Siis mistä näitä akkoja sikiää, joka helkkarin allergia ketjussa
aukovat päätään. Eivätkö voi ymmärtää sitä allergista.
Kommentit (55)
Yks tuttu on just tuollainen, jonka mukaan lähes kaikki allergiat on pelkkää liioitelua ja paskaa.
allergiset ovat niin kovia liioittelemaan ja vinkumaan. se alkaa jo päiväkoti-iässä,vanhemmilta. olen koulun keittiössä töissä,ja osaan jo suodattaa,kuka on oikeasti allerginen jollekkin ja kuka ei. eli vanhemmat,teidän allergialistoilla pyyhitään persettä. t.keittiöntäti
Olethan varautunut siihen, että sinun välinpitämättömyytesi voi joku päivä tappaa lapsen?
Yks tuttu on just tuollainen, jonka mukaan lähes kaikki allergiat on pelkkää liioitelua ja paskaa.
se ei silti poista sitä tosiasiaa,että puolet vanhempien listaamista "allergioista" on pelkkää potaskaa.
-keittiöntäti
"allergiset ovat niin kovia liioittelemaan ja vinkumaan. se alkaa jo päiväkoti-iässä,vanhemmilta. olen koulun keittiössä töissä,ja osaan jo suodattaa,kuka on oikeasti allerginen jollekkin ja kuka ei. eli vanhemmat,teidän allergialistoilla pyyhitään persettä. t.keittiöntäti"
Mistä oikeasti tiedät kuka on allerginen ja kuka ei? Siitäkö, kenelle tilataan ambulanssi ja kenelle ei, kun teet omia ruoka-altistuksia? Todella pelottavaa.
T: kahden lapsen äiti, toinen lapsi moniallerginen (hyvin rajattu ruokavalio) ja toisella lapsella ei ensimmäistäkään allergiaa
Oletko sitten tyytyväinen jos joku kuolee sapuskoihisi? Vatsakipu, ihottumat ja hengenahdistus ei varmaan sinua haittaa jos ei omalle kohdalle satu...
allergiset ovat niin kovia liioittelemaan ja vinkumaan. se alkaa jo päiväkoti-iässä,vanhemmilta. olen koulun keittiössä töissä,ja osaan jo suodattaa,kuka on oikeasti allerginen jollekkin ja kuka ei. eli vanhemmat,teidän allergialistoilla pyyhitään persettä. t.keittiöntäti
Olethan varautunut siihen, että sinun välinpitämättömyytesi voi joku päivä tappaa lapsen?
en usko.
-kt
käytännössä kaikille hedelmille, juureksille ja pähkinöille. Ja kyllä minuakin vituttaa allergioistaan meteliä pitävät ihmiset. Jos jossain tilaisuudessa on tarjolla jotain sellaista, jolle olen allerginen niin en sitä sitten vain syö. Yksinkertaista! En todellakaan nosta siitä metakkaa tai edes mainitse kellekään. Jos etukäteen kysytään, niin luettelen allergiat mutta sanon, että niitä ei todellakaan tarvitse ottaa huomioon jos se tekee tarjoilusta vaikeaa.
Niin ja allergiani on sitä sorttia, että lamaa hengityksen. Kannan mukanani epipeniä kaiken varalta. Koskaan en ole onneksi tarvinnut.
en usko. -kt
T: äiti, jonka poika on kaksi kertaa meinannut kuolla allergiseen reaktioon
Jos joku tietää olevansa niin allerginen vaik sipulille et voi kuolla kun kurkku lyö hengitystiet kiinni niin heti joku siellä herjaa ettei kukaan voi olla sipulille niin allerginen etteikö vois sitä syödä kun emäntä on tarjolle laittanut.
Joidenkin mielestä pitää enemmin kuolla kuin kieltäytyä joistain tarjoiluista.
en usko. -kt
T: äiti, jonka poika on kaksi kertaa meinannut kuolla allergiseen reaktioon
eihän kaikki tiedä mitä allergisuus on
Kerran soitettiin perään ja kerrottiin, että lapsi saanut juuri väärää puuroa, mitä tehdään, soitetaanko ambulanssi.. Siinä päiväkodissa oli onneksi ammattitaitoinen keittiöntäti ja muu henkilökunta
eli vanhemmat,teidän allergialistoilla pyyhitään persettä.t.keittiöntäti
totesin vain,että hengissähän tuo on.
sillä suurin osa ilmoitetuista allergioista ei ole allergioita. Jos paprikasta tulee maha kipeäksi, ei kyseessä ole allergia vaan toiminnallinen mahavaiva. Tai jos ei tykkää kalasta, se ei tarkoita että on allerginen kalalle. Näiden perusteella ei siis ruokavalioita kannata rustata.
Erikseen on ne todelliset allergikot, jotka kantavat epipeniä ja huolehtivat itse aktiivisesti omasta ruuastaan huomiota herättämättä ja jo alunperin valintoja tehden. Ja allergioistaan etukäteen ilmoittaen.
Minua edelleen korpeaa tuttuni, joka vaahtoaa joka kekkereissä miten hänelle kasvissyöjänä ei taaskaan ole sopivaa syötävää, kun joku on mennyt koskemaan pastakinkkusalaatin ottimella pinaattipiirasta... Jatkoilla sitten vedetään kebabia ongelmitta. Osan ns allergikoista käytös on ihan vastaavaa. Oikeat allergikot pysyvät linjassaan...
Kerran soitettiin perään ja kerrottiin, että lapsi saanut juuri väärää puuroa, mitä tehdään, soitetaanko ambulanssi.. Siinä päiväkodissa oli onneksi ammattitaitoinen keittiöntäti ja muu henkilökunta
mitä äiti sanoo ja käskee.
niin se nykyisin vaan menee.tämän myöskin eräs "allergisen " lasen äiti sanoi minulle,ja kirjoitti sen vielä paperille.urpo:D
-kt
en usko.
-kt
Voi jumakauta. Et muka "usko", että ihmisiä helkkari vie ihan oikeasti kuolee ruoka-allergioihin joka perhanan päivä? Vaihda siinä tapauksessa ammattia ja vähän äkkiä.
eli vanhemmat,teidän allergialistoilla pyyhitään persettä. t.keittiöntäti
mitä äiti sanoo ja käskee. niin se nykyisin vaan menee.tämän myöskin eräs "allergisen " lasen äiti sanoi minulle,ja kirjoitti sen vielä paperille.urpo:D -kt
Mutta ihan siitä syystä ettei lääkärissä/sairaalassa ole mahdollisuutta testata jokaista ruoka-ainetta. Kyllä se meille olisi sopinut, että joka vilja, kala, soija, mansikka, herne, appelsiini jne jne olisi testattu lääkärissä. Laskun olisi maksanut yhteiskunta.
joo,mutta lääkärithän kirjoittaa sitä listaan,
mitä äiti sanoo ja käskee.
niin se nykyisin vaan menee.tämän myöskin eräs "allergisen " lasen äiti sanoi minulle,ja kirjoitti sen vielä paperille.urpo:D-kt
allergiset ovat niin kovia liioittelemaan ja vinkumaan.
se alkaa jo päiväkoti-iässä,vanhemmilta.
olen koulun keittiössä töissä,ja osaan jo suodattaa,kuka on oikeasti allerginen jollekkin ja kuka ei.
eli vanhemmat,teidän allergialistoilla pyyhitään persettä.
t.keittiöntäti