Toimiiko kannettava tietokone ilman akkua jos se on latauksessa?
Kommentit (30)
no kysyähän voi kaikkea..
Mutta vinkiksi: pelkällä akulla käyttäminen yleensä tekee näytön hieman himmeämmäksi virransäästöominaisuuksien takia. Kannattaa siksi käyttää yleensä verkkolaitetta, jos ei ole liikenteessä toosan kanssa.Siis miten voi olla merkitystä olenko liikenteessä puolisoni kanssa? Olen huomannut kyllä, että kun repäisen kaapelin irti naisestani, niin se kyllä hiemen himmenee. Olen pitänyt tätä aivan normaalina. Lisäisin näitä virransäästöominaisuuksia, koko akka saisi vaikka sammua odottamaan kunnes taas tuikkaan töpselin sisään.
tiivistelmänä: on paha sanoa toimiiko jos ei tiedä millainen läppäri on kyseessä. Se, toimiiko kannettava ilman akkua piuhan päässä riippuu täysin koneen mallista.
Riippuu ihan koneen iästä: vanhemmat ei ehkä toimi (ei mullakaan), uudemmat kuulemani mukaan kaikki.
Toimiiko kaikki läppärit ilman akkua verkkovirtaan kytkettynä?
Vierailija kirjoitti:
olen nimittäin luullut että ei toimi jos akku irrotetaan.
Asiantuntija irrotti koneestani akun, kun se pullistui. Nyt käytän konetta siten, että laitan johdon seinään ja pärjään ihan hyvin. Koneeni on ostettu 2013, yritän pärjätä sen kanssa vielä vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannettava ei kyllä inahdakaan, jos se ei saa VIRTAA. Ja mistähän se virta tuleekaan..?
Akku VARASTOI virtaa "etäkäyttöä" varten, mutta itse virta tulee kyllä ihan sieltä johdon päästä, eli sähköpistokkeesta!
Kyllä minä sen tiedän, lue nyt viestit ajatuksella ennen kuin vastaat mitään!
Öööööööh
sain just selville et toimii ku halusin sammuttaa koneen kokonaa nii irrotin akun irti, mut ei tää sit sammunukkaa ku on johdon päässä. iha kiva tämäki tieto