Mitä hemmettiä pitäisi tehdä että saa niitä kavereita?
Miten sitä pitää olla? Teeskennellä että elämä on nannaa ja ihanaa ja on kultalusikka perseessä.? Sitten iskee kateus ja että toi on liian hyvä ja ylpeä itsestään. Noh sitten jos kertoo vaikeuksistaan niin kaikki katoaa kun ei halua sellaisen kanssa kaveerata. Sitten jos yrittää pitää yhteyttä niin ne säikähtää että toi on läheisriippuvainen ja sitten jos ei pidä yhteyttä niin on erakko ja liian ujo, eristätyvä tms. On se vaikeeta!!! Lopetan, en jaksa enään yrittää ystävystyä. Niin monesti on tullut turpiin että olen vaan itsekseni tai perheeni kanssa.
Kommentit (13)
Vähä vaikeeta yrittää ystävystyy ku en tiiä et mis asut mikä sun nimi on tai mtn XD
Ei aavistustakaan.
t. sosiaalinen mutta yksin
Olen ennenkin sanonut, että täällä pitäisi kaikkien yksinäisten treffata, kertoa minkälainen on ja minkälaista ystävää etsii, aina täällä on niitä jotka juhlapyhien lähestyessä valittaa että ei ole ketään kaveria, etsikää toisenne!
Lakata yrittämästä, niin ne löytää sut :)
Noniin, missäspäin suomea on niitä yksinäisiä ihmisiä, nyt alkaa kaverien bongaus!! :D Oikeesti, kasvoja näille osaksi tosi ilkeille AV:n kommenteille!! Miitti!!!!! :D
Uslkosuomalainen täällä ihmettelee, yksin :(
Yksi yksinäinen mun FB kaveri joka valittaa aina yksinäisyyttä asuu Tampereella.
Älä esitä mitään tai yritä muuttaa itseäsi vaan suhtaudu toisiin ihmisiin niin luonnollisesti kuin kykenet. Itse olen suoraan sanottua tylsää ja huonoa seuraa ja ainoa panostamani piirre on tilannetaju. En halua tuottaa pettymystä, joten näytän suoraan, millaista ystävyyteni on; miten tuomitseva ja itsepäinen voin olla, ja toisaalta miten tylsämielinen ja välittämätön olen aiheista, jotka eivät kiinnosta.
Silti ystäviä on paljon ja kertyy lisää. Kun tiedustelen syytä, he usein mainitsevat arvostavansa aitoutta.
Jos ongelmasi on, ettet tapaa ihmisiä jotka pysähtyisivät vaihtamaan edes pari sanaa, yritä työpaikkaa, erilaisia kursseja tai sosiaalisia harrastuksia. Kaikille harrastuksille löytyy yhteisö vähintään netistä. Jopa harrastamattomille lusmuille löytyy vaikka kuinka monta yhteisöä, kuten AV ja Ylilauta. Mutta nämä foorumit ovat anonyymejä, joten syvempää ystävyyttä voi syntyä harvoin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 02:29"]
Uslkosuomalainen täällä ihmettelee, yksin :(
[/quote]
Monessa paikassa on Suomi-yhteisöä. Hakeudu sinne, jos haluat suomalaista seuraa.
Kun asut ulkomailla, suomalaisten osuus on luonnollisesti pienehkö, pieni, tai häviävän pieni. Ja kun vielä siitä porukasta pitäisi löytyä omanhenkisiä, vielä huonompi mahis. Eli: ystävysty paikallisten kanssa. Opi kieli, jos et osaa.
Mistä niitä paikallisia sitten löytää? Olen huono vastaamaan tähän, koska itselläni on monta lasta, ja heidän kauttaan tulee niin paljon kuin itsestään ihmiskontakteja, että on ollut helppoa valita siitä joukosta ystäviä niin halutessaan (puolin ja toisin toki). Jos ei ole kouluikäisiä lapsia, joku harrastustoiminta? Järjestötoiminta? Hyväntekeväisyystoiminta? Työ tai puolison työ? Tsemppiä :)
Itse en kaipaa biletys- tai shoppailuseuraa. Kaipaan lautapeli- ja lenkkeilyseuraa, joskus, mutta ei usein, voi käydä vaikka kahvilla (olen pihi). Mutta kun tapaamani ihmiset vihaavat urheilua ja lautapelejä. Mulla on kavereita ympäri Suomen, mutta samanhenkisiä ei samalta paikkakunnalta löydy. Harrastusten parista moni löytää aikuisenakin ystäviä. Mutta tiettyä samanhenkisyyttä halutaan puolin ja toisin. Itse en voisi "hienon ladyn" tai "rempseän rekkanaisen", joka kiroilee, juo kuin mies ja vetää sätkää, kanssa ystävystyä, ja tuntuu, että suurin osa ikäisistäni on jompaa kumpaa. Tavallisia hassuttelijoita ei oikein ole kuin harvassa, ja kun tapaa jonkun, he asuvat jossain kaukana.
Mä olen miettinyt uskaltaisinko kysyä naapuria esim. Kahville. On muutaman vuoden mua vanhempi yh-äiti (kuten itsekin olen) ja meillä on samanikäiset tyttäret. Lisäksi hän lenkkeilee joka päivä kuten itsekin teen, usein vielä juuri saman lenkin :D
Minulla ei ole ollut kavereita vuosiin, en enää muista miten nämä asiat menee.
moooi