Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin loistavia eineksiä

Vierailija
20.06.2011 |

helpottamaan arkeamme.

Olen siis kotiäiti ja teen vähintään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Emme syö samaa ruokaa samana päivänä peräkkäin. Välillä ei tunnu olevan aikaa juuri mihinkään, kun kahden aterian valmistelu vie paljon aikaa ja siihen vielä päälle pienimmän päiväunet. Ulkoilut ovat hätäisiä, kaupassakäynti vie siitäkin aikaa ja lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin voidaan ihan huoletta ja rauhassa olla pihalla.

Viime viikolla löysin kaupasta kaksi loistavaa arjen helpotusta - siis valmisruokaa. Se ei ole helppoa, kun yritän ostaa lisäaineetonta ruokaa ja lisäksi mahdollisimman paljon luomua (mikä ei kyllä onnistu aina). Nyt löysin pakastealtaasta Pirkan luomuröstiperunat ja Lindebladin lisäaineettomat lihapullat ja pihvit. Äsken syötiin ja maistuivatkin tosi hyviltä. Kaikki lapset söivät hyvällä ruokahalulla. Ei tarvinnut valmistella mitään, ja kipaisin itse pihalta laittamaan ruoan uuniin, tultiin sitten sisälle, kun olivat valmiita.

Oikea laiskan mamman pelastus!

Illaksi täytyykin sitten väsätä jotain kunnollista. :(

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma loppuu ja työ, koulu sekä harrastukset alkavat. Nopeita, helppoja, terveellisiä ja edullisia ruokavinkkejä kaipailen lisää. Löytyykö?

Vierailija
2/46 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin syömme hernekeittoa(haa, ei yhtään e-koodia)tai munakasta. Munakkaan tekeminen kestää tosi vähän aikaa, sekaan voi heittää mitä kaapista löytyyy tai maustaa vaan suolalla. Lisäksi pilko vähän tomaattia ja kurkkua tms. Ne ketkä hiilareita kaipaa voi vaikka laittaa munakkaan leivän päälle. Savukalalla herkutellaan joskus ja uunissa kirjolohifile tulee kans tosi nopeasti mutta jos ruuan pitää olla 5-10min valmis niin sitten se ei ihan ehdi. Einekset on meillä kieltämättä aika punainen vaate. Joskus hätätilassa pinaattilettuja olen lämmitellyt mutta omatekoiset pinaattiletut hakkaa ne mennen tullen eikä niiden tekoonkaan kauaa mene varsinkin jos taikinan on laittanut valmiiksi jo jääkaappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä Pirkka Poronkäristys hätävarana. Kai sekin on jotenkin epäterveellistä, mutta harvoin syötynä ei niin väliä. Lapset on allergisia, eikä oikein mitkään einekset käy.

Vierailija
4/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vaan että onhan niitä parempiakin vaihtoehtoja?

itse käytän pakastealtaan "eineksiä" usein, arjen pelastus on keittojuurekset joissa perunat mukana.

Vierailija
5/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatella, että kotiäidin aika menee kotitöiden tekemiseen. Siis kuinka sä jaksat? Voimahali!

Vierailija
6/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kaloreita!?! Ihan tosi,onko sillä väliä jos JOSKUS (tyyliin 1-2krt kk) käyttää noita röstiperunoita???

En ole ap,mutta itse käytän noin kerran viikossa Oolannin luomu pakasteperunamuussiaineksia,muuten emme perunaa syö.

Lisäksi käytän PALJON erilaisia pakastekasvissekoituksia.

Ai niin ja naminamilihapullia joskus,ne oli muistaakseni Vaarin pienet lihapullat tmv?

Vierailija
7/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin laske lapsilleni tekemän ruoan kaloreita. Eivät ole lihavia, miinuskäyrällä jokainen neuvolan mittauksissa.

Minäkin käytän keitoissa joskus pakastevihanneksia, jos teen ns. pikakeittoja.

