Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ihan oikeasti apua painoasiassa!

Vierailija
21.06.2011 |

Painoindeksi jotain 24 ja liikun 2-3 kertaa viikossa hikiliikuntaa, siihen normaalia arkiliikkumista keskiverrosti (joka päivä jotain heilumista :) ) ja mm. viime viikon kalorivaje 4500kcal ja paino nousee!!!

Kahdessa viikossa tullut nyt yhtäkkiä 1,4kg lisää ja minä saan kohta raivokohtauksen. Syön tosi tiukasti, mutta terveellisesti ja tämä kaikenlisäksi tuntuu hyvältä! Makean ja rasvaisen himo on lähtenyt ja ylipäänsä niukalla syömisellä syömisen hallinta on paljon helpompaa. Ja siis ihan oikeasti keittiövaa'an ja kiloklubin avulla mittaan kaiken syömiseni tosi tarkasti enkä jätä pienintäkään herkkupalaa kirjaamatta.

Todella vaikea on uskoa, että kaloreita lisäämällä paino lähtisi laskuun, enkä halua enää yhtään ylimääräistä satagrammaista tiputettavaksi!!!

Miten ihmeessä ne nutrilett yms kuurit toimii, kun niissäkin mennään tosi pienillä kaloreilla???

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulla mennyt elimistö säästöliekille, kun on noin suuri kalorivaje? Tuleeko kasviksia se 500g päivässä? Entä riittävästi kuituja?

Vierailija
2/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulla mennyt elimistö säästöliekille, kun on noin suuri kalorivaje? Tuleeko kasviksia se 500g päivässä? Entä riittävästi kuituja?

Ja miten ihmeessä nyt vaikka anorektikot (tosi huono vertaus, mutta silti) laihtuu ihan mielettömillä kalorivajeilla? Tiedän lihasten lähtemisen jne, mutta nyt siis haluan todella tietää miten ihmeessä paino voi lähteä nousuun? Eikä siis edes mikään menkkakiertojuttu, kun kaksi viikkoa putkeen sama tilanne.

Kuituja syön yli 15g joka päivä, rasvoja ja proteiinia oikein, kasvis/vihannesosasto ei täyty, mutta se ei yksinään aivan varmasti selitä tilannetta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulee kaloreita per päivä?

Vierailija
4/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos kokeilisit sen, että tulis se hevi-puoli täyteen? Kun olet kokeillut sitä vaikka viikon, niin tuu sit kertomaan, että miten kävi.

Paljon mahdollista, että esim. syöt jotain suolaista, joka kerää sitten nestettä. Jos söisit niitä kasviksia, niin niissä ei välttämättä olis sitä suolaa.

Paljonko sä olet kcal syönyt nyt vuorokaudessa keskimäärin?

Sen olen huomannut, että kalorien laskentatapa heittelehtii aika paljon ihan eri sivujen mukaan. Esim. peruskulutus mullekin vaihtelee 1600-1900 kcal. Tuo on aika paljon kuitenkin tuo 300 kcal.

Vierailija
5/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa olen pudottanut viime syystalvesta lähtien, tällä niukemmalla linjalla ollut nyt kuukauden verran. Painoa on tippunut tuona aikana n. 1kg/kk tahtia, eli hitaasti sekin ja siksi halusinkin vetäistä ihan kunnon kiristyksen ainakin vähäksi aikaa. Senttejä on lähtenyt vyötäröltä 4cm, eli kiinteytystä on tapahtunut, mutta ei näistä makkaroista pelkällä liikunnalla valitettavasti pääse!

Kaloreita tulee päivässä 1100 - 1300, peruskulutus ilman liikuntaa on kiloklubin arvion mukaan alhaisimmalla arkiliikuntatasolla n. 2000kcal.

ap

Vierailija
6/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos kokeilisit sen, että tulis se hevi-puoli täyteen? Kun olet kokeillut sitä vaikka viikon, niin tuu sit kertomaan, että miten kävi.

