Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi vee että kyrpii kun edessä ajaa jojoileva auto!

Vierailija
21.06.2011 |

Eli vauhti siis vaihtelee 80-90km/h, ohituspaikkoja harvassa ellei halua vaarantaa omaa turvallisuutta ohittaessa ja vihdoin kun tulee ohituskaista niin edessä ajava painaa kaasun pohjaan ettei varmasti kukaan pääse ohi ja kun ohituskaista loppuu tämä ihana jojoilu taas alkaa. Voi V*TTU! Hankkikaa ihmiset vakionopeudensäädin autoon jos ette osaa ajaa tasaista vauhtia!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 80 niin älä kitise, ajoi riittävän lujaa, jätä sinä pidempi väli niin et huomaa moista "jojoilua".

Jos rajoitus oli 100 niin ymmärrän ärtymyksesi. Ja luultavasti oli ruvennut kiihdyttämään ohittaessasi.

Vierailija
2/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa ajaa yli puolen kilsan päässä pitkän aikaa, mutta ilmaantuu yhtäkkiä takapuskuriin ja haluaa alkaa ohittamaan. Kääntyy seuraavan huoltoaseman pihaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autojen vakionopeudensäätimet jojoilee ihan yhtä paljon.

Vierailija
4/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omistan kunnon bemarin jolla pääsee ohitte kaikista paskoista.

Hhahah vaikka ohituskieltoalueella.

Kokeiltu on sekin.

Vierailija
5/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän turhautumisesti hyvin. Mekin ajamme usein Suomea päästä päähän, ja paljon näitä "ihmettelijöitä" tulee nähtyä tiellä. Juurikin tämä ohituskaista-alueella kiihdyttäminen joskus korpeaa. Tällöin kannattaa vain polkea kaasua ja painella ohitse, vaikka mentäisiinkin reilusti rajoitusten yli.

Monasti olemme miettineet että mistä tämä johtuu. Yksi on tietysti kiusanteko, mutta kuka ihanoikeasti jaksaa satoja kilometrejä vain "tehdä kiusaa"? Itse ainakin uhraan oman energiani johonkin ihan muualle. :) Tulee myös mieleen, että joitain saattaa pelottaa se ajaminen. Maantienopeuksissa se voi joillekin olla pelottavaa. Sitten kun ohituskaista alkaa, on vasemmalla tilaa, ja uskaltaa painaa kaasua. Ohituskaistan jälkeen taas jänskättää ja lasketaan nopeutta.

Tällaista tämä täällä on, ei oteta turhaa stressiä kun on niitä tärkeämpiäkin asioita joista murehtia. :) Lähtee sitten itse vähän aikaisemmin liikkeelle jos on kovin kova kiire. Pahinta liikenteessä on juuri tämä ns. raivostuminen muille autoilijoille. Useimmiten nämä kanssa-autoilijat eivät edes tiedä olevansa raivon aiheuttajina. Sitten ihmetellään siellä että miksi tuokin tuossa puskurissa roikkuu ja painelee miljoonaa ohitse ja irvistää ohi painellessaan.

Ikävä tosiasia on kuitenkin se, että meitä on tuolla maanteillä niin erilisista olosuhteista lähteneitä kuskeja. Toiset ovat kasvaneet ja oppineet kaupungin dynaamisessa liikenteessä, ja toisille se kärrypolku lähikauppaan on se jännittävin valtatie maailmassa. Väistämättä tulee näkökulmien ja kulttuurien kolahduksia kun tällaiset nakataan samalla tielle.

En tietenkään puolustele sitä ihmettelyä ja dynaamisuuden puutetta, mutta väitän osittain ymmärtäväni mistä se johtuu. Tämän takia yritän ainakin ottaa ratissa rennommin. Maailmasta ei aika lopu kesken, ja rähisemällä ja puhisemalla ei saada kuin kolareita ja muita vaaratilanteita aikaan. ;)

Vierailija
6/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tosiasia on kuitenkin se, että meitä on tuolla maanteillä niin erilisista olosuhteista lähteneitä kuskeja. Toiset ovat kasvaneet ja oppineet kaupungin dynaamisessa liikenteessä, ja toisille se kärrypolku lähikauppaan on se jännittävin valtatie maailmassa. Väistämättä tulee näkökulmien ja kulttuurien kolahduksia kun tällaiset nakataan samalla tielle.