Ja kakkoselle tiedoksi, että ei ollut tarkoitus valittaa kotitöiden tekemisestä (vaikka siitäkin voisin valittaa, laiska kun olen) vaan siitä, että ruoanlaittoon menee iso lovi päivittäisestä ajastamme, ja monet kivat jutut on pitänyt tehdä pikana, jotta ehditään ruoanlaittoon tai sitten puputamme leipää ja banaania, ja siitä tottakai tunnen syyllisyyttä. En nyt hakenut tällä aloituksella sitä, että minun arkeni on niin rankkaa vaan sitä, että joskus on ok tehdä jotain siitä, mistä aita on matalin, vaikka onkin kotiäiti. Lapset hyötyvät, kun saavat puuhastella rauhassa ulkona. Kesällä on kurjaa olla sisällä, kun äiti tekee ruokaa.

Ap

Vierailija
8/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Prismassa on juuressosetta ja porkkanasosetta maksamakkarapötköiltä näyttävissä pötköissä. Siihen vaan ruokakerma tms. mukaan ja sosekeitto on valmis

Vierailija
9/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin laske lapsilleni tekemän ruoan kaloreita. Eivät ole lihavia, miinuskäyrällä jokainen neuvolan mittauksissa.

Minäkin käytän keitoissa joskus pakastevihanneksia, jos teen ns. pikakeittoja.

Ja kakkoselle tiedoksi, että ei ollut tarkoitus valittaa kotitöiden tekemisestä (vaikka siitäkin voisin valittaa, laiska kun olen) vaan siitä, että ruoanlaittoon menee iso lovi päivittäisestä ajastamme, ja monet kivat jutut on pitänyt tehdä pikana, jotta ehditään ruoanlaittoon tai sitten puputamme leipää ja banaania, ja siitä tottakai tunnen syyllisyyttä. En nyt hakenut tällä aloituksella sitä, että minun arkeni on niin rankkaa vaan sitä, että joskus on ok tehdä jotain siitä, mistä aita on matalin, vaikka onkin kotiäiti. Lapset hyötyvät, kun saavat puuhastella rauhassa ulkona. Kesällä on kurjaa olla sisällä, kun äiti tekee ruokaa.

Ap

Siis 70 kcal/100 g. Tämä siis kakkoselle

Ja loppuosa kolmoselle, joka arvelee, että minulla on rankkaa. Kiitokset haleista. ;)

Vierailija
10/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Prismassa on juuressosetta ja porkkanasosetta maksamakkarapötköiltä näyttävissä pötköissä. Siihen vaan ruokakerma tms. mukaan ja sosekeitto on valmis

Tätä en ole kokeillutkaan, vaikka nuo sosepötköt olen toki nähnyt. Kokeilenpa loppuviikosta, kun niitä ruokia en ole vielä miettinyt. Kiitos!

Vierailija
11/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet äidit pitävät nykyisin tärkeänä, että ruuassa ei olisi hirveästi lisäaineita tai suolaa, mutta kaiken tekeminen alusta alkaen itse voi tuntua välillä aikaavievältä ja työläältä.

Meillä käytetään usein pakastealtaasta: perunamuusiaines jossa ei ole muuta kuin perunaa, erilaisia pakastevihanneksia joissa on vain niitä mainittuja vihanneksia, pinaatti- ja kasvissosekeittoja jotka ovat 400 g kuutioissa (ainakin Apetit, Rainbow), lohikuutioita, lohikalapuikkoja (puikko-osa tuskin niin terveellinen mutta tuoretta kalaa tulee syötyä turhan harvoin kun lähikaupassa ei ole tuorekalaa), joskus muitakin kalaleikejuttuja.

Vierailija
12/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin ihan saarioisten lihaperunasoselaatikon jossa kannessa oli maininta ettei sisällä yhtän E-koodia!! Tuli meidän ostoslistalle heti hätä ruuaksi:D

Vierailija
13/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/24/viestiketju/117721/vaara_palsta…

Ihan ok syödä välillä eineksiä, ja tosiaan jotkut vaan ovat niin hyviä, ettei ihan helppo ole sellaisia itse vääntää. Eikä aina tartte nipottaa siitä rasvasta tms. Elämästä jää paljon makunautintoja puuttumaan, jos sitä ollaan aina omatekemällä linjalla.

t. määvaan

Vierailija
14/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pelkkää perunaa (ei siis mitään jauhomuussia). Pelastaa kuorimiselta ja tilanteelta, kun juuri ne jauhoiset perunat on taas loppu. Nopeaa ja helppoa. Myös vauvalle.

