Miten miehesi kosi sinua?
Kommentit (29)
lapsen kastetilaisuuttaa suunniteltiin
Me mentiin kihloihin kännissä silloisen Baarikärpäsen jonossa, kun mulle tuli känni-itkukohtaus aiheesta "mistä mä tiiän ette koskaan jätä mua".
Kosi se sit muutamaa vuotta myöhemmin mökillä laiturinnokassa, kun valitin, ettei se oo oikeesti kosinu mua ja etten oo varma haluuks se oikeesti ees naimisiin. :D
Terveisiä tutuille.
"Milloin me mennään naimisiin?"
:D
Ja sit se ilmoitti varanneensa maistraatista ajan vihkimiselle. Soitti vaan töihin ja ilmoitti. Ei auttanu kun järjestellä työt silleen, että pääsin ko. tilaisuuteen mukaan. Hehhehhee..
Mun mies on laiska. Mutta kun se jotain päättää tehdä, se tekee kanssa. :D
Se oli siis kosinasormus, vihkisormus tuli sitten erikseen.
kihlasormukseksi. Varmaan 90% naisista saa/hankkii toiseksi erillisen vihkisormuksen. Ei mitenkään erikoista. :)
tallinnan laivalla voi jee... en vielkään muista mitä vastasin, mut kyl toi sormus on ollu sormessa jo neljä vuotta...
Tytär lupasi, mies kysyi, minä myönnyin. Laivalla olimme.
Ah niin imelää mutta sykähdytti kyllä ja vastasin tietty myöntävästi. Istuin sohvalla tukka pystyssä vielä aamukahvilla :) Olimme keskustelleet naimisiinmenosta, mutta emme olleet päättäneet mitään varmaa. Sitten miehellä sattui yksi asia, mikä sai hänet miettimään elämää uudelta kantilta ja hän halusi tehdä aloitteen asiassa. Minäkin sain "kosintasormuksen" ;D eli kihlasormuksen. Menee kauniisti yhteen vihkisormuksen kanssa.
Se olin minä joka kosi, vähintäänkin neljän promillen humalassa koska mä en oista muista =D Mies siitä seuraavana päivänä muistutti.
Hiukan offtopic, mutta näin tasa-arvon aikana.
Minun mieheni onneksi osasi kosia selvin päin ja romanttisesti. Kynttiläillallisen yhteydessä ja polvilleen meni ja otti sormuksen esiin. Vieläpä oli pyytänyt isältäni kuulemma kättä edellisenä päivänä.
puolen vuoden seurustelun jälkeen mies kysyi mimulta sängyllä pötkötellessämme että "mentäiskö naimisiin?" Olin ihan onnessani ja suostuin heti.
Oli puhuttu suhteen alussa, että joskus sitten naimisiin, mutta ei kosintaa kuulunut vielä 3 vuoden jälkeen. Sitten aloin puhua, että pitäisi ensi kesäksi kirkko varata. Mies vasta tämän jälkeen sanoi, että varmaan pitäisi ostaa ensin kihlasormukset. Käytiin ostamassa ja ilman sen kummempia seremonioita laitettiin ne sormeen. Ei mies ei siis varsinaisesti kosinut, mikä tietysti on pettymys :(
Mutta naimisissa nyt ollaan ja lapsiakin jo on.
Minun mieheni onneksi osasi kosia selvin päin ja romanttisesti. Kynttiläillallisen yhteydessä ja polvilleen meni ja otti sormuksen esiin. Vieläpä oli pyytänyt isältäni kuulemma kättä edellisenä päivänä.
Totta olit hänelle käsikirjoituksen kirjoittanut valmiiksi, miten toimitaan, että voit tyttökavereille sitten kehua romanttista ja ihanaa kosintaa.
ps. minua ei ole kosittu koskaan, koska yhdessä pohdimme tätä asiaa, että onko meillä mahdollisuutta pitkään suhteeseen ja perheen perustamiseen ja punnitsimme avioliiton hyödyt ja haitat. Minusta nyt vain avioliitto on niin iso juttu, että siitä pitäisi jutella kunnolla, eikä vain hupsheijaa kosaista ja harkitsematta koko asiaa suostua.
päivänä käy isältä pyytämässä kättä. Tulee vähän sellaiset insestiperheet mieleen tällaisesta. Hyi hitto.
mun eteeni ja tarjos hedelmätoffeekarkkia ja kysy et mennäänkö naimisiin. nyt edelleen kuusi vuotta myöhemmin ollaan kihloissa, eikä sinne alttarille ilmeisesti hetkeen olla astelemassa.. kihlasormukset ostettiin kuukausi tuosta karkkikosinnasta..
totesi, että helpompi on varmaan mennä naimisiin kuin käydä lakimiehen luona selvittelemässä perintöasioita jne. Kysyin, oliko tuo kosinta ja vastaus oli kyllä.
päivänä käy isältä pyytämässä kättä. Tulee vähän sellaiset insestiperheet mieleen tällaisesta. Hyi hitto.
Mitä ihmettä insestillä ja käden pyytämisellä on tekemistä toistensa kanssa? No, turha kai kysyäkään, taidat olla joku teinimamma yökittelyinesi.
Pyysi minunkin mieheni isältäni kättä. Minusta se on ihan kaunis tapa, oli sitten vanhanaikainenkin.
Totta olit hänelle käsikirjoituksen kirjoittanut valmiiksi, miten toimitaan, että voit tyttökavereille sitten kehua romanttista ja ihanaa kosintaa. ps. minua ei ole kosittu koskaan, koska yhdessä pohdimme tätä asiaa, että onko meillä mahdollisuutta pitkään suhteeseen ja perheen perustamiseen ja punnitsimme avioliiton hyödyt ja haitat. Minusta nyt vain avioliitto on niin iso juttu, että siitä pitäisi jutella kunnolla, eikä vain hupsheijaa kosaista ja harkitsematta koko asiaa suostua.
Mutta hän osaa käytöstavat ja on muutenkin herrasmies luonteeltaan. Eikä tapaa olla promillepäissään muutenkaan. Mutta ehkä sitten av-palstalaisille kosinta monen promillen humalassa jossain Tallinnan lautalla on niin ihqua.
ja sitten hän yhtäkkiä pujotti sormuksen sormeeni ja sanoi menen naimisiin kanssani". Lupasin miettiä, en heti suostunut.
Se oli siis kosinasormus, vihkisormus tuli sitten erikseen.