Karmeat sähköiset sykäykset päässä:/
Serotoniinilääkkeeni on lopussa, saan ti lisää, mutta olen joutunut vähän säännöstelemään muutaman päivän ajan. Huh mitkä sähköhumaukset menee päässä, inhottavaa. Onko muilla ollut?
Tämä siis on vieroitusoiretta käsittääkseni. Tai sitten vaan olen sekoamassa;)
Kommentit (25)
Helpottaa jo! Eli noin 5pv ja aika rauhaisa on jo pään pistorasia:D
ap
Söin Efexoria eli venlafaksiinia syöpähoitojen i aiheuttamiin ennenaikaisiin vaihdevuosiin. Yksi ominaisuus näillä pillereillä, että on todettu vähentävän vaihdevuosihikoilua.
Kun syöpähoitoni loppui, kuukautiset palasivat ja pystyin lopettamaan lääkkeen.
On kyllä semmoinen myrkky, että en koske enää ikinä.
Mulla oli kanssa kun lopetin Efexorin syömisen. Lopetin porrastetusti mutta aika nopeasti parin viikon sisään ja oli just tollasta sähköntuntoa päässä. Oli kyllä myös paljon muitakin epämiellyttäviä tuntemuksia...
niin humahtaa semmoinen sähkö"isku". Kauankohan nämä kestää? Onko tietoa?
oli kallis lääke silloin, ei auttanut ja pari kuukautta just näitä sähkönykäyksiä päässä kun vieroittauduin siitä ensin vähentämällä. Luulin jo, että jatkuvat loppuelämän, mutta kyllä ne loppivat sitten, onneksi. Ei pitänyt olla sivuvaikutuksia muutenkaan, mutta hirveä yöhikoilu oli ja kuiva suu ja orgasmit lähes loppuivat.
Loppuu varmaan sitten viimeistään kun saat annostuksen kohilleen. Tai voi olla et loppuu parin päivän sisään kun elimistö tottuu pienempään annostukseen.
2
sivusuuntaan, silloin sävähti pahimmat strobot. Itsellä kesti viikkoja, toivottavasti sä pääset vähemmällä.
pari viikkoa kesti, aluks luulin, että niskat jumissa pahasti.
että näkyykö ne jotenkin ulospäin. Ei kuulemma, mutta hirveältä ne tuntui. Kas kun tollasta lääkettä vielä myydään.
ihan tavallinen työssäkäyvä perheellinen ihminen. Joudun masennuksen takia hoitoon 10 vuotta sitten, ja mulle määrättiin sitä pirun Efexoria.
Olen ap ja olen hörhö:
- ikää 31
- yksi lapsi
- insinööri, päällikön tehtävässä
- myös muita ammatteja sosiaalialalta
- hyvä parisuhde
- mukava sosiaalinen piiri ja paljon läheisiä
- ym ym ym tavallista...
- JA sitten hörhösairaus, lääkitystä ja pitkäaikaista psykologin ja psykiatrin hoitoa....
Tällaisia hörhöjä täällä...:D
toi strobo oli muuten tosia kuvaava sana! Tätä on vaikea kuvailla ja luulinkin että kukaan ei tiedä mistä puhun!
ap
lopetin viime joulukuussa lääkkeen itsekseni ja kolme viikkoa kesti pahat vierotusoireet. Pervolla tavalla jopa nautin niistä oireista. OLin siis järkyn kipeä, hikoilin, pahoinvoin, jokapaikaa särki, en tiennyt välillä missä olen, pienikin silmien liike aiheutti kamalat sävärit. Mut tunsin olevani elossa ja nautin siitä. Mulla tulee edelleen silmien liikuttamisesta pieniä säväreitä ja oon jo hyväksynyt ettei ne ikinä kai lopu. Ei häiritse juurikaan elämää. Ainoastaa autolla ajaessa pitää miettiä nopeita äkkinäisiä pään kääntöjä.
että mitä ne säväykset voi olla. Lääkärin mukaan ei ptänyt tulla mitään oireita, jos vähensi ensin asteittain ja sitten vasta lopetti. Sittemmin on netissä tullut vastaan kyllä muitakin, joilla on ollut samanlaisia kokemuksia.
kaikkein pisimpään. Ja niitä on tosi vaikea selittää sellaiselle, joka ei ole niitä itse kokenut.
Toisaalta ko. lääke lopetti ainakin 10 vuotta kestäneen 24/7-ahdistuskierteen, joten siihen verrattuna nuo vieroitusoireet kyllä kesti.
että mitä ne säväykset voi olla. Lääkärin mukaan ei ptänyt tulla mitään oireita, jos vähensi ensin asteittain ja sitten vasta lopetti. Sittemmin on netissä tullut vastaan kyllä muitakin, joilla on ollut samanlaisia kokemuksia.
kumma, että lääkärit kieltää vieroitusoireet, mutta kyllä mullakin on joka hemmetin mielialalääkkeen (kokeillut useita) jälkeen, tai jos on jääneet välillä ottamatta/matkasta, noita ollut.
Sinä ihme hörhöistä puhuva, täällä ei kukaan ole mikään hörhö. Kys lääkkeet eivät ole mitään huumaavia, vaan ihan tavallisia mielialalääkkeitä, joita keskuudessamme syö aika moni.
niitä lääkkeitä aiemmin. tai saisitko päivystyksen kautta poikkeuksellisesti uusittua reseptin kun kertoisit, millaisista sivuvaikutuksista kärsit. Tiedän henkilöitä, jotka ovat joutuneet psykoosiin lääkkeiden äkkinäisen loppumisen jälkeen. Jatkossa pidä huolta siitä että lääkkeet eivät pääse noin yllättäen loppumaan.
niitä lääkkeitä aiemmin. tai saisitko päivystyksen kautta poikkeuksellisesti uusittua reseptin kun kertoisit, millaisista sivuvaikutuksista kärsit. Tiedän henkilöitä, jotka ovat joutuneet psykoosiin lääkkeiden äkkinäisen loppumisen jälkeen. Jatkossa pidä huolta siitä että lääkkeet eivät pääse noin yllättäen loppumaan.
Miten ihanaa oli taas olla "elävä", kun olin lääkkeen lopettanut. Itse lääke ei mun mielestä auttanut mitään, terapia kylläkin.
Mä sain joskus apua Cipramil-nimisestä lääkkeestä, kun jännitin liikaa. Sittemmin vaihdoin monen vuoden tauon jälkeen Cipralexiin, en huomaa mitenkään sen vaikutusta.
Olen masentunut, sisäänpäinkääntynyt surussani. Olisko jostakin lääkkeestä apua? Tunnepuolta tulee käsiteltyä liikaakin, mulla ei ole solmuja. On joitain asioita, mille ei mitään voi enää ja ne pitäisi vaan oppia hyväksymään ahdistumatta.
ole koskaan kuullut tuollaisesta Efexorista. Mulla siis Seroxat menossa ahdistukseen ja pakkoajatuksiin.
Ap