Petyin Piilokirppikseen
Kävin siellä viikonloppuna ja kauhistus miten ylihinnoiteltua tavaraa! Yksi pöytä täynnä muuten kivoja Me&I:n ja Po.P:n vaatteita, mutta hinta ja laatu eivät todellakaan kohdanneet. Tahraisista, nukkaisista ja nuhjuisista pyydettiin yli kympin kappale!
Outo tyyppi oli myös se omistaja/myyjä (jota lapset kutsuivat Hannaksi). Sain odotella kassalla kauan kun hän kulki pitkin pöytiä jonkun kaverinsa kanssa ja retosteli jollekin toiselle naiselle joidenkin vaatteiden ihanuutta tai käyttökelpoisuutta tai mitä lie tekopirteällä nenä-äänellä.
Monet ovat sieltä kuulemma tehneet löytäjä, mutta mua ei paikka vakuuttanut.
Kommentit (49)
et nimittäin tiennyt mihin muurahaispesään sohaisit kun "uskalsit" olla erimieltä kirppiksenpitäjän tyylistä;-) tiettyjä bloggaajiahan ei saa täällä nimeltä mainita eikä heihin päih edes vihjailla vaikka tämänkin mamma aivan avoimesti on blogissaan kertonut piilonsa tarinaa.. julkisuudesta otettaisiin vain se hyvä ja itseä kehuva osa.
En veikkaa itsekään kovin pitkäikäistä firmaa tuosta, jossain vaiheessa uutuudenviehätys häviää ja ne parhaat jäävät jäljelle.
jos minua haukuttaisiin toisarvoisista asioista. Saatetaan haukkuakin, en tiedä. Sitä en kuitenkaan toivo, että minua haukuttaisiin ammatillisista asioista julkisesti, kuten ei varmaan kukaan yrittäjä.
En minä toivokaan, että Hanna tulee tänne anteeksipyyntöä kerjäämään. En tulisi itsekään jos minusta kirjoiteltaisiin. Toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään.
Hannan puolelta kirppiksessä ei muuten mielestäni ole mitään vikaa, oikein siisti ja hyvällä paikalla. Asumme sen verran kaukana että usein en kävisi muutenkaan, mutta jos kirppiksen pitäjä olisi oikeasti supermukava ja kirppiksen hinta-laatusuhde olisi ollut kohdallaan, tekisin sinne matkan pidemmältäkin. Nyt jääköön Piilon aarteet muille ja jatkan Vekarakirppiksen ja Valtterin asiakkaana.
AP
Hyvin kirjoitettu.
Hesan parhaat paikat on Vekarakirppis, Piilo ja kesällä Hietsun tori.
Hiukan erikoista narinaa tämäkin ketju, arvostellaan myyjän ääntä, asia mille ihminen ei voi mitään. Sitten arvostellaan kun yrittäjä tekee pitkää päivää, eiköhän yrittäjän ole aloittaessa pakko tehdä niin.
Oikeasti, laittaa miettimään mikä on arvostelijan oikea motiivi kun henkilöä pitää arvostella, vaikka muuten ap esittää että tässä nyt "kirppiskritiikkiä" annan?
Jotenkin tuo kirjoittamistyyli muuten vaikuttaa samalta, kuka aiemminkin on ko. henkilöstä juttua heittänyt.
Jos menee taas henkilökohtaisuuksiin niin ilmoittakaa ylläpitoon niin nämä henkilökohtaisuuksiin menevät kiusaajat saavat bannia. Kritiikkiä voi antaa kannustavasti ja asiallisesti.
ja ihmettelinkin ensin että mistä nämä kirjoittajat tietävät viimeisen lapsen vauvavuodet ja muut, mutta sitten hakutoiminnolla löysin että kyseessä on joku bloggaaja.
Siitä äänestä sanoin siksi, että omistaja antoi tosi teennäisen ja päällekäyvän myyjän vaikutelman kun kailotti koko ajan äänellä joka selvästi ei ollut hänen ääntöelimistölleen luonnollinen. Tuli mieleen että joku ihme rooli päällä. Niin kuin kirppis olisi jotenkin hänen henkilöns' jatke, että pelkästään kassan takana ei voi olla vaan pitää ottaa koko tila haltuun.