Paljon mahdollista, että esim. syöt jotain suolaista, joka kerää sitten nestettä. Jos söisit niitä kasviksia, niin niissä ei välttämättä olis sitä suolaa.

Paljonko sä olet kcal syönyt nyt vuorokaudessa keskimäärin?

Sen olen huomannut, että kalorien laskentatapa heittelehtii aika paljon ihan eri sivujen mukaan. Esim. peruskulutus mullekin vaihtelee 1600-1900 kcal. Tuo on aika paljon kuitenkin tuo 300 kcal.

koska tuota puolta tulee kuitenkin keskim. 300g/vrk. Laajojen allergioiden vuoksi täyden 500g/vrk täyttyminen veisi ihan liian paljon energiaa ja järjestelyä, joten olen onnellinen edes tuohon kohtuulliseen määrään.

Tuo suola voisi varmasti olla selitys, mutta en ole vaihtanut syömääni ruokaa aiemmasta mihinkään, ainoastaan vähentänyt sitä. Lisäksi juon ja virtsaan aivan normaalisti, eikä sormissa eikä jaloissa ole turvotusta, eli tuohon en usko senkään takia.

Käytän kaloreiden laskemiseen kiloklubia sekä kaikkien käyttämieni ruoka-aineiden ravintoaineselostuksia. Kiloklubin avulla vaan lasken päivässä saamani kalorit yhteen, jottei niitä tarvitse itse kirjoitella mihinkään ylös ja tällöin en myöskään pääse fuskaamaan syömisien kirjaamisissa.

Kertokaa nyt pliis joku kiltti esimerkki siitä, että kaloreita lisäämällä on paino alkanutkin tippua! Ihan tässä alkaa jo suunnittelemaan syömisen lopettamista kokonaan :(.

ap

Vierailija
7/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä käsitä miksi sä olet Kiloklubissa tai vingut täällä siitä jos et noudata niitä suosituksia.

Mä noudatin ja helposti lähti lähes 20 kg.

Vierailija
8/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa olen pudottanut viime syystalvesta lähtien, tällä niukemmalla linjalla ollut nyt kuukauden verran. Painoa on tippunut tuona aikana n. 1kg/kk tahtia, eli hitaasti sekin ja siksi halusinkin vetäistä ihan kunnon kiristyksen ainakin vähäksi aikaa. Senttejä on lähtenyt vyötäröltä 4cm, eli kiinteytystä on tapahtunut, mutta ei näistä makkaroista pelkällä liikunnalla valitettavasti pääse! Kaloreita tulee päivässä 1100 - 1300, peruskulutus ilman liikuntaa on kiloklubin arvion mukaan alhaisimmalla arkiliikuntatasolla n. 2000kcal. ap

eli tuo sun arvio voi olla reippaasti pielessä.

Vierailija
9/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä käsitä miksi sä olet Kiloklubissa tai vingut täällä siitä jos et noudata niitä suosituksia.

Mä noudatin ja helposti lähti lähes 20 kg.

Kovin laski hitaasti paino ihan noilla suosituksillakin, eikä kukaan nyt voi oikeasti väittää, että 200g kasviksia/vrk on selitys tähän asiaan. Sitä siis huutelen. Turhautumistani.

Vierailija
10/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa olen pudottanut viime syystalvesta lähtien, tällä niukemmalla linjalla ollut nyt kuukauden verran. Painoa on tippunut tuona aikana n. 1kg/kk tahtia, eli hitaasti sekin ja siksi halusinkin vetäistä ihan kunnon kiristyksen ainakin vähäksi aikaa. Senttejä on lähtenyt vyötäröltä 4cm, eli kiinteytystä on tapahtunut, mutta ei näistä makkaroista pelkällä liikunnalla valitettavasti pääse! Kaloreita tulee päivässä 1100 - 1300, peruskulutus ilman liikuntaa on kiloklubin arvion mukaan alhaisimmalla arkiliikuntatasolla n. 2000kcal. ap

eli tuo sun arvio voi olla reippaasti pielessä.

