G: Kunka moni haluaa tietää jos tulee petetyksi?
Minä en halua tietää. Enkä ole järjettömän mustasukkainen, jos mies saa iloa sattumanvaraisesti jostain niin hyvä vaan, mutta kunhan ei kerro minulle enkä saa mistään tietää eikä tuo mitään tauteja ym. muuta mukavaa
Kommentit (16)
eikä tulisi mieleenkään kieltää tai vahtia aikuista miestä. Jos haluaa olla muiden kanssa, se on hänen valintansa. Jos haluaa kertoa mulle, sekin on hänen valintansa. En ole mustasukkainen omistushullu, ja yritän muutenkin välttää liian ehdottomia mustavalkoisia ajattelumalleja, koska maailma ei oikeasti ole sellainen.
Meillä on seksiä paljon ja monenlaista, pikapanoista monituntisiin sessioihin, alistamista, pukuleikkejä ja muuta hauskaa. Luultavasti kiihottuisin jos näkisin mieheni sängyssä toisen naisen (tai miehen!) kanssa, samoin, jos kuulisin tällaisen seksiselostuksen hänestä/häneltä.
Meillä on pitkä (20v) ja hyvä suhde ja tällä aion mennä hautaan asti, jos se minusta on kiinni. Loukkaantuisin ja saisin elämään turhaa murhetta, jos tietäisin jotakin miehen naisjutuista. Olen huono antamaan anteeksi. Toistaiseksi ei ole ollut aihetta epäilläkään. Ja hyvä näin.
En tiedä mitä sitten tapahtuisi, mutta tietää haluaisin kuitenkin.
Koska silloin voisin itse päättää hyväksynkö asian vai en. Todennäköisesti en hyväksy ja lähtisin sitten itsekin etsimään muuta seuraa.
Mutta jos tätä tapahtuisi toistuvasti tai suhde jatkuisi pitkään tahtoisin tietää.
Eksä oli laukkonu koko 4 vuotisen suhteen ajan vieraissa pedeissä. Vaikeaahan se ei ollut kun ensimmäiset 2-vuotta asuttiin eri paikkakunnalla. Ja yhdessä asuessa oli ilmeisesti käynyt kesken baarireissujen. Näistä käynneistä en olisi tahtonut tietää erovaiheessakaan, se teki erosta PALJON katkeramman, ja musersi luottamusta kaikkiin miehiin.
jostain kännimokailusta. Jos mies tyrisi, niin miettis vaan asiaa itsekseen ja märehtis. En haluais että kävis mulle avautumaan ja yrittäis näin helpottaa mahdollisia omantunnontuskiaan.
Tietysti jos miehellä olis jotain isompaa säätöä mun selän takana, niin mieluusti tietäisin.
Pidän ihan mahdollisena, että itsellenikin voisi käydä hassusti. Liikaa viiniä, sopiva tunnelma ja mies...vaikka rakastankin omaa ukkoa, enkä missään nimessä haluaisi häntä loukata tai pettää.
haluaisin...siinä on aina pätevä syy eroon :)
haluaisin tietää jos mies on käynyt pettämässä! Ollaanpa kaikki rehellisiä suhteissamme.. Kumminkin ne joskus tulee julki
josta ei seurauksena ole tauteja/lasta ja mies katuu, niin EN HALUA TIETÄÄ. Kärsiköön yksin typeryydestään.
Jos taas kyseessä on krooninen pettäjä tai pitkä suhde, haluaisin tietää.
Perhesalaisuuksia on tutkittu toistaiseksi aika vähän, mutta ilmeistä on, että yllättävän monissa perheissä näitä kuitenkin on. Niitä voi olla esimerkiksi salasuhde, tai vaikka peitelty vanhemmuus (lapsen isä/äiti ei olekaan oikea isä/äiti vaan esimerkiksi setä/täti). On myös selvää, että jotenkin aina ne kalvavat perheen ilmapiiriä. Tulee tabuja, asioita ei käsitellä luontevasti. Esimerkiksi lapsen viattomaan kysymykseen tuleekin vaivautunut hiljaisuus ja huomion ohjaaminen muihin asioihin. (Miksi Pertti-sedällä on samanlainen nenä kuin mulla, vaikka mun isällä on erilainen?)
Aloittaja kysyi, haluatko TIETÄÄ.
Itse ajattelen, että tietoa on monenlaista. On selvää tieto-tietoa, mutta sen lisäksi ihmissuhteissa on myös vaisto-tietoa, kätkettyä tietoa, hiljaista tietoa jne.
Itse tuppaan olemaan sitä mieltä, että salasuhde yms. salaisuudet kyllä vaikuttavat perheen ilmastoon vaikka niistä ei tiedetäkään faktana.
Omasta puolestani suosittelen parisuhteen ongelmien avointa käsittelemistä eikä niiden "ratkaisemista" salasuhteella. Se ei ratkaise mitään ja ylipäänsä tuo elämään kärsimystä ja surua, ja usein etenkin lapsille.
Mitäs ootte tästä mieltä?
näin tuumaa diakoni Meiju
Tikkurilan seurakunta
On ihan omaa kokemusta siitä, että salaisuudet saavat aikaan painostavan ilmapiirin. Vaikka totuus satuttaa kovasti, ilmapiirin puhdistumisen huomaa heti. On parempi jatkaa yhdessä eteenpäin, kun faktat ovat selvillä ja molemmin puolin ollaan rehellisiä.
Jatkaisin hänen kanssaan edelleen, ellei tilanteeseen liittyisi mitään tosi karseaa, mutta tekisin valintani mieluummin tietoisena tilanteesta.
kännimokailusta en haluaisi tietää. Mutta jos tuntee tarvetta kertoa siitä, niin anteeksi antaisin. Vakavammasta suhteesta haluaisin kyllä tietää, mutta silloin antaisin kenkää..
Pettäjä varastaa toisen elämän pakottamalla toisen elämään valheessa tietämättään.
Ja ulos lentää heti.