AP
pelkkää kateellisten panettelua. Mikäköhän firma noinkin "aikuisella AP:llä" on? Taitaa olla pötypuhetta niinkuin muukin kirjoittamansa. Kaikkihan tiedämme panettelun keskipisteenä olevan henkilön yrityksen, mitä jos AP nyt "kertoisit" omankin yrityksesi, niin täällä voidaan käydä seuraavaksi siihen käsiksi.Parempaa elämää sinulle ja lapsillesi - toivottavasti lapsistasi kasvaa suoraselkäisiä ja maailmaan luottavia aikuisia, jotka uskaltavat elää tavallaan, välittämättä kiusaamisesta ja ilkeistä jutuista. Mä toivon sitä myös Hannan lapsille, toivottavasti säästyvät siltä. Näyttää olevan sen verran kiusaamisesta piittaamattomia vanhempia, että varmaan kasvaa kiusaavia lapsiakin. Lapset ovat aina viattomia, vanhemmat muovaavat omalla esimerkillään heistä kaltaisiaan.
niin, tosi outoa, että äänenmuodostuksesta tietävä tyyppi ei saa kaupassa suutaan auki ;) Ehkä sä avaat sun äänen ja mielen vähän laajemmaksi seuraavan kerran kun meet ihmisten ilmoille asioimaan. Jaksamista vaan sinulle vaikeuksissasi ja positiivisempaa asenetta elämääsi, silleen se helpottaa
Hannalla on "sisäpiiri", joka kovasti on tässäkin ketjussa käynyt puolustelemaan. Samat mammat pitää viikosta toiseen pöytiä varattuna kaupaten ylihintaisia vaatteita.
Minua häiritsi se, että olessani kassalla maksamassa tämä Hanna juttelee muiden kanssa ohitseni ta lähtee höösäämään lastensa luokse. Ja minä, joka siinä sitä rahaa olen tuomassa, olen sillä hetkellä ihan toisarvoinen.
Sääliksi kävi sitä nuorempaa lastakin, kun se siellä likaisella vihreällä matolla köllötteli. Toivottavasti ei jäänyt kenenkään jalkoihin. Ja se isompi tyttö kantoi pöydistä tavaroita ties minne.
Hannalla on "sisäpiiri", joka kovasti on tässäkin ketjussa käynyt puolustelemaan. Samat mammat pitää viikosta toiseen pöytiä varattuna kaupaten ylihintaisia vaatteita. Minua häiritsi se, että olessani kassalla maksamassa tämä Hanna juttelee muiden kanssa ohitseni ta lähtee höösäämään lastensa luokse. Ja minä, joka siinä sitä rahaa olen tuomassa, olen sillä hetkellä ihan toisarvoinen. Sääliksi kävi sitä nuorempaa lastakin, kun se siellä likaisella vihreällä matolla köllötteli. Toivottavasti ei jäänyt kenenkään jalkoihin. Ja se isompi tyttö kantoi pöydistä tavaroita ties minne.
Yrittäjien liikkeet usein ovat jatkeita.
Tykkäät autoista-perustat autoliikkeen jossa voit rauhassa kailottaa niistä niin paljon kuin haluat.
Sama pätee varmaan tähänkin.
Uskon myös että 6 päivää viikossa kun palvelee äitejä ja av-mammoja saa ollakkin teennäinen välillä pysyäkseen järjissään.
Ei kannata lukea tai uskoa näitä juttuja pätkän vertaa! Itsekin kyllä luen näitä ja vähän ne kuitenkin vaikuttaa mieleen, valitettavasti. Menin Minipoppoo kirppiksellekin ennakkoasenteella ja olikin tosi kiva paikka ja myyjät kivoja. Piilossa en ole vielä käynyt,kun on vähän kaukana, mutta kun käyn, en mieti näitä tyhmiä juttuja, ja suosittelen kaikille samaa!
Tämä todella on kateellisten suomalaismammojen panettelupalsta.. Säälittävää touhua.
Kaikilla olisi parempi elämä, jos sitä ei pilaisi katkeruudella.
Kenenkään ei ole pakko käydä siellä Piilossa jos tavara / hinta-laatu-suhde/ omistajan ääni / lasten tapa kutsua omistajaa jollain nimellä tms. ei miellytä.
Itse olen käynyt Piilossa kerran. Paikka oli siistin ja raikkaan näköinen, siitä ehdottomasti plussaa. Monet kirppikset kun ovat nuhjuisia ja likaisia. Tein pari ihan kivaa löytöä, ei halvimmasta päästä mutta sopi kyllä mun kukkarolleni.
