ja etenkin alkujakson pillereiden unohtaminen kasvattaa riskiä, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa?
Kommentit (11)
oon ajatellut pillereitä synnytyksen jälkeen.
Onko se tosiaan noin tarkkaa. Eli pitääkö ottaa joka päivä samaan aikaan?
sentään 12 tunnin armonaika. Jotain minipillereitä pitää ottaa max. 3 tunnin heitolla edellisen vuorokauden kellon ajasta. Hitsi kun tosiaan muistin eilen vasta illalla että pilleri oli aamulla unohtunut ottaa, ja ehti mennä yli sen sallitun 12 tunnin. Mietin vaan että miten muka se voi olla niin tarkasti määritelty, että jos alle 12 tuntia ei ongelmaa ja jos yli 12 niin heti raskautuu. Ja mulla nyt ei mennyt kun max parilla tunnilla yli, mutta menipä kuitenkin yli sen annetun ajan.
Ap
Unohdin kerran ottaa KOLMENA PERÄTTÄISENÄ PAIVÄNÄ pillerin... Oli minipillerit. ( vai onko ne minipillerit? Marvelonit merkiltään) Olin ihan varma että nyt olen kyllä mokannut pahemman kerran! Vaan jatkoin pillereiden syömistä, ja menkat alkoi ihan ajallaan!
En usko että se unohtaminen on kovin vakavaa. Aika harvinaista kuitenkin että yhden pillerin unohtaminen jo antaisi munasolulle liikkumisluvan :D
Joten aika epätodennäköistä on että olet raskaana. Useasti käy vielä niinkin että kun sitten päätät lopettaa pillerit niin etpä tulekaan ihan sormia napsautttamalla raskaaksi. Monella tutllani on vienyt 2- 6 kk ennenkuin on onnistunut plussaamaan.
pilleriä ottaa enkä tullut raskaaksi! siten kun lopetin kokonaan niin heti ekalla kierolla tärppäs..
on todella epätodennäköistä että tulisit yhden pillerin unohtamisesta raskaaksi...
Ja seiska, ehkä maailman suurin vääryys, että toinen pelkää olevansa raskaana kun ei haluaisi ja toinen ei ole vaikka jo kovasti toivoisi olevan. Onnea siis teidän yritykseen!
Eli onhan näitä monenlaisia kokemuksia.
että myöhästyykö pilleri vai unohtuu kokonaan, että ottaa seuraavana aamuna kaksi kerralla? Jos kerran 12 tunnin ei myöhästys ei haittaa, kuinka olennaisesti 14 tunnin myöhästys lisää raskauden riskiä?
Minä söin viisi vuotta pillereitä ja nyt menossa seitsemäs yritys kierto tulla raskaaksi, mutta toisilla voi tosiaan vaikuttaa erilai...
jäi joka laatasata 1-3 perättäistäkin ottamatta eikä mitään tapahtunut...söin noin 4v. yhteensä ja lasta " tehtiin" puolitoista vuotta ennen ku tärppäs...
että soitin lääkärille, joka oli sitä mieltä, että syytä huoleen ei ole, kun kaksi ensimmäistä pilleriä on otettu ajallaan ja kolmas pilleri myöhästyi vain 14 tuntia. Jos epäilyttää, voi viikon verran käyttää kondomia, mutta ensimmäisen kolmen päivän aikana tapahtuneesta yhdynnästä ei ole pilleriunohduksesta huolimatta kohonnutta raskauden riskiä.
Ajattelin vain jos joku on samassa tilanteessa. Olen kuullut että tämmöistä olisi joskus tapahtunut jossain muuallakin :)
Kivaa päivänjatkoa toivoo AP