Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävin lapsen ikä?

Vierailija
18.06.2011 |

Meillä kuopus täytti viime viikolla vuoden ja täytyy sanoa, että "nyt se sitten alkaa". Ärsyttävin aika ihmislapsen elämässä 1-1.5v.

Mitään ei tajua, kiipeää joka paikkaan, huutaa kun:

a) kielletään

b) siirretään pois kielletystä paikasta

c) otetaan kielletty asia pois kädestä

d) ärsyttää kun ei saa kahta legoa irti toisistaan

e) käännettyä kirjan sivua

f) äiti käy vessassa

Olen koko mukavan vauva-ajan yrittänyt henkisesti valmistautua tähän puoleen vuoteen enkä tiedä vieläkään olenko valmis. Meinasin jättää kokonaan yrittämättä kakkosta koska alkutaaperoaika on syvältä.

Esikoinen on kohta 7 ja ollut oikein ihan tuon kamalan taaperoiän jälkeen. Mitä muilla ajatuksia?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varhaisin vauva-aika on koettu hankalimmaksi. 4 lasta. Koti kannattaa järjestää taaperolle sopivaksi.

Vierailija
22/26 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kuopuksen kanssa on erilaista. Lapset ovat yksilöitä Pidä yllä positiivista mielialaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 9v. ja kuopus 7v. Taaperoaika on raskasta, kun pitää vahtia lasta, herätä yöllä, ulkoilla. Kaivavat kaikki laatikot ja sotkevat kaikki paikat.

Teineistä sen verran kokemusta erityiskouluista ja kyllä tykkäsin.

Vierailija
24/26 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sen ikäisenä kaikkeen ollut vastaus "EI!", kaikkea pitää kokeilla, aina pitää jänkätä vastaan, periaatteesta karjua ja kirkua oli asia mikä tahansa. Poika ollut ehkä pahin: Saattoi saada itkupotkuraivarit mm. siksi, että sanoin miehelle "kaupasta ei tarvi tuoda juustoa" (Lause sisälsi sanan EI)

Uhmikset on vaan niin rrrrrraivostuttavia.

Itse olen ollut nuorisonohjaajana ja vaikka kuinka ne teinit voi haistatella täyslaidallisella, olla rasittavia ja ärsyttäviä, keksivät kaikkea tyhmää ja idioottia, niin niiden kanssa nyt jollain tapaa voi jo keskustella... Koitapa samaa uhmiksen kanssa kun se kirkuu ja potkii pitkin pituuttaan lattialla...

Vierailija
25/26 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun parikin on maininnut sen iän. Ja meillä ei kyllä siinä ole ollut yhtään mitään erityistä saati ärsyttävää. Lapset ovat kasvaneet sinä vuonna ihan samaa tahtia isommaksi kuin ennen ja jälkeenkin.

Vierailija
26/26 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v. uhma toisilla tosi paha ja mun kuopus oli aivan kauhea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi