Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vauva tarvii ravintoa öisin vaan ensimmäiset puol vuotta, niin kuinka se yösyönnit lopetetaan.

Vierailija
17.06.2011 |

Vauvahan huutaa kuin syötävä, jos ei saa rintaa.

Itketetäänkö vaan? Vai odotetaan, että itse älyää lopettaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun vauva on puoli vuotta..

Eikö kannattaisi tässäkin mennä lapsentahtisesti.. kyllä se sen yösyönnin lopettaa, kun ei sitä enää tarvitse, samoin lopulta imetyksen.. kun sitä ei tarjoa niin se sitten unohtuu ja jää..

Vierailija
2/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee vielä yli puolivuotiaanakin eikä siitä haittaa lapselle ole, vaikka söisi yöllä vielä vuoden ikäisenäkin. Yövieroittamisen syy on lähinnä se, jos lapsi herättelee imettämään niin usein, että äiti on ihan zippi.

Jos syö tuttia, anna sitä rinnan sijasta. Tai anna isän silitellä lapsi uudelleen uneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla poika halusi maitoa joskus 1v asti. sitten vaan lopetti.

Vierailija
4/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain puoli vuotta on ihan soopaa. Joku vauva voi nukkua syömattä paljon pienempänäkin ja toiset tarvitsevat yösyöttöjä paljon pidempään. Yksilöllisesti vauvaa kuunnellen pitää tässäkin edetä. Missään tapauksessa yösyöttöjä ei pidä väkisin pyrkiä lopettamaan ennekuin vauva syö kunnolla viisi ateriaa päivässä. Jos kiinteät aloitetaan suositusten mukaisesti 6kk iässä, tuo 5 ateriaa toteutuu ehkä n 8kk iässä..

Vierailija
5/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon sen yösyömisen jäävän siis itsestään pois piakkoin, jollei, niin aion kokeilla seuraavia keinoja:

-annan tuttia ja yritän rauhoitella silittämällä

-tarjoan pelkkää vettä, ehkä pian tajuaa sitten olla heräämättä kun maitoa ei tipu

Meillä pullovauva. Toistaiseksi mielestäni on herännyt vain nälkäänsä, joskin määrä mitä yöllä syö, on melko pieni.

Vierailija
6/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ainakaan itketä, kuka tuonkin on keksinyt että yli puolivuotias ei tarvitse yöllä ravintoa??

Esikoinen lopetti vasta vähän yli 1v yösyötöt ITSE ja syötän kyllä tätä 8kk ikäistäkin vielä.

Sanoo siihen neuvolantädit mitä sanoo!

Vierailija
7/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyse tottumisesta.. jos syö siis hyvin päivällä. Ja päivällä lapsen saa syömään, kun se ei syö yöllä! Jos vetää mahansa öisin täyteen, ei se sapuska maistu päivisinkään. Kyllä se lapsi sen ravinnontarpeen oppii kompensoimaan päiviin jos yöllä ei ruokaa saa..

Ensin siis yritetään pidentää ruokaluväliä.. esim. aamuyön tunteihin enemmän.. kunnes tulee sitten virallinen aamu.

T: se pullovauvan äiti

Vierailija
8/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyse tottumisesta.. jos syö siis hyvin päivällä. Ja päivällä lapsen saa syömään, kun se ei syö yöllä! Jos vetää mahansa öisin täyteen, ei se sapuska maistu päivisinkään. Kyllä se lapsi sen ravinnontarpeen oppii kompensoimaan päiviin jos yöllä ei ruokaa saa.. Ensin siis yritetään pidentää ruokaluväliä.. esim. aamuyön tunteihin enemmän.. kunnes tulee sitten virallinen aamu. T: se pullovauvan äiti

ja kannatan lapsentahtisuutta. Alle vuoden ikäisen pääasiallinen ravinnonlähde kuuluu olla maito. Jos kiinteitä tuupataan päivällä isot määrät ei mahaan mahdu maitoa ja se maito on sitten saatava vaikkapa yöllä. Itse olen imettänyt ja antanut sitten kiinteitä sen mikä menee, pieniä määriä siis ja imettänyt myös öisin 1-1,5v ikään. Tämä on meidän tapa jolla lapset ovat kasvaneet hyvin ja koko perhe on ollut tyytyväinen.

Vierailija
9/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat 6 kk maito on pääasiallinen ravinnon lähde, sitten aletaan syömään muutakin. Kunhan maitoa menee väh. 5-6 dl/vrk, on kaikki hyvin. MEillä menee hyvin kiinteät ja lapsi kasvanut todella hyvin.

Terkkari juuri saoi, että puolenvuoden jälkeen alkaa maito jäämään kakkoseksi ja se on niin tarkoitettukin.

Vierailija
10/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun halusi syödä ja lopetti yöheräilyt kuin seinään

Vierailija
11/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen lopetti yösyönnit itse 1v 1kk ikäisenä, ja tää toinen lopetti 1v 4kk iässä. Ei ole kumpaakaan tarvinut sen takia huudattaa. :)

Vierailija
12/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtunee viimestään vuoden ikään mennes luonnostaan.

Vierailija
13/13 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtunee viimestään vuoden ikään mennes luonnostaan.

Mun lapsi imi öisin niin pitkään kuin imetin ylipäänsä eli 15 kuukautta. Vasta imetyksen lopettamisen jälkeen lapsi alkoi nukkua yöt putkeen, jopa kellon ympäri. Imetyksestä oli vain tullut tapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi