G: Pituus, paino ja vaatekoko
Vaatekoko siksi että paino ei kerro koko totuutta (esim. paljon treenaavat) :)
Kommentit (66)
Vaatekoko 38-40 tai M-L
Ihmettelen kyllä teitä, joilla koko vaihtelee tyyliin XS - XL. Osaattekohan varmasti ostaa oikein istuvia vaatteita...? Minä en saisi ikinä ahdettua itseäni XS-kokoon, ja toisaalta XL:ään hukun - oli kyseessä sitten mikä tahansa vaate.
Joskus täytyy vain hyväksyä, että kaikille eivät kaikki vaatteet istu. Minä olen muodokas tiimalasi enkä löydä esim. H&M:n "lautamallistosta" vaatteita, kuten en muistakaan teinikaupoista. Rinnoista pitäisi olla noissa kaupoissa ainakin kokoa XL, mutta sitten taas vyötäröllä on 20 cm tyhjää!
Pointtini siis on, että kun vaate on minunmalliselleni suunniteltu, niin oikea koko on AINA M tai L. Ja vaate myös istuu hyvin, ei kinnaa eikä roiku.
Vaatekoko on 32-34 yläosissa, mutta kaikki paidat ovat vyötäröltä liian löysiä. Sopivien housujen löytäminen on vaikeaa, sillä lantio- ja vyötärömittani ovat 90 ja 60 cm. Jos housut ovat lantiolta riittävän leveät, vyötärö on aivan liian löysä. Ja jos vyötärö olisi sopiva, en yleensä saa vedettyä housuja ylös takapuolen kohdalta. Tuntuu siltä, että kaikki housut tehdään pötkylävartaloille.
Suurin osa vaatteista kokoa 34/xs
vaatteet on kokoa 36-38, jos on lyhythihainen (t-paita, 3/4-hihat tms.) jopa 34. Farkut 27 vyötäröltä ja 34 pituudelta.
vaatekoko 46 housuissa ja puseroissa 44.
Paino on kasvanut, kun olen käynyt pumpissa. Lihakset ovat selvästi kiinteytyneet.
38 menisi mutta olisi tiukka.
Ongelmana läskimaha
housut 36 (jotkut 38), paidat pääsääntöisesti 38
housut 40/L (jotkut mallit 38)
Paidat 38/M
36-38, toisinaan myös 34 tai 40. Farkut 28"-29"/34".
Mulla tuo kokoheittely tulee siitä, että samoin kuin kirjoittajalla 29, mulla on lantion ja vyötärönympäryksen välillä yli 30 sentin ero. Vaatteet taas on yleensä mitoitettu tasaisemmalle henkilölle, joten tietynmallisissa kuteissa täytyy hieman harkita.
Kellohameissa 34 on mulle oikea koko, koska muulla kuin vyötärönympäryksellä ei ole väliä. Korkeavyötöriset housut/shortsit ovat kokoa 36, vaikka muuten koon 36 byysat menevät hieman huonosti jalkaan, koska yläosan pitää olla kapea. Jos vaate laskeutuu vyötärön yli, jää alas lantiolle tai pituus on tärkeämpi tekijä kuin ympärysmitta, koko 40 voi näyttää ihan hyvältä.
178 cm/ 70 kg /rintsikat 70 F
alaosa 40-42, yläosa M/L. Paitapuseroita mahdotonta löytää.
vaatekoko yleensä 34/36 tai xs/s.
Vaatteita löytyy myös koissa 36, 40, s ja m.
174 cm / 55 kg
Vaatekoko n. 36