Oletko koskaan kuullut sääntöä"kavereiden miehiin/naisiin ei kosketa?"
Kommentit (51)
että puhuttiin kavereiden EXISTÄ, eikä nyksistä. En mä nyt varattuihin muutenkaan koskis, oli ne kavereiden tai kenen tahansa puolisoita.
Tiesitkö että ne ei olleet eronneet???????
ettei kavereiden exiin kosketa, monet on sitä mieltä. Mutta mä vaan en oo tajunnu, minkä ihmeen takia. Itse menetin yhden parhaimmista kavereistani, kun en tuota moraalisääntöä noudattanu. No, mä oon sitä mieltä, että ei se kovin hyvä ystävä voinut olla, kun tuollaisesta niin kovin nokkiinsa otti. Selittäkää mulle, jos joku on sitä mieltä, ettei saa niihin kavereiden exiin koskea, että miksi näin. Kun omasta mielestäni rupesin seurustelemaan ihan vaan vapaan miehen kanssa ja ystävä veti herneet nenäänsä. En tajua.
Mukava lukea, ettei kaikki allekirjoita tuota sääntöä :)
Siis häh? Missä mä sanoin, että mies oli varattu alkaessani seurustelemaan? Vai mitä sä tarkoitit?
-23
kaverin
a) nykyisiin
b) entisiin
c) sukulaisiin EI kosketa!
samaa pienemmällä paikkakunnalla. Täällä kaikki on ollut kaikkien kanssa ja hankala löytää ketään, joka ei olisi ollut jonkun kaverin kanssa joskus.
Onko sillä nyt ihan oikeasti jotain merkitystä, jos toisilla on kuitenkin mennyt ensin sukset ristiin?
mutta jos joku eroaa niin minusta sen jätetyn saa kuka vaan napata -kuten sinutkin saa joku miehen kaveri iskeä.
samaa pienemmällä paikkakunnalla. Täällä kaikki on ollut kaikkien kanssa ja hankala löytää ketään, joka ei olisi ollut jonkun kaverin kanssa joskus. Onko sillä nyt ihan oikeasti jotain merkitystä, jos toisilla on kuitenkin mennyt ensin sukset ristiin?
Onko pakko elää sisäsiittoisesti? Ei voi olla niin vaikeaa hakea puolisoa sen ojan toiselta puolelta.
Kavereiden exiin koskeminen tietää yleensä, että sen kaverin saa laskea sitten entiseksi.
Kun mä en oo ikinä tajunnut, enkä itse näe moraalisesti mitään väärää ryhtyä suhteeseen vapaan miehen kanssa, vaikka olisikin jonkun kaverin ex.
no hemmetti et tietenkään tajua ku sähän oot ollu alunperin vaan kaveri!! mietippä jos sut oltais jätetty, oot ihan vitun maassa, kaipaat sitä exääs iha vitusti ku sul on sitä kohtaan tunteita mille et voi mitään itse, mutta siitä huolimatta sun paras ystäväs bongailis sun eksää ihan innoissaan(se saattais vaik kusettaa sulle että ei oo ihastunut sun eksään vaik oikeesti on). MITÄ SÄ ET TÄSSÄ TAJUA?
Jollei sillä ole muka mitään väliä, kenen ex kukakin on, niin äitini suuttui aivan tyhjästä. Seurustelen hänen ex-miehensä kanssa.
koska ja missä eksiäni tapaan. Jos ystäväni alkaisi seurustella eksäni kanssa ja haluaisin tavata ystävääni, se eksä olisi kuvioissa vaikken ehkä haluaisi nähdä sitä enää milloinkaan. Ystäväni kautta eksäni saisi myös tietää asioistani.
Olen ehkä kontrollifriikki, mutta en pidä ajatuksesta. En pitänyt edes siitä, kun siskoni törmäsi eksääni kadulla ja pyysi tämän luokseen kahville.
Sillä, että juuri tuon eksän kanssa ero oli aika vaikea, on toki merkitystä. On mulla eksiäkin, joiden kanssa ystäväni saisivat seurustella ja olisin vain iloinen kaikkien puolesta.
kavereiden exät on ei-ei. En pysty olemaan sängyssä miehen kanssa jonka tiedän olleen sängyssä kaverini kanssa. Jos mies vaikka vertailee tms.
Ei se kuitenkaan mikään sääntö ole. Kaverin exän kanssa saa olla, jos kykenee...
koska kuvittelin että kysymyksessä kaverin mies/nainen=nykyinen mies/nainen. Exät on minusta eri asia.
kanssa exä saa eron jälkeen pariutua. Onko se liian vaikeaa teidän ymmärtää??
En ihan käsitä miksi joillekin on niin iso pala purtavaksi, jos joku on löytänyt ilmeisen hyvän ja onnellisen parisuhteen, vaikka se kumppani olisi jonkun kaverin entinen. Tyydyttävä perhe-elämä on kuitenkin paljon kokonaisvaltaisempaa kuin joku kaverisuhde. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi. Hyvähän se on moralisoida ennen kuin itse on samassa jamassa. Totta kai itseänikin vituttaisi jos ero tulisi ja joku kaverini olisi "apajilla", mutta toisaalta se ei ole enää minun käsissäni eikä minun asiani mitä muut aikuiset tekevät elämällään.
miksei toisille voisi suoda onnea. Itse olen koittanut saada muutamankin kerran exäni (molemmat vakavia ja pitkäaikaisia suhteita) ja jonkun ystäväni lämpenemään toisilleen. Jotkin ihmiset vain sopisivat yhteen, eikä ole minun tehtäväni sitä keneltäkään kieltää (voin vain hieman tuuppia oikeaan suuntaan, jos aikeeni ovat positiiviset ja kunnialliset) :)
ei aloituksessa sanottu sanaakaan existä.
JA olen siis kuullut säännön jota "ystäväni" ei kohdallani noudattanut.
mutta nyxän kanssa peuhannut ystävä sai lähtöpassit välittömästi... niin ja turha liene edes sanoa et se nyxästä tuli samalla exä.
Ihan selvästi kysytään kavereiden miehistä/puolisoista!
että jos puhutaan kavereiden nykyisistä miehistä, ei keskusteltavaa ole. Aiheesta ei synny ketjua, koska kaikki suhteessa olevat eli varatut ovat kategorisesti kiellettyä aluetta.
"Onko mielestäsi ok vietellä kaverisi seurustelukumppani?" on niin absurdi kysymys, että on pakko tulkita aloituksessa kysyttävän entisistä seurustelukumppaneista.
Jos ystävä on päässyt yli erosta ja asia on hänelle ok niin miksipä ei. Jos ei ole niin sitten ystävä on tärkeämpi.
Ei minua haittaisi tippaakaan jos joku kaverini alkaisi seurustella jonkun eksäni kanssa. Lähinnä siinä huolettaisi ystävä, ja ettei hän joudu pettymään. Siksi kertoisin rehellisesti ystävälle miehen huonotkin puolet. Toki ystäväni ne tietävät muutenkin, he ovat olleet ystäviäni jo kauan ennen kun aloitin seurustelun kenenkään kanssa.
Ystävä ei välttämättä usko (tai halua uskoa) jos hänelle avautuu miehen huonoista puolista. Eräs ystäväni alkoi seurustelemaan miehen kanssa joka oli juuri eronnut ystäväni kaverista. Tämä kaveri oli kertonut miehen huonoista puolista, väkivaltainen alkoholisti. Mutta ystäväni ei halunnut uskoa, hän mielestään kaverinsa oli täytynyt provosoida miestä lyömään. Ja muitakin selityksiä keksi.
10 vuotta myöhemmin ystävä on myöntänyt että kaveri oli oikeassa, turpaan on tullut otettua useamman kerran. Ja on eronnut. Ystävä on joutunut hommaamaan lähestymiskiellon ja turvakiellon exälleen. Siitä huolimatta elää pelossa joka päivä että ex ilmestyy puukon tai pyssyn kanssa kotioven taakse.
Jos ystävä on päässyt yli erosta ja asia on hänelle ok niin miksipä ei. Jos ei ole niin sitten ystävä on tärkeämpi.
Ei minua haittaisi tippaakaan jos joku kaverini alkaisi seurustella jonkun eksäni kanssa. Lähinnä siinä huolettaisi ystävä, ja ettei hän joudu pettymään. Siksi kertoisin rehellisesti ystävälle miehen huonotkin puolet. Toki ystäväni ne tietävät muutenkin, he ovat olleet ystäviäni jo kauan ennen kun aloitin seurustelun kenenkään kanssa.
ole sääntö. Eronnut on vapaata riistaa vaikka olisi bestiksesi entinen.
todellinen rakkaus jos tulee vastaan, niin se on menoa sitten.