Monissako häissä olet ollut ja moniko näistä avioliitoista on päättynyt eroon?
Laskeskelin, että viimeisen 16 vuoden aikana olen ollut 25 häissä ja 5 paria näistä on eronnut. Aiempia häitä en muista niin tarkasti.
Kommentit (33)
ja ne 70-luvulla vihityt ovat pääosin yhä yhdessä, 80-lukuisissa eroja on muutama, 90-luvulla vihityistä on 50% naimisissa ja 2000-luvulle tultaessa eroprosentti kasvaa eli lähes 70% on eronnut.
Toinen liitto kesti n. 15 vuotta, toinen vajaa 10 v.
5 paria on naimisissa edelleen, yksi liitoista päättyi kuolemaan.
Näistä yksi liitto on päättynyt eroon (90-luvun loppupuolella solmittu). Lisäksi kolmet häät, joihin tuli kutsu mutta en päässyt paikalle, kaikki ovat vielä yhdessä.
Jos lapsuus lasketaan mukaan, ehkä 20 häät? Eronneita yksi pari, kahdesta parista en ole kuullut vuosiin, eli voivat olla eronneitakin.
3 paria on eronnut, ja nämä erot olivat arvattavissa jo ennen häitä.
neljät lähisukaisen häät ja seitsemät kaverihäät.
Viimeisistäkin jo kuusi vuotta ja kaikki muut siis viime vuosituhannella!
Sukulaisista eronnut yksi pari (25%)
Kavereista eronnut kolme paria (43%)
itse olen ainoa eronnut noista kolmesta.
mutta mikäään pareista, joiden häissä olen ollut viimeisen 15 vuoden aikana, ei ole kokenut avioeroa. Tähän varmaan vaikuttaa se, että olemme vielä melko nuoria ja keski-iän kipuilut ja "erilleenkasvamiset" ovat vasta edessäpäin. Toiseksi kaveripiirini koostuu koulutetuista, kaupunkilaisista ihmisistä, joten kukaan ei ole mennyt naimisiin aivan nuorena ja ketään ei ole usutettu avioon esim. uskonnolisten vanhempien toiveesta ihan lapsosina.
Moni on toki eronnut jotain nuoruuden avoliittokokeilusta, minä mukaanlukien.
Yksi on jäänyt leskeksi, mikä on tosi surullista.
näppäilyvirheitä. Lisään vielä, että olen ollut 15 häissä eli yhdet häät/vuosi.
Ja monilla on avioituessa jo lapsi. Meilläkin oli esikoinen jop syntynyt kun avioiduimme.
1 pari päätynyt eroon. Ne häät olivat muutens ne hulppeimmat
ja yksi on jäännyt leskeksi
Tuorein avioliitto on kuukauden vanha ja vanhin tässä otoksessa on 17 vuotta.
mutta luokkaa 20 häät, joista kahden parin tiedän eronneen, n. 15 tiedän olevan yhdessä ja muutamasta ei ole kuulunut aikoihin.
Neljä paria näistä eronnut.