MPR-rokote - mitä oireita lapsillesi on tullut ja milloin?
Kommentit (32)
annettiin 8kk ikäiselle lapselle, eikä mitään oireita tullut. Th:n mukaan joka kolmas saa voimakkaat oireet.
Kumpikaan lapsi ei ole koskaan reagoinut mihinkään rokotteisiin. Enkä ole itsekään.
kolmesta lapsesta yhdelle tullut oikeastaan kaikista rokotteista kova kuume, ja pistoskohdat tulleet koviksi palloiksi. Kahdelle ei mitään oireita.
nimim. itsekin aikoinaan rokotettu, joka kerta ekalla ehkäisemättömällä kuukaudella raskaaksi tullut.
Joten viekää vain piikille.
Joillekin on vain kova pala, ettei raskaudu helposti, ja aina etsitään syytä jostain ulkopuolelta.
Itse olen raskautunut kertalaakista 35-vuotiaana, tokasta kierrosta 37-vuotiaana ja nyt näyttäisi siltä, että keskeytetystä yhdynnästä 39-vuotiaana... (mistä olen innoissani :) Ja hui, ihan olen sikapiikinkin ottanut kaikkien muitten rokotteiden lisäksi, ja vielä raskaana ollessani!!
Ihottumaa ja märkärupea. Lisäksi pistoskohta turposi ja näytti aika hurjalta.
Poikamme sai ensimmäisestä MBR rokotteesta koko vartaloa ympäröivän ihottuman, kovan kuumeen sekä suolisto-oireita. Nyt 6-vuotiaana piti ottaa tehoste ja kysyimme neuvolassa, että kannattaako ottaa kun oli ensimmäisestä niin rajut oireet. Neuvolassa sanottiin, ettei 6-vuotiaille tule oireita ja suostuimme rokotteeseen. 11 päivän kuluttua pojalle tuli kova kuume sekä kasvoihin paha ihottuma sekä hengitysvaikeuksia! Älkää uskoko tilastoja vaan luottakaa omaan intuitioon tämän rokotteen kohdalla. Jos nyt saisin valita uudelleen, en koskaan antaisi lastani rokottaa tällä rokotteella!
Ei oo pakko rokotuttaa lasta, tai sitä voi myöhäistää vaikka vuosia. Totelkaa äidit intuitiotanne. Ei se MPR varsinkaan kaikille sovi. Ne rokotteet on ohjelmoitu just siks niin varhaisikään, että mahdolliset oireet voidaan selittää kehityvaiheella tai millä ikinä ja kehityksen viivästyminen ja taantuminen varsinkin selitetään tai ei edes huomata, eikä se muka ainakaan rokotteesta johdu. Äidit, ne lapset on TEIDÄN! !
Meillä lapsi sai 1,5v ikäisenä MPR rokotteen. Noin parin viikon sisään hän sai siitä ITP-taudin eli Idiopaattinen tromposytopenia mikä siis tarkoitti sitä, että veri ei hyydy, hänen arvo laski 0 asti. Olimme sairaalassa pari viikkoa, ennenkuin keho itse korjasi asian. Siihen ei ole hoitokeinoa, joskus haiman poistaminen auttaa. Huomasin että alkoi tulla nenäverenvuotoja ja yhtäkkiä oli täynnä mustelmia ja petekioita, suussa posket täynnä petekioita jne..
Nykyään lapsi on ihan terve, tästä on jo aikaa muutamia vuosia. Oli kyllä ihan järkyttävää.
Ei mitään oireita kummallekaan missä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi sai 1,5v ikäisenä MPR rokotteen. Noin parin viikon sisään hän sai siitä ITP-taudin eli Idiopaattinen tromposytopenia mikä siis tarkoitti sitä, että veri ei hyydy, hänen arvo laski 0 asti. Olimme sairaalassa pari viikkoa, ennenkuin keho itse korjasi asian. Siihen ei ole hoitokeinoa, joskus haiman poistaminen auttaa. Huomasin että alkoi tulla nenäverenvuotoja ja yhtäkkiä oli täynnä mustelmia ja petekioita, suussa posket täynnä petekioita jne..
Nykyään lapsi on ihan terve, tästä on jo aikaa muutamia vuosia. Oli kyllä ihan järkyttävää.
Ihmiseltä ei oikein voi poistaa haimaa. Tarkoitit varmaankin pernaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiseltä ei oikein voi poistaa haimaa. Tarkoitit varmaankin pernaa?
Kyllä voi poistaa haiman ja toki myös pernan.
Haiman poisto aiheuttaa diabeteksen, eli insuliini hoito, ja samoin haima entsyymien ottaminen
Eli voi hyvin elää ilman molempia elimiä.
Illalla nousi kuume, siis varmaan yli 40. Vaippaa ei voinut vaihtaa kuin todella varovasti, sillä lasta sattui joka paikkaan aivan kamalasti. Hän melkein tutisi. Kävellä ei pystynyt, pistoskohta oli kova ja paisunut.
Lääkkeellä sai kuumeen laskemaan ja olo helpotti. Kesti pari päivää. Muutamalle prosentille käy näin. : /