G: Olisitko sairaanhoitaja, psykologi, juristi vai muusikko, jos kaikkiin olisi kykyjä?
Kommentit (36)
Siis ammattikoulupohjanen muusikko olen ja siitä jatkoin sitten opettajaksi Myös nuorempana kävi mielessä, että oisin jatkanut amk muusikoksi ja orkesteriin soittamaan. Opetushommat voitti. Eli jos noista valita, niin amk muusikko.
muusikon puolelle taitaiis kallistua. Pianisti ehkä.
Olen opiskellut molempia aloja ja molemmat ovat olleet "toiveammatteja", kunnes elämä (ja opinnot) veivät toisaalle. Tosin nuo alat ovat mukana sekä ammatissani että vapaa-ajallani varsin vahvasti: olen "amatöörimuusikko" ja psykologian opettaja!
olen sh ja hankkiutumassa eroon alasta, en jaksa taidealoja jotta ei muusikko, en usko psykologiaan. mutta olen hyvä riitelemään, joten juristi :)
miksi et usko? Mielenkiintoista.
olen sh ja hankkiutumassa eroon alasta, en jaksa taidealoja jotta ei muusikko, en usko psykologiaan. mutta olen hyvä riitelemään, joten juristi :)
miksi et usko? Mielenkiintoista.
Onhan noita kaiken maailman hulluja, jotka ei usko esim. evoluutioteoriaankaan. :D
t: psykologi. ihmismieli on niin mielenkiintoinen.
p.s. vastaaja nro 20, opiskele musiikkiterapeutiksi!
Tykkään olla tunteiden kanssa tekemisissä.
sanoin että kaikkiin pääsisi kuka vain, ainakaan itse en koskaan pääsisi esim. lääkikseen mutta oikiksesta on sellainen kuva, että sinne pääsee, kun jaksaa tarpeeksi päntätä. Siis että mikään noista ei ole keskivertoälykkäälle mahdoton, johonkin lääkikseen kai vaaditaan synnynnäisiä lahjojakin. Itse opiskelen opettajaksi, joka myös on mahdollista kelle vain.
Jos tähän siis myös sisältyisi takuu siitä, että töitä riittää.
Se on ainut näistä, johon en pääsisi - ainakaan ilman kohtuutonta panostamista ja hyvää tuuria :)
Muusikko, jos pääsisin muusikkona ylös ja kuuluisuuteen tienaamaan hyviä rahoja
Psykologi, koska voipi kuunnella ja auttaa ihmisiä mielen asioissa
mutta sairaanhoitaja olisin silti. Ikiaikainen haaveeni, joka kaatuu vain neulapelkooni.
Nyt olen aineenopettaja.
Juristi. Näistä houkuttelevin vaihtoehto.
Nykyinen ammatti on ompelija.
Olen lukion lehtori, siis aineenopettaja, ja viihdyn työssäni.
Klassisen musiikin puolella.
Olen peruskoulun musiikinopettaja. Ahkeruus ja motivaatio eivät nuoruusvuosina eivät riittäneet ja lisäksi soitinvalintani oli alunperin väärä - onneksi saan kuitenkin jotenkin toimia musiikin parissa ja harrastan toki aktiivisesti.
Seuraava valinta noista vaihtoehdoista olisi psykologi.
Nykyinen koulutus: ylioppilas.
Perustelut: Houkuttelevin vaihtoehto noista.