Hannaa en ole koskaan ennen tavannut, mutta mukavan kuvan hänestä tuolla käynnillä sain. Ystävällinen, tarjosi apua, rupatteli mukavia.
Musta on hienoa, että kotiäiti perustaa yrityksen. Ei onnistuisi ihan jokaiselta palstapaskanjauhajalta.
kävin katsomassa uteliasuus voitti. Luulin hannaa laihemmaksi ja pitemmäksi :D
pieni pyöreä patukka.
Kenenkään ei ole pakko käydä siellä Piilossa jos tavara / hinta-laatu-suhde/ omistajan ääni / lasten tapa kutsua omistajaa jollain nimellä tms. ei miellytä.
Itse olen käynyt Piilossa kerran. Paikka oli siistin ja raikkaan näköinen, siitä ehdottomasti plussaa. Monet kirppikset kun ovat nuhjuisia ja likaisia. Tein pari ihan kivaa löytöä, ei halvimmasta päästä mutta sopi kyllä mun kukkarolleni.
Hannaa en ole koskaan ennen tavannut, mutta mukavan kuvan hänestä tuolla käynnillä sain. Ystävällinen, tarjosi apua, rupatteli mukavia.
Musta on hienoa, että kotiäiti perustaa yrityksen. Ei onnistuisi ihan jokaiselta palstapaskanjauhajalta.
Kaikki voi perustaa yrityksen, toiset saa ne myös kestämäänkin. Piilokirppiksen elinikä jää nähtäväksi, mutta entisenä yrittäjänä voin kertoa että kyllä raha on tuollaisessa yrityksessä tiukassa. Plus en enää mistään hinnasta alkaisi yksityisyrittäjäksi Suomessa, olet aina töissä, lomia ei ole ja lapsia ei ehdi ikinä nähdä.
Täällä luettiin "haukkumiseksi" se, että kirjoitin että lapset kutsuivat naista Hannaksi. Kirjoitin sen siksi, että joku voisi kertoa minulle, onko kyseinen henkilö kirppiksen omistaja vai muu työntekijä. Minulla ei siis ollut hajuakaan että ovat hänen omia lapsiaan enkä siis kritisoinut mitenkään sitä, miten lapset äitiään(?) kutsuivat, mutta kylläpä täällä joka sana tuosta kirppiksesta ja naisesta otetaan heti haukkumisena. Omituista.
AP
Hannan pienimmät jotka ovat usein mukana ovat 3v ja 6kk ja kutsuvat naista äidiksi.
Tällä palstalla haastetaan niin paljon riitaa että kaikki asiat kärjistetään.Se ei tietysi ole ap:n vika.
Hannalla on "sisäpiiri", joka kovasti on tässäkin ketjussa käynyt puolustelemaan. Samat mammat pitää viikosta toiseen pöytiä varattuna kaupaten ylihintaisia vaatteita.
Minua häiritsi se, että olessani kassalla maksamassa tämä Hanna juttelee muiden kanssa ohitseni ta lähtee höösäämään lastensa luokse. Ja minä, joka siinä sitä rahaa olen tuomassa, olen sillä hetkellä ihan toisarvoinen.
Sääliksi kävi sitä nuorempaa lastakin, kun se siellä likaisella vihreällä matolla köllötteli. Toivottavasti ei jäänyt kenenkään jalkoihin. Ja se isompi tyttö kantoi pöydistä tavaroita ties minne.
voi pikkuista repuusia...
Just tällainen fiilis jäi. Yhdessä vaiheessa käyntini aikana myös ärähti isolle tytölle. Henkilökohtaisesti en ymmärrä sitä, että pitää lapsiaan mukana työpaikalla, mutta kukin tavallaan. Ihan liikaa asiakaspalveluaikaa ja -huomiokykyä kuluu siihen kun pitää lapsia silmällä. Mahtaa lapsillakin käydä aika pitkäksi pidemmän päälle.
ja pahanpuhujia riittää. Voisiko tästä kuitenkin vielä tehdä asiallisen ja mukavan kirppariketjun. Siitä olisi varmaan meille enemmän hyötyä - voisimme suositella parhaita kirppiksiä eri paikkakunnilla. Mua ainakin kiinnostais. Monella paikalla on hyvä maine - ja yleensä syystä. Huonojakin kokemuksia voi itsekullakin tulla olipa paikka kuinka hyvä vaan. Mutt mä ainakin toivoisin kommentteja tosi hyvistä ostospaikoista :)