Lapsen ikävä etävanhemman luona
Taas on se aika vuodesta, kun lapsi on 2 kertaa 2 viikkoa isällään. Ensimmäinen viikko takana ja alkoi tekstaripommitus. Ikävä on lapsella ihan hirmuinen. Eilen valitteli, että ei ole saanut yhtään herkkuja, vaikka on loma. Minä tietenkin hövelinä lupaamaan, että kotona on sitten herkkujakin, kun tulee. Tänään oli jäänyt pikkusisaren vahdiksi kauppareissun ajaksi niin sai ensimmäisen tilaisuuden soittaa (isänsä ja äitipuolensa kieltävätä puhelut minulle).
Itse kestän muuten hyvin nämä viikot, mutta kyllä se tuolta sydänalasta kirpaisee tuo 11-vuotiaan hurja ikävä! Mutta huomattavasti pienempi paha tämä on kuin perheväkivallan ja alkoholistin kanssa eläminen!
Kommentit (11)
On ihan normaalia, että on ikävä sitä vanhempaa jolla ei ole sillä hetkellä. Sun olisi pitänyt sanoa, että isällä on isän säännöt ja lapsen pitää olla siellä sen mukaan ja unohtaa lupailut mistään herkuista. Typerää toimintaa. Periaatteessa ymmärrän soittokiellot, jos tilanne on aina tuo, että lapsi valittaa jostain ja sinä lupailet että sinun luonasi sitten saa sen. Lapsi varmaan muistaa isällään mainita, että sinun luonasi saa sitä ja tätä....
kun lapsi odottaa niitä lupaamiasi herkkuja ja vinkuu niiden takia luoksesi.
Ap, päästä jo irti exästä ja hanki elämä. Haluat lapsesi kautta hallita exän elämää.
Itse en ymmärrä tuota soittokieltoa. Jos lapsella on ikävä, niin tottakai hän saa soittaa!! Kauheeta joutua patoamaan tunteitaan ja pitämään ahdistusta sisällään.
Mutta toisaalta ehkä sinäkin voisit suhtautua reippaammin etkä lupailla ja myötäillä :) Lapsikin varmaan reipastuisi jos äiti kuulostaa myönteiseltä ja reippaalta ja iloiselta :)
jotta lapsi asettuisi isänsä luo olemaan eikä kuvittelisi että "ikäväänsä" märisemällä hänet kotiutetaan äidin luo.
Sinun tehtäväsi lähivanhempana on tukea lapsen ja etävanhemman suhdetta eikä kieroilla lasta omalle puolellesi etän selän takana.
Ota ilo irti seuraavasta viikosta, kun saat omaa aikaa. Pitää oppia päästämään irti lapsesta ja äidin roolista hetkeksi. Lapsi on kumminkin sulla vain lainassa.
Typerä tuo karkkijuttu. Isähän on fiksu jos ei pilaa lapsen hampaita ja elimistöä karkeilla
Turhaan takerruitte tuohon karkkijuttuun. Mutta siitä sen verran, että viime kuukausina lapsi on ensimmäisiä kertoja 5 vuoden aikana alkanut puhumaan isästään negatiivisesti. Tällä kertaa se oli tuo karkkimarina. Isänsä oli etukäteen puhunut, että kesälomalla sitten herkuttelevat. Lapsi ei ollut saanut ostaa omilla rahoillaan edes huvipuistossa poppareita. Lapsi soittaa kerran vuodessa kesällä isältään minulle salaa. Isä on kieltänyt paljon muitakin normaaleja asioita, esim. lapsi ei saa käydä minun vanhempien luona eikä isänsä vanhempien luona kotoa vaan ne vierailut on tapahduttavan isän luota. Exän perään en haikaile, minulla on nykyään ihana, rakastava ja minua ja lastani kunnioittava mies. Nautin myös omasta ajasta ja eritoten huomenna alkavasta ulkomaanmatkasta mieheni kanssa! Minä en mustamaalaa lapsen isää lapselle. Minä taistelin eron jälkeen alkuun, että lapsen isä otti lapsen aina luokseen, kun ei aluksi meinannut. Ja se on kannattanut, tapaavat nyt siis säännöllisesti joka toinen pitkä viikonloppu. T0-su viikonloppujen aikana lapselle ei tule ikävä. Mutta näin kesällä tulee. Johtuu myös siitä, että kaverit on täällä kotona lähellä. Ja palatakseni vielä herkkuihin. Meillä on joka kesä tytön tullessa kotiin juhlat kakkuineen ja muine herkkuineen. Tarkat herkkupäivät on myös. Ja lapseni on normaalipainoinen ja liikuntaa harrastava tyttö.
Jos nyt ketään mahtaa kiinnostaa, kun täällä väännetään kaikki aina tiettyyn kaavaan :D
..ja siinä välissä lapsiparat!!
vielä yksikin kerta turpaan tai alusvaattesilla pakkaseen ajettuna. Liian kauan sinnittelin päätöksessäni, että elämässäni tulee olemaan vain yksi mies. Onneksi heräsin ennen kuin hakkasi viimeisenkin järjen hivenen päästäni. Niin vaan muuttui ala-asteen kilttipoika alkkikseksi sekin. Onneksi nyttemmin raitistunut niin uskaltaa lapsenkin antaa luokseen.
ja käyttää tietoisesti ikävääsi hyväkseen saadakseen tahtonsa läpi. Etävanhemman luona pätevät etävanhemman säännöt.
Provo. Provo. Provo.