Peruskulutuksen energia ei sinulla varmaankaan oikeasti ole noin alhainen. Kropan tarvitsema energia normaalilla arkiliikkumisella on eri asia, kun minimienergia mikä menee suunnilleen hengittämiseen.

ap

Vierailija
11/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään jos lisään, niin eipä tipu painokaan.

Vierailija
12/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti noin pari kiloa kuussa aloittaessani kuurin, silloin söin arviolta n. 800 kcal vuorokaudessa. Nyt olen syönyt edelleen(arviolta) laskurin avulla hahmotellen sellaista 1300-1500 kcal päivässä ja painolle ei tapahdu mitään. Luulisin siis peruskulutukseni olevan reilusti alle 2000 kcal, muuta selitystä en keksi.

Nyt olenkin viikon ajan sitten syönyt taas alle 1000 kcal ja lisännyt liikuntaa, saa nähdä kuin painon käy... :)

Vierailija
13/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinussa on jotain muuta vikaa, tuossa on sekin hyvä puoli, että painoa tippuu nopeasti, jota haluatkin ja energiataso nousee tajuttoman korkealle, muutaman ekan päivän jälkeen vasta :)

Vierailija
14/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kuulostaa tuo sun peruskulutus, koska mä olen tosi läski ja mullakin se peruskulutus on laskurista riippuen 1600-1900 - sisältäen pientä arkiköpöttelyä tai ei.

Niin, mutta ei tuo peruskulutus sitä sun painonnousua selitä, sillä syömäsi 1200 on kuitenkin alle sen peruskulutuksen vaikka vain makaisit.

Mistä tuota tietää, että missä on vika. Vika voi olla hetkellinen (riippuu siitäkin et miten paljon nesteitä on kehossa, milloin olet tyhjentänyt suolesi jne) tai jos se vielä 2 viikkoa jatkuu tuosta dietistä huolimatta, niin ehkä sitä pitää sitten käydä kysymässä ettei ole jotain kilpirauhasessa häikkää tai jotain vastaavaa.

Vierailija
15/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän tästä oikeasti vielä voi tuon 200-300 kcal nipistää, kun tekee herkullisia keittoja ja syö niitä ja korvaa jonkun ruoan vaikka nutrilett-patukalla. Kovasti toivon, että tuo auttais, koska muutama kilo lisää tippumista antais taas niin paljon lisää itseluottamusta ja hyvää oloa pitkäksi aikaa, ettei sen merkitystä voi väheksyä.

Mitenkä sinulla/teillä alle 1000kcal päivässä syövillä paino käyttäytyy, kun päätätte palata normaaliin syömisrytmiin ja miten paljon voitte lisätä päivään kaloreita?

ap

Vierailija
16/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille painolle tapahdu mitään - siis ens alkuun lähtee nopeasti ja sit ei enää ja tulee lihasmassaa muuttakaa niitä tapoja pysyvästi eikä millään jojodieetillä niin ne muutokset on pysyviä eikä tarvi hermoilla kun sekunnissa ei ihannevartalo tule (joka lähtiskin heti kun samat tavat tulis takas)

hohhoijaa kun muuttaa tavat niin paino asettuu uomiinsa hiljalleen eikä heittele enää eikä sitä tarvi kytätä eikä muuten syödä mitään nutriletteja tai kytätä kiellettyjä aineita

Vierailija
17/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,4 kilon painon heittely parissa päivässä on aivan normaalia.

Ja tuo niukka syöminen ei kannata. Vai meinaatkos koko loppu elämäs vetää niukalla kalorimäärällä ja korvata aterioita patukoilla? Kuurit ei kannata pitemmän päälle.

Itse tiputin kolmessa kuukaudessa kiloklubin avulla 7 kg. Ja todella tarkasti noudatin ohjeistuksia. Iltaisin täytin kalorivajeen rypsiöljyä naukkailemalla ( hyi! ) ja hevi osastoa täyttelin porkkanoita popsimalla. Nyt on sitten tasaisempi vaihe.

Niukka energinen ruokavalio vie tehoja liikunnalta. Tehokas kiikunta taas nopeuttaa laihduttamista.

