Ketodieetti raskausdiabeteksen aikana???
Onnistuuko, onko jotain haittaa vauvalle jos ei syö yhtään hiilareita?
Kommentit (6)
pelkäsin niin paljon verensokereiden nousua että söin hiilareitä liian vähän.
Jälkikäteen olen löytänyt tutkimustuloksia että ketoaineet äidin veressä raskausaikana ei välttämättä ole ihan pikkujuttu lapselle. Valitettavasti ei ole tarjota linkkejä mutta oppimishäiriöitä tms. on raportoitu muistaakseni. Eli hillittömän suurta vaaraa ei ole, mutta jos et tupakoi niin miksi altistaisit vauvan ketoaineille?
karppaus.info sivustoa. Siellä on myös raskaana olevia karppaajia. Ehkä löydät myös ketokarppaamisesta kokemuksia.
Itsekin jouduin rajoittamaan radikaalisti hiilareita raskausdiabeteksen takia, mutta ketoosiin en halunnut päästää. Söin n. 50-60g hiilareita vuorokaudessa. Sillä määrällä minulla pysyi myös sokeriarvot hyvinä.
AIVAN toinen asia kuin karppauksen ketoosi. Enpä suosittelisi. Käy hullusti sulle ja lapselle. Otahan selvää mitä eroa niillä on ja hämmästy.
tuollaisessa dietissä, koska insuliinia ei ole. Ja se taas on toisin kuin ketoosi, hengenvaarallinen tila. Siis diabeetikon insuliinittomuus tekee hommasta vaarallisen. Vauvalle myös. Tiedän saavani karpeilta lokaa niskaan, mutta en itsekään syö kuin pitkäketjuisia hiilareita, joten olen asiasta ottanut himpan selvää.
raskausdiabeteksenne hoitoon? Hiilareita saa syödä max. 20g päivässä.