Olipas taas mulkku pikkulapsen isä kaupan kassalla.
Tilanne meni kutakuinkin näin:
Perhe (äiti, isä, n. 4-vuotias lapsi) tulevat kassalle. Perhe latoo ostoksia hihnalle, ja pojalle on ilmeisesti annettu oma raha että saa ensin maksaa oman pienen ostoksensa itse (ihan kiva idea sinänsä). Kassa rahastaa ystävällisesti, sanoo kiitos ja ole hyvä, poika ottaa lelunsa ja lähtee sanomatta mitään. Äiti huutaa perään että sanoo kiitos, jolloin (varakkaan näköinen) isä karjaisee "No ei sen nyt mitää kaupan kassaa tarvii kumarrella!"
Ja tadaa, uusi pieni mulkku on syntynyt! Asennevamma tarttuu.
Kommentit (34)
eli esikoiseni isä sanoi kun poika oli pieni,että "meidän Villeä ei sitten ikinä viedä minnekkään museoihin,jotta siitä ei tule mitään kulttuurihomoa".. kyllä joo joillakin vanhemmilla ei sitten yhtään välähdä.
Tuliko siitä kulttuurihomo?
eli esikoiseni isä sanoi kun poika oli pieni,että "meidän Villeä ei sitten ikinä viedä minnekkään museoihin,jotta siitä ei tule mitään kulttuurihomoa".. kyllä joo joillakin vanhemmilla ei sitten yhtään välähdä.
Tuliko siitä kulttuurihomo?
mutta kyllä me museoissa rampataan :)
Olisin kohteliaasti pyytänyt perhettä siirtymään toiselle kassalle. Ilmeisesti siis perheen muita ostoksia ei ollut vielä maksettu.
Jos olisin ollut ainoa kassa, olisin pyytänyt perhettä poistumaan ja menemään toiseen kauppaan.
Silläkin uhalla että pomo ei olisi tykännyt. Tosin meillä on niin mukava kauppias, että olisi taatusti ollut mun puolella.
olkoon. Ärsyttävän ylimielinen. Äijä nolasi koko perheensä. Lapsestakin tuntuu pahalta, kun isä karjaisee äidille. Ei varmaan ollut eka kerta, kun mies osoitti, millainen sika on.
tuskin pitää ihmisinä kaupankassoja, siivojia puhumattakaan jostain sossun asiakkaista.
Ilman sitä kassatätiä ei se perhe saisi niitä ostoksia tehtyä. Vielä kun ei olla pikakassa-systeemissä, niinkuin esim. ikeassa.
valitettavasti. Kassatyöntekijä ja koko tavaroiden eestaas-latomisprosessi on vaan niin turha.
omia ostoksiani ala laskuttamaan. Saa olal ainakin 25 % alennsta, jotta menen auotmaatikassalle "töihin".
Miksiköhän ne on aina miehiä tuollaiset tyypit jotka tuskin pitää ihmisinä kaupankassoja, siivojia puhumattakaan jostain sossun asiakkaista.
Silloin kuin toimin isossa toimistossa siivoojana, naiset käyttäytyivät usein minua kohtaan töykeästi, ja miehet olivat enimmäkseen ystävällisiä.
Mut kyllä ne naisetkin osaa, eivät ehkä sanallisesti aina ilmaise "ylemmyyttään" asiakaspalvelijaa kohtaan, mut esim. ei tervehditä, sanota kiitos tai hyvästellä lainkaan. Jotain vaan ynähdetään, jos sitäkään. Tai pahimmillaan mulkaistaan vaan tai jotain muuta mukavaa.
Itse kun tapaan tällaisen joka ei tervehdi tai mitään sano, niin muutun yli-iloiseksi ja pirteäksi ja toivottelenpa vielä hyvät päivänjatkot vaikka en kaikille normaalisti toivottelekaan :D
Kiusa se on pienikin kiusa. Onneksi yli 95 prosenttia asiakkaista on hyvin käyttäytyviä ja peruskohteliaita.
Sen tietty ymmärrän, et meitä on monenlaisia, ja osa ujouttaan ei uskalla mitään sanoa, se on eri asia, kuin töykeyttään jättää tervehtimättä tai rähjätään asiakaspalvelijalle. Asiat tuppaa selviämään aina paremmin kun ystävällisesti käyttäydytään. Jos mulle tullaan huutamaan ja rähjäämään, jostain asiasta, niin nihkeemmin asian hoidan (tietty hoidan, ei siinä mitään) mutta sen sijaan kun ystävällisesti pyydetään selvittämään joku asia, niin totta kai sitä mieluummin tekee kaikkensa ystävällisen asiakkaan eteen. Ei meitä kumarrella tarvi, mutta kohteliaat käytöstavat on a ja o, ja jotkut onneksi opettavat sitä jo pienille lapsille. Niin itsekin aion tehdä omille lapsille.
Ja onneksi mun mies ei ole ap:n kuvailema öykkäri! En kyl kauaa katteliskaan.
Ilman sitä kassatätiä ei se perhe saisi niitä ostoksia tehtyä. Vielä kun ei olla pikakassa-systeemissä, niinkuin esim. ikeassa.
valitettavasti. Kassatyöntekijä ja koko tavaroiden eestaas-latomisprosessi on vaan niin turha.
omia ostoksiani ala laskuttamaan. Saa olal ainakin 25 % alennsta, jotta menen auotmaatikassalle "töihin".
rakennetulla automaattikassalla työnnetän kortti koneeseen ja maksetaan. Tavarat on listattu jo hyllystä otettaessa.
Kaikkia asiakkaita kohtaan. Mitä törpömpi niin sitä maireempi hymy;-). Vähän niin kun olisivat pikkulapsia ja minä heitä ylempänä henkisesti. Töykeä kiukuttelija saa minulta vaan tosi ystävällistä palvelua! Suurin osa ihmisistä käyttäytyy kuitenkin ystävällisesti.
Mielestäni on myös huonoa käytöstä puhua taukoamatta puhelimessa kassalla. Siinä sitten rahastan asiakkaan mitään sanomatta kun hällä on niin tärkeä puhelu meneillään.
mutta minusta on oikeastaan tyhmää julkisesti tivata lapselta sitä kiitosta, omat lapseni osaavat kiittää vaikken heiltä kiitosta purista, jos joskus unohtuu niin ei maailma siihen kaadu, voinhan itse kiittää lapseni puolesta sillä kertaa ja keskustella kiittämisestä lapsen kanssa kahden.
Olen erittäin ujona lapsena kait saanut traumoja siitä, että pakotetaan sanomaan jotain.
mutta minusta on oikeastaan tyhmää julkisesti tivata lapselta sitä kiitosta, omat lapseni osaavat kiittää vaikken heiltä kiitosta purista, jos joskus unohtuu niin ei maailma siihen kaadu, voinhan itse kiittää lapseni puolesta sillä kertaa ja keskustella kiittämisestä lapsen kanssa kahden.
Olen erittäin ujona lapsena kait saanut traumoja siitä, että pakotetaan sanomaan jotain.
että mainitun ikäinen lapsi, 4-vuotias, pitää osata kiitos-sanan sanomisen taidon paikoissa joissa se yksinkertaisesti kuuluu sanoa. Todellakin tivaan/tivaisin omiltani, ja olen varmasti tivannutkin vastaavassa tilanteessa. Jos ei kuulu, ostettu lelu annetaan vaikka ohikulkevalle vieraalle lapselle -jos on jo maksettu. Saakoot traumoja mutta oppivathan käyttäytymään! Mun mielestä ujous ei millään tavalla liity siihen sanooko kiitos vai ei. Mutta toisaalta ehkä en osaa samaistua kun en itse ole/ole ollut ujo ikinä(?)
eikä tyhmä vaan on ujo ettei uskalla sanoa vaikka mieli tekisi, omat lapseni eivät edes ole ujoja ja osaavat kyllä yleensä kiittää, mutta jos joskus unohtuu ei se mielestäni ole kovin vaarallista ja ajattelen itse ujona, että voi nolostua jos kovalla äänellä äiti vieressä peräänkuulluttaa kiitosta, voihan sitä vaikka kuiskata, että mitä unohtui sanoa... tai jotain, mutta tämä ujona lapsena kasvaneen ja edelleenkin enemmän ujon ihmisen ajatelma
Lapselta tuleva paras kiitos näkyy mielestäni heidän silmistään...
Mutta ap:n tapaama isä oli minunkin mielestä ehdottoman typerä tai viinoissaan.
Tämä oli kyllä ihan omaperäinen provon aloitus, ja hyvin tuntuu uppoavan. Kiitokset siitä, vaikka eipä mun tartte mitään provoaloittelijoita kumarrella.