Vierailija
18/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon lasku ei ole tasaista.. kannattaa mitata mielummin vuosissa kuin viikoissa tuota painonlaskua..

Kannattaa myös noudattaa ruokavaliota, jota voi noudattaa koko loppuelämän. Ei missään kuureissa ole mitään järkeä. Itse olen laihtunut 10 kiloa vuodessa lähes itsestään pelkästään lisäämällä kasvisten syömistä ja syömällä viisi kertaa päivässä selkeitä aterioita. Olen herkutellut ja ollut laskematta mitään kaloreita.

Ehkä 10 kiloa vuodessa kuulostaa sinulle liian vähältä, mutta tämä on ollut tosi helppoa. Tuntuu todella että kilot ovat vain lähteneet ilman mitään työtä. Nyt pystyn asiaan perehtymään paremmin ja olen aloitellut liikunnan harrastamista, joten uskon, että pudotusnopeus kasvaa. Vielä on noin 10 kiloa pudotettavana ja ennen joulua on määrä olla tavoitepainossa.

Vierailija
19/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän tästä oikeasti vielä voi tuon 200-300 kcal nipistää, kun tekee herkullisia keittoja ja syö niitä ja korvaa jonkun ruoan vaikka nutrilett-patukalla. Kovasti toivon, että tuo auttais, koska muutama kilo lisää tippumista antais taas niin paljon lisää itseluottamusta ja hyvää oloa pitkäksi aikaa, ettei sen merkitystä voi väheksyä.

Mitenkä sinulla/teillä alle 1000kcal päivässä syövillä paino käyttäytyy, kun päätätte palata normaaliin syömisrytmiin ja miten paljon voitte lisätä päivään kaloreita?

ap

vuosi. Kaikki isompi syöminen jää vyötärölle vaikka liikunkin aika paljon. On kokeiltu vaikka mitkä konstit, mutta kaloreiden rajoittaminen on ainoa mikä tepsii. Kiloja lähtenyt vuodessa n. 10 ja senttejä huimasti.

t.se joka syö 800-1000 kaloria päivässä ja kerran viikossa pitä herkkupäivän.

Vierailija
20/26 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon lasku ei ole tasaista.. kannattaa mitata mielummin vuosissa kuin viikoissa tuota painonlaskua..

Kannattaa myös noudattaa ruokavaliota, jota voi noudattaa koko loppuelämän. Ei missään kuureissa ole mitään järkeä. Itse olen laihtunut 10 kiloa vuodessa lähes itsestään pelkästään lisäämällä kasvisten syömistä ja syömällä viisi kertaa päivässä selkeitä aterioita. Olen herkutellut ja ollut laskematta mitään kaloreita.

Ehkä 10 kiloa vuodessa kuulostaa sinulle liian vähältä, mutta tämä on ollut tosi helppoa. Tuntuu todella että kilot ovat vain lähteneet ilman mitään työtä. Nyt pystyn asiaan perehtymään paremmin ja olen aloitellut liikunnan harrastamista, joten uskon, että pudotusnopeus kasvaa. Vielä on noin 10 kiloa pudotettavana ja ennen joulua on määrä olla tavoitepainossa.

Hyvä sanonta tähän tilanteeseen :).

Minulla on oikeasti myös 12kg pudotusta takana ennen kiloklubeilun alottamista syksyllä, mutta kun se ei enää riitä ja painon putoaminen on hidastunut. Nyt haluan taas saada tsempin päälle pikarykäyksellä ja tiedän ihan oikeasti, että osaan hiljalleen ja rauhassa sitten etsiä sen syömisrytmin ja määrän millä pystyn pitämään painon hallussa.

Tämä "kituuttaminen" kieltämättä heikentää treenitehoa huomattavasti ja se ei kivalta tunnukaan. Yritän nyt ehkä kuitenkin tätä vielä muutaman viikon ja jos saisin vaikka pari kiloa tiputettua, niin sitten lähden hiljalleen nostamaan syömistä. Tämä painon nousu nyt ei vaan kuulunu suunnitelmiini ollenkaan! :(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi