Saako synnytykseen ottaa mukaan 11-vuotiaan? Jos lähtö tulee yöllä?
Meillä ei ole mitään tukiverkkoa lähistöllä. Sairaalaan on 1 tunnin ajomatka. Jos pitää yöllä lähteä synnyttämään, voinko ottaa sinne isomman lapsen mukaan? En haluaisi jättää 11-vuotiasta yksin yöllä kotiin.
Vai miten asian hoitaisi?
Kommentit (32)
synnytyksen kulusta ole mitään tietoa. Missä kaukana se miehesi on, jos ei kerran ehdi kotiin tulla? Ja jos sinäkin meinaat ehtiä vielä kavereita hankkimaan ennen synnytystä?
ja yritä ottaa selvää 11-vuotiaan tulevista koulukavereista. Joku voi ihan varmasti auttaa.
Ja eihän se lapsi siellä sairaalassakaan mitään hätää kärsi.
varmaan soittaisin jollekkin lapsen kaverin vanhemmille jo etukäteen etä ottaisiko tytön sinne..tai voisiko mennä heille jos tilanne pitkittyy.Itsellä esiko 11-vuotias ja kyllä pärjäisi yksin kotonakin muutaman tunnin,kunnes joku suklaine yms ehtisi paikalle.Meilläkään ei ole kunnon tukiverkostoa ja olin päättänyt jättää miehen kotiin lasten(3kpl)kanssa ja synnyttää yksin..mutta vauva menikin niin yliajalle että anopi tuli lomalta kotiin ja hoiti lapset.
Tätä kysyttiin ja vastaus oli, että jos lapsia on mukana, niin sairaalan henkilökunta ilman muuta katsoo lapsia sen ajan, kunnes joku ystävä/sukulainen pääsee hakemaan, eikä tässä ollut yhtään mitään ongelmaa.
Niin että elämässäkö ei ikinä tule yllätyksiä? Ei tietenkään kannata lähteä miehen työn perässä toiselle paikkakunnalle, vaan kannattaa jäädä työttömäksi vaikkapa niin ei tuu ongelmaa kuka sitä esikoista hoitaa... ;)
Elämää ei aina voi suunnitella... Mitähän se auttaa kettuilla täällä miten huonosti asiat on mukamas hoidettu?
Voisko aloittaja kysellä vaikka neuvolan kautta apua? Varmasti löytyy joku perhe lähistöltä, joka voisi auttaa? Vois samalla löytyä uusia tuttavuuksia. :)
Tsemppiä! :)
synnytyksen kulusta ole mitään tietoa. Missä kaukana se miehesi on, jos ei kerran ehdi kotiin tulla? Ja jos sinäkin meinaat ehtiä vielä kavereita hankkimaan ennen synnytystä?
Kuussako se mies on?
Itse olin 11-vuotias, kun äitini synnytti. Heräsin aamulla ja totesin, että kas vanhemmat eivät ole kotona ja löysin keittiön pöydältä lapun. Herätin isoveljen, söin aamupalan ja lähdin kouluun. Enkä ollut erityisen omatoiminen, mutta en osannut tuota pitää mitenkään poikkeuksellisena aamuna. En minä edes tajunnut jännittää, ei tuossa iässä edes osannut ajatella esim. että jotain voi mennä synnytyksessä vikaan. Äiti ja isä vaan lähti synnyttämään ja ei siinä sen kummempaa.
Jos isä ei ehdi takaisin, niin sitten homma on vähän kinkkisempi, jos lapsi olisi yksin monta päivää. Löytyisikö vaikka joku MLL:n hoitaja seuraksi.
eivätkä ole kuvioissa mukana. tämä on veukkaukseni. ohis
Sitten voit jättää sen lapsen pariksi tunniksi itsekseen kotiin.
pph tai mml tmv. Pyydät sitä jo ennen synnytystä tulemaan muutaman kerran, niin ehditte tutustua puolin ja toisin.
itsekseen jossain odotuaulassa joutuu istumaan ja tappamaan aikaa. Tiedän kyllä sairaaloita, joissa tätä ei edes sallita, eli sossuntäti tilataan paikalle hakemaan hoitoon siksi aikaa.