Vierailija
15/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko oli röstiperunoissa kaloreita? sitä vaan että onhan niitä parempiakin vaihtoehtoja? itse käytän pakastealtaan "eineksiä" usein, arjen pelastus on keittojuurekset joissa perunat mukana.

Jotkun osaa syödä järkevästi ilman jatkuvaa kaloreiden vahtimistakin:)

Vierailija
16/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pelkkää perunaa (ei siis mitään jauhomuussia). Pelastaa kuorimiselta ja tilanteelta, kun juuri ne jauhoiset perunat on taas loppu. Nopeaa ja helppoa. Myös vauvalle.

Onko se siis jotain perunasilppua? Vai mitä? Vaiko ihan valmista muussia?

Vierailija
17/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin laske lapsilleni tekemän ruoan kaloreita. Eivät ole lihavia, miinuskäyrällä jokainen neuvolan mittauksissa. Minäkin käytän keitoissa joskus pakastevihanneksia, jos teen ns. pikakeittoja. Ja kakkoselle tiedoksi, että ei ollut tarkoitus valittaa kotitöiden tekemisestä (vaikka siitäkin voisin valittaa, laiska kun olen) vaan siitä, että ruoanlaittoon menee iso lovi päivittäisestä ajastamme, ja monet kivat jutut on pitänyt tehdä pikana, jotta ehditään ruoanlaittoon tai sitten puputamme leipää ja banaania, ja siitä tottakai tunnen syyllisyyttä. En nyt hakenut tällä aloituksella sitä, että minun arkeni on niin rankkaa vaan sitä, että joskus on ok tehdä jotain siitä, mistä aita on matalin, vaikka onkin kotiäiti. Lapset hyötyvät, kun saavat puuhastella rauhassa ulkona. Kesällä on kurjaa olla sisällä, kun äiti tekee ruokaa. Ap

että en tarkoittanut millään pahalla niitä kaloreita.. satun vaan laskemaan usein ruoan kaloreita (laihdutan!). mitään en huomauttanut sun "laiskuudestasi" :P

Vierailija
18/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän arkiruoka on liiankin samankaltaista viikosta toiseen, kun tosiaan muutakin pitäisi tehdä kuin vain kokata ja käydä kaupassa. Lapsilla on harrastuksiakin päivisin, joten nopeaa ruokaa pitää olla tarjolla useamman kerran viikossa.

Ap

Vierailija
19/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis jotain perunasilppua? Vai mitä? Vaiko ihan valmista muussia?

Vähän kuin silppua, tai sellaisia rakeita. Se sulatetaan ja lisätään sitten mitä itse haluaa, esim. itse laitan oikeaan muusiinkin maitoa ja margariinia, samaten tuohon.

Vierailija
20/46 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin laske lapsilleni tekemän ruoan kaloreita. Eivät ole lihavia, miinuskäyrällä jokainen neuvolan mittauksissa. Minäkin käytän keitoissa joskus pakastevihanneksia, jos teen ns. pikakeittoja. Ja kakkoselle tiedoksi, että ei ollut tarkoitus valittaa kotitöiden tekemisestä (vaikka siitäkin voisin valittaa, laiska kun olen) vaan siitä, että ruoanlaittoon menee iso lovi päivittäisestä ajastamme, ja monet kivat jutut on pitänyt tehdä pikana, jotta ehditään ruoanlaittoon tai sitten puputamme leipää ja banaania, ja siitä tottakai tunnen syyllisyyttä. En nyt hakenut tällä aloituksella sitä, että minun arkeni on niin rankkaa vaan sitä, että joskus on ok tehdä jotain siitä, mistä aita on matalin, vaikka onkin kotiäiti. Lapset hyötyvät, kun saavat puuhastella rauhassa ulkona. Kesällä on kurjaa olla sisällä, kun äiti tekee ruokaa. Ap

että en tarkoittanut millään pahalla niitä kaloreita.. satun vaan laskemaan usein ruoan kaloreita (laihdutan!). mitään en huomauttanut sun "laiskuudestasi" :P

Huomasin kyllä ja korjasinkin ylempänä. Se loppuosa laiskuudesta oli tarkoitettu kolmoselle! Ja kaloreiden laskun ymmärrän siinä mielessä, että minä en niitä röstiperunoita syönyt, kun itsekin yritän pitää painoa kurissa...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme