Hesarissa järkyttävä juttu romanikerjäläisistä, voisi RKP: epäpätevä Biaudetkin lukea sen
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Euroopan+unionin+pit%C3%A4isi+k…
"Euroopan unionin pitäisi kieltää kerjääminen
Suurin osa kerjäämisestä on isoa bisnestä, joka ei auta köyhien romanien asemaa."
"Etelä-Italiassa Calabriassa olen nähnyt, kuinka köyhiä ja rampoja lapsia tuodaan mersulla kerjäämään kaupungin kaduille. Albaniassa olen haastatellut romaniperheitä, jotka vuokraavat lapsiaan 300 eurolla kuukaudeksi jengeille, jotka vievät heidät Kreikkaan kerjäämään turisteilta.
Kosovossa olen kuvannut videolle romaneja, jotka saapuvat pakettiautoillaan Balkanin kaikilta kolkilta kerjäämään siellä komennuksella olevilta ulkomaalaisilta. Mukanaan he tuovat lapsia sekä äitejä sylivauvoineen.
Olen kuullut useilta huolestuneilta romaniperheiltä isistä, jotka myyvät lapsiaan kerjäysjengeille – lapsia, joilla on luita poikki ja jotka saadaan siten näyttämään epämuodostuneilta, sillä se vetoaa ihmisten tunteisiin ja saa heidät raottamaan lompakkoaan. Kyse ei ole myytistä tai legendasta, vaan näin todella tapahtuu liian usein.
Romanikollegani setä rakensi kerjäysrahoilla kolme taloa. Sedän mukaan paras paikka kerjäämiseen on Italia, koska siellä ihmiset uskovat yhä Jumalaan. Hänen kaksi poikaansa eivät ole olleet päivääkään töissä, koska isä lähettää kotiin joka kuukausi riittävästi rahaa poikien ja heidän suurten perheidensä elättämiseen. Sedän taktiikkana ei ole kerjätä kadulla vaan kiertää ovelta ovelle."
Kommentit (5)
Ei kai kukaan luule enää, että nää ihmisretaleet olisi täällä vilpittömin mielin kerjäämässä tai että takana ei olisi järjestäytynyttä rikollisuutta.
Kuule, kyllä ihan korkealla tasolla luullaan näin. Esim. Eva Biaudet.
Ja todella, todella toivon, että myös päättäjät tämän lukaisevat. Onhan se nyt kumma juttu, kun ei tuota riesaa saada täällä kuriin!
nyt on? Ne jotka kuvittelee, että köyhät perheet ihan vilpittömästi vaan tulee tänne kerjäämään? Ei siitä niin kovin monta päivää ole kun täälläkin oli ketju, jossa raivokkaasti puolustettiin kerjäläisiä.
Vain raha käy! Jos oikeasti olisi niin heikko tilanne, että joutuu kerjäämään kadulle, niin silloin ruoka-apukin otettaisiin kyllä vastaan!
niin kyllästynyt tähän romanikerjäläisjuttuun varsinkin Helsingissä asuvana. Ei kai kukaan luule enää, että nää ihmisretaleet olisi täällä vilpittömin mielin kerjäämässä tai että takana ei olisi järjestäytynyttä rikollisuutta.