Mun yks sukulaisnainen on ajanut ikänsä kaupungissa eikä uskalla ajaa maantiellä kun on tottunut pelkkiin kaupungin katuihin. Itse maalla asuneena olen oppinut ajamaan niin maantietä kuin kaupungissakin. Onhan tarvinut ensin ajaa sitä maantietä (tai nykyään motaria) että on päässyt sinne kaupunkiin töihin tai kauppoihin. :)

Vierailija
7/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks sukulaisnainen on ajanut ikänsä kaupungissa eikä uskalla ajaa maantiellä kun on tottunut pelkkiin kaupungin katuihin. Itse maalla asuneena olen oppinut ajamaan niin maantietä kuin kaupungissakin. Onhan tarvinut ensin ajaa sitä maantietä (tai nykyään motaria) että on päässyt sinne kaupunkiin töihin tai kauppoihin. :)

Mikä nyt kenellekin sitten on kaupunki.. heh.

Vierailija
8/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten kun ensimmäistä kertaa pääsin tutustumaan Aasian suurkaupunkien liikennekulttuureihin, niin lupasin itselleni, että en enää jaksa valittaa pienen Suomen kolmen auton jonoista ja ihmettelyistä. :) Tottakai tuon lupauksen pitäminen on joskus vaikeaa, mutta kuten sanoin, voi sitä itsekin lähteä vähän aikaisemmin liikkeelle jos perillepääsyn ajankohta on tarkasti määritelty.

Kaupunki on kaupunki on kaupunki. Suurkaupungeissa myös tiet ja kadut on mitoitettu suuremmalle liikennemäärälle. Helposti jonkun Korson tai Oulun keskusta ruuhkautuu kun muutama vatipää ei siellä osaa ajaa, tai pelkää liikaa muuta liikennettä.

Eniten itseäni ärsyttää maanteillä ja muualla kikkailevat SuperKiireellisetTärkeätIhmiset (tm), joille muut autoilijat ovat yhdentekeviä. Henkilökohtaisella tasolla minua ei kiinnosta jos tapattavat itsensä älyttömillä ohituksillaan tai kikkailulla, mutta käytännössä aina siihen kikkailuun kuuluu muutakin liikennettä, jolloin vaarannetaan myös kanssa-autoilijoiden turvallisuus. Onhan se näyttämisen tarve tietysti kova sana, ja isolla autolla on mukava päteä. Onneksi itse olen tarpeeksi itsevarma ettei tarvitse miljoonan euron peltilehmää tehdäkseni itseni tärkeäksi. :)

Joskus huomaa että suurimpia idiootteja ajoittain ovat katkeroituneet perheenisät, jotka ovat joutuneet vaihtamaan nuoruuden avoautounelmansa edulliseen farmariin. Tällaisilla kopeilla kun lähtee kikkailemaan niin siinä ajotaitojen riittämättömyyden jälkeen tulee helposti vastaan auton omat rajat, jolloin vaaratilanteet ovat ikävän lähellä.

Ai niin, olen siis mies. Kyllä, tylsää töissä.

Vierailija
9/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omistan kunnon bemarin jolla pääsee ohitte kaikista paskoista. Hhahah vaikka ohituskieltoalueella. Kokeiltu on sekin.

Olet varman ainoa maailmassa :D

Vierailija
10/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ärsyttävä tapa on 60 rajoituksella mennään 50 ja sit kun alkaa 50, niin painetaan kaasua ja mennään sitä 60. Tää aika yleinen tapa täs meillä päin . Juntteja riittää.

Vierailija
11/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omistan kunnon bemarin jolla pääsee ohitte kaikista paskoista. Hhahah vaikka ohituskieltoalueella. Kokeiltu on sekin.

No hei, WOW!

Olet varman ainoa maailmassa :D

Täytyy olla ainoa maailmassa, ajattele nyt: Bemarikuski, joka ajaa ääliömäisesti!

Vierailija
12/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon uusia kuskeja. Juuri kortin saaneet vasta opettelevat ajamista. Tasaisen nopeuden pitäminen on prkl vaikeeta. Kun olis ihan hyvä muutakin siinä ajaessa tarkkailla. Vähän ymmärrystä.

Vierailija
13/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten on myös ihmitty, että mistä johtuu. Yksi syy saattaa olla, että ne kaistat ovat usein ylämäkeen ja ihmiset ehkä sitten laittavat vähän turhan paljon kaasua, että auto jaksaa vetää. Tai sitten se on joku psykologinen juttu, että 2 kaistaa = saa paahtaa. Ääliömäistähän se oikeasti vain on.

Vierailija
14/14 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se on joku psykologinen juttu, että 2 kaistaa = saa paahtaa. Ääliömäistähän se oikeasti vain on.

2 kaistaa = vauhti tuntuu vähäisemmältä. Niinpä sitä kompensoidaan jo ihan alitajuisestikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme