Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha rakas kummittelee unissa

Vierailija
18.06.2011 |

Näen unia yläasteaikasesta "ihastuksestani". Olen nähnyt niitä yläasteelta lähtien. Silloin unet oli kyllä hyvinki toivottuja ja tervetulleita, mut nyt ne alkaa jo ahdistaa kun olen yläasteelta päässyt jo noin 7 vuotta sitten ja seurustellut nykysen poikaystävän kanssa yli 4 vuotta.

Me ei koskaan seurusteltu sen unipojan kanssa vaikka olisin tosissani halunnu. Olin niiiiiiin rakastunu etten ajatellu mitään muuta ku vaan tätä poikaa joka ikinen sekunti mun elämästä. Melkeen tuntu että olis joku pakkomielle. Tavattiin kyllä muutaman kerran ja mentiin jonnekin pussailemaan mutta seki loppu. Ei oltu koskaan kavereita vaikka samalla luokalla oltiin, silti se oli koko mun elämä, vielä yläasteen jälkeenki, vaikka kaikki oli jo menny omiin suuntinsa. Unet oli ja pysy, ja vaikka rakastuin lukion aikana toiseen, unet pysy. Näin niitä vaan niin harvoin etten kiinnittäny huomiota. Nyt näen niitä taas usein.

Tiiän että se poika oli jotain todella erityistä mulle sillon, ja että sille tulee aina olee paikka mun mielessä ja varmaan rakastanki sitä vielä ja tulen rakastamaan. Vaikka sen myönnän, unet jatkuu, ja aina ku nään unta siitä, mulle tulee enemmän ikävä vaikka en ikinä haluais seurustella sen kanssa, joka tämä ihana poika yläasteelta, on nyt.

Haluaisin päästä eroon näistä unista. Olen (monen kriisin jälkeen) vihdoinkin onnellinen poikaystäväni kanssa enkä halua että joku menneisyyden ihastuskummitus sekottaa mun päätä ja saa mut miettimään sitä että kuuluisko mun olla tässä kainalossa vai siinä jonka ensin halusin. Mutta unilleen ei kai voi mitään...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unissa on oma symboliikkansa ja jokaisella ihmisellä hieman erilainen.

Tuo poika saattaa olla esim unissasi oma kultasi, jonka kainalossa iltaisin olet.

Vierailija
2/5 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oletettavasti noin 20-vuotias nuori nainen. Unien symboliikka on aina henkilökohtaista kuten edellinen vastaaja totesi, mutta kannattaa pohtia tätä unipoikaa vähän laajemmalla tasolla. Hän saattaa edustaa sinulle monia muitakin merkityksiä kuin vain juuri sitä ihastusta, jota koit aikanasi tuohon poikaan. Ne merkitykset liittyvät omiin odotuksiisi ja toiveisiisi, pettymyksiisi ja minäkuvaasi yläasteikäisenä versus minäkuvaasi nykyhetkessä.

Yläasteikäisen ihastuminen on erilaista kuin kaksikymppisen rakkaus. Jos nykyisessä suhteessasi on ollut vaikeuksia, on ymmärrettävää että se tuttu ja turvallinen ihastus palaa uniin. Murrosiässä moni asia on paljon mustavalkoisempaa ja voimakkaampaa kuin myöhemmin kun kokemuksia on karttunut enemmän ja maailma näyttäytyykin vähän monimutkaisempana.

Ehkä unipojan läsnäolo unissasi on avain tunteelliseen ja voimakkaasti kokevaan puoleen sinussa itsessäsi. Hän on joskus saanut sinussa aikaan niin vahvoja tuntemuksia, että sinulle on jäänyt tunnemuistijälki joka identifioituu häneen.

Älä murehdi sitä että pilaisit nykyisen suhteesi tällä unissa tapahtuvalla ihastumisella. Uskalla sen sijaan kysyä itseltäsi, saako poikaystäväsi sinussa enää aikaan sellaista rakkautta, jota haluaisit antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile, että Jumalan hyvä tahto elämässäsi tapahtuisi.

Vierailija
4/5 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. On iselläkin käynyt mielessä, että unien sanoma voi olla jotain ihan muuta kun tämä poika itsessään, en vaan ymmärrä mitä se voi olla. Ja on vaikeaa lähteeä tulkitsemaan kun joka uni on erilainen. Tapahtumapaikka on aina mitä kummallisin, eikä liity oikein mihinkään. Ainoa yhteinen piirre unille on se että me ollaan yläastepojan kanssa aina hyvin läheisiä, vaikka ei seurustella unessa. Halailua on paljon ja välittäminen näkyy ja tuntuu selvästi. Unissa ei koskaan suudella tai harrasteta seksiä. Joskus unipojalla on unissa tyttöystävä ja olen hänen puolesta iloinen ja autan jos hänellä on tyttönsä kanssa ongelmia.

Helpottaa kuitenkin kuulla että olette sitä mieltä etten välttämättä näe unta tästä POJASTA, vaan se symboloi jotain muuta. Niin haluan itekin ajatella, koska rakastan nykyistä poikaystävääni ja me ollaan niin monesta ongelmasta selvitty. Aina kun nään toisesta unta, tuntuu kun pettäisin nykyistä... Siksi tämä on niin epämukavaa.

Vierailija
5/5 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile, että Jumalan hyvä tahto elämässäsi tapahtuisi.

Kiitos neuvosta, mutta mitkään jumalat ei nyt liity tähän.