Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ihana" tyttö!

Vierailija
17.06.2011 |

Mä ripitin mun tytön ihan kunnolla eilen ja nyt on vieläkin mulle vihainen, mä olisin jo ollut valmis sopimaan ja olemaan ihan normaalisti, jo eilen itseasiassa.

Tapahtu tällästä että mä pyysin tyttöä katsomaan vauvaa sillä välin kun käyn kaupassa ja samalla nostan hänelle rahaa automaatilta bussimatkaa varten. Vauva nukkui kun lähdin. Olin poissa noin puolituntia ja kun tulin niin vauva huusi ihan punapäisenä ja tyttö nukkui omassa huoneessaan. Heräs kyllä heti kun menin kysymään homman nimeä ja väitti että ei ollut herännyt vauvan itkuun, mitä en kyllä tosiaankaan usko.

Mä oli tosi vihanen mutta ihan asiallisesti sanoin että "ei tollasta tehdä, jos lupaat hoitaa niin hoidat, toinen on ihan pieni ja avuton. Sanoin vielä että ehkä ne bussirahat pitäis jättää antamatta johon tyttö tokaisi että "hoida ite kakarasi".

Ok, niin hoidan ja ei hänen ole tosiaan tarttenut kun silloitällöin vähän katsoa veljeään ja aina olen kysynyt että käykö jos pikkasen aikaa?

Nyt siis edelleen mököttää. Ihmettelen myös sitä että on vähän kuin vauvallekin vihainen. Yleensä ihan oma-aloitteellisesti käy vauvalle lepertelemässä ja ottaa syliin jne. nyt ei mitään.

Oottaako se nyt jotain anteeksi pyyntöä vai mikä vaivaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole liikaa pyydetty ja mielestäni tyttö toimi todella vastuuttomasti nyt...

Vierailija
22/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin teiniä, haluaa olla koko maailma :) Mutta tuossa asiassa teet selväksi, että jos on lupautunut vahtimaan, niin se myös hoidetaan hyvin. Haluaako ottaa kontolleen sitä, että myöhemmin vahtii huonosti, ja lapselle tapahtuu jotain todella pahaa.

Mielestäni pieni vahtiminen kuuluu kotitöihin samalla tavalla kuin roskien vienti ja oman huoneen siivoaminen. Eli hommat hoidetaan.

Jos ei asia mene perille, saa bussirahat yms. jäädä saamatta, jotta asia menisi joskus perille.

Jos tyttö edelleen mököttää, niin älä vaan mene pyytämään anteeksi. Saattaa olla myös ettei mökötä, vaan on jo lähinnä nolostunut, kun on itsekin tiennyt toimineensa väärin ja sitten saanut siitä "vihat" päälleen.

Voit toki mennä rauhallisesti keskustelemaan asiasta, että näin ei saa tapahtua. Ettet ole häntäkään jättänyt pienenä vahtimatta, koska et halua lapsillesi tapahtuvan mitään pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahtia SISARPUOLTAAN!!

missä uuden lapsen isä? mikset pyytänyt sitä vahtimaan??????

Kaikilla kolmella ja isä oli töissä. Ja vaikka ei olisikaan niin kyllä se homma pitää hoitaa joka on sovittu.

Vierailija
24/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitöihin pitää osallistua, mutta jos minä haluan pykätä lapsia, ei teinieni niitä tarvitse hoitaa.

Tuossa tapauksessa tosin olisi voinut vähän vahtia, kun olit hänelle rahaa hakemassa :)

Vierailija
25/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei heräänyt vauvan itkuun? Voi näet olla kuitenkin ihan totta.

Vierailija
26/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sen 17-vuotiaan ei pitäisi vahtia sisaruksiaan? Mun mielestä se on vastuun kantamista ja osallistumista siinä missä esim siivous tai kaupassa käynti.

Vierailija
27/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan pyytelis anteeksi...

Vierailija
28/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jossain määrin ymmärrettävää 17-vuotiaalta. Niillä on ns. vaikeeta. Varmaan tyttö häpeää tapahtunutta ja siksi välttelee vauvaakin. Älä jätä häntä enää vauvan kanssa, kun ei pysty ottamaan sitä vastuuta, vaadi osallistumista muihin kotitöihin mieluummin.

Mä ripitin mun tytön ihan kunnolla eilen ja nyt on vieläkin mulle vihainen, mä olisin jo ollut valmis sopimaan ja olemaan ihan normaalisti, jo eilen itseasiassa.

Tapahtu tällästä että mä pyysin tyttöä katsomaan vauvaa sillä välin kun käyn kaupassa ja samalla nostan hänelle rahaa automaatilta bussimatkaa varten. Vauva nukkui kun lähdin. Olin poissa noin puolituntia ja kun tulin niin vauva huusi ihan punapäisenä ja tyttö nukkui omassa huoneessaan. Heräs kyllä heti kun menin kysymään homman nimeä ja väitti että ei ollut herännyt vauvan itkuun, mitä en kyllä tosiaankaan usko.

Mä oli tosi vihanen mutta ihan asiallisesti sanoin että "ei tollasta tehdä, jos lupaat hoitaa niin hoidat, toinen on ihan pieni ja avuton. Sanoin vielä että ehkä ne bussirahat pitäis jättää antamatta johon tyttö tokaisi että "hoida ite kakarasi".

Ok, niin hoidan ja ei hänen ole tosiaan tarttenut kun silloitällöin vähän katsoa veljeään ja aina olen kysynyt että käykö jos pikkasen aikaa?

Nyt siis edelleen mököttää. Ihmettelen myös sitä että on vähän kuin vauvallekin vihainen. Yleensä ihan oma-aloitteellisesti käy vauvalle lepertelemässä ja ottaa syliin jne. nyt ei mitään.

Oottaako se nyt jotain anteeksi pyyntöä vai mikä vaivaa?

Vierailija
29/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot täyssisar tai puolikas, sillä ei tässä ole mitään merkitystä.

Kun pyydetään ja kun lupaa tehdä jonkun homman, ja nimenomaan sellaisen että katsoo vauvan tai pienemmän sisaruksen perään, se myös tehdään.

Minä olisin jättänyt bussirahat antamatta.

Kuten joku sanoi, voi olla että tyttö murjottaa siksi, että itse on nolostunut ja tiesi tehneensä hölmösti.

Mutta äärimmäisen lapsellinen teini sulla, ap.

tekeekö tyttö mitään kotitöitä muutenkaan? Huoneensa siivous, tiskikoneen tyhjennys, roskat, viikkosiivous tms.?

Minulla on Kolmonen 7 v ja huomasin, että kaveri alkaa päästä aika helpolla ja tulee passatuksi tällä menolla. Aloitin, mutta koko ajan pitää vahtia ja ohjeistaa. Vuoteen petaus, roskien vienti, oman huoneen siivous, asiallinen kunnollinen käytös, pikkusiskoa ei kiusata eikä tälle puhuta rumasti "no just niin etkö muka tajuu" tämmöstä mitä ei ollut aiemmin, mutta koulumaailma ja kaverit opettaa .. :C

Olen sanonut, että viikkoraha ei ole täysi, jos asiat ei hoidu. Nyt on jo toinen vko kun menettää muutaman roposen siitä muutenkin vähästä. Ja tavoitteena hänellä on ostaa n 6 euron juttu, sitä pitäisi säästää 3 viikkoa, tällä menolla säästää puoli vuotta.

Vierailija
30/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahtia SISARPUOLTAAN!!

missä uuden lapsen isä? mikset pyytänyt sitä vahtimaan??????

Vierailija
31/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa että miksi ei voi uskoa sitä ettei herännyt itkuun? Minä en herää helposti vauvan itkuun ja olen sentään lapsen äiti sekä todella tunnollinen ja huolehtivainen luonteeltani. Teininä olisin kyllä varmasti loukkantunut jos oma äitini olisi väittänyt valehtelijaksi syyttä ja todennäköisesti käyttäytynyt juuri noin. Mielestäni olit hiukan epäreilu isompaa lastasi kohtaan vai onko sinulla jokin epäilys että lapsesi olisi empatiakyvytön muita ihmisiä kohtaan ja tahallaan voisi olla ilkeä pienelle vauvalle?

Vierailija
32/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran ollaan vauvalle lapsenlikkana, eikä aika ole tuon pidempi, silloin ei mennä päiväunille itse nukkumaan !!!

Olkoon oikeasti nukkunut tai olkoon niin että ei vaan ollut viitsinyt hoitaa parkuvaa vauvaa (ollut tietskalla tai puhelimessa) ja sitten alkanut näytellä hätäpäissään muka nukkuvaa kun äiti tulee kotiin..

ihan sama. Määrätty ja luvattu työ tehdän.

vauvaa ei itketetä.

Kummallista että ap vielä miettii olleensa liian ankara tytölle ja valmis jo antamaan anteeksi. Tyttö itse mokasi, ja pahasti.

Meillä oli tilanne, että miehen lapset,tytöt, eivät reagoineet vauvan itkuun, vauva parkui pää punaisena ja nikotteli jo, ja nämä neidot istui vieressä ja tuijotti telkkaria, eivätkä tulleet meille saunaan sanomaan (sinne ei kuulunut) eivätkä lohduttaneet vauvaa, ikää oli 8 v 6 v ja minusta se oli kiusan tekoa ja tahallista "ei me kuultu" oli silkkaa valhe. " Ei me tiedetty mitä tehdä" - koputtaa saunan ovelle ja sanoa, että vauva itkee, laittaa tutti suuhun ja lohduttaa. Aika tökeröä! Olin helvetin vihainen näille kakaroille, ja jos olisivat olleet omia, olisvat saaneet sanktion, esim. tv kiinni, penkkiaresti tms. mutta nyt kun olivat miehen, oli vain Suuri Ymmärrys miehen taholta.

Ap.n tytär on täyssisar ja vaikkei olisikaan - 17 vuotias! Toiset on jo kesätöissä tuon ikäisenä !!

Vierailija
33/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ala anelemaan lähes aikuisen lapsesi armoa tuossa, toki aivojen kehitys täyteen aikuisuuteen kestää kuulema 25v ikäiseksi asti, mutta kyllä 17v ikäisellä on jo sen verran älliä päässään, ja vastuunkantoa, että ei huudata vauvaa!!

Tätä se on, kun jotkut ei vaadi lapsiltaan käytännössä mitään, annetaan ja annetaan vain ja sitten ihmetellään kun lähes täysi-ikäiset pitävät itseään joinain pyhinä jumalolentoina:O

Vierailija
34/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa että miksi ei voi uskoa sitä ettei herännyt itkuun? Minä en herää helposti vauvan itkuun ja olen sentään lapsen äiti sekä todella tunnollinen ja huolehtivainen luonteeltani. Teininä olisin kyllä varmasti loukkantunut jos oma äitini olisi väittänyt valehtelijaksi syyttä ja todennäköisesti käyttäytynyt juuri noin. Mielestäni olit hiukan epäreilu isompaa lastasi kohtaan vai onko sinulla jokin epäilys että lapsesi olisi empatiakyvytön muita ihmisiä kohtaan ja tahallaan voisi olla ilkeä pienelle vauvalle?

Kirjotin jo tuossa, että minun mielestäni kun lupaa ottaa homman, ja vauvan hoidon tässä tapauksessa, ei mennä nukkumaan. Nyt ei kyseessä ollut yövahtiminen. Päiväaika. Eikö sen verran voi pysyä pystyssä ja hereillä ?

Laiska passattu hemmoteltu teini.

Vierailija
35/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran noin ilkeä ja ylimielinenkin on. Kamala teinityttö sulla!

Vierailija
36/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin jo tuossa, että minun mielestäni kun lupaa ottaa homman, ja vauvan hoidon tässä tapauksessa, ei mennä nukkumaan. Nyt ei kyseessä ollut yövahtiminen. Päiväaika. Eikö sen verran voi pysyä pystyssä ja hereillä ? Laiska passattu hemmoteltu teini.

miksi teini ei saisi mennä myös päikkäreille silloin, saisi kait se äitikin ottaa päikkärit silloin?? Haloo nyt teille.

Vierailija
37/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 8 ja 6v on hiukka eri asia kuin 17v. Miksi jätitte vauvan noin pienten kanssa? Ehkä he eivät vieraassa paikassa tienneet miten toimia? 8 v on pieni nostamaan vauvaa, tuskin olisi uskaltanut? Entä jos olisi pudottanut vauvan. Ja vaikuttaa siltä, että sinulla ei ole maailman myönteisin suhtautuminen tyttöihin, ehkä eivät uskalla tulla "häiritsemään" sinua kun olet saunassa?

Kun kerran ollaan vauvalle lapsenlikkana, eikä aika ole tuon pidempi, silloin ei mennä päiväunille itse nukkumaan !!!

Olkoon oikeasti nukkunut tai olkoon niin että ei vaan ollut viitsinyt hoitaa parkuvaa vauvaa (ollut tietskalla tai puhelimessa) ja sitten alkanut näytellä hätäpäissään muka nukkuvaa kun äiti tulee kotiin..

ihan sama. Määrätty ja luvattu työ tehdän.

vauvaa ei itketetä.

Kummallista että ap vielä miettii olleensa liian ankara tytölle ja valmis jo antamaan anteeksi. Tyttö itse mokasi, ja pahasti.

Meillä oli tilanne, että miehen lapset,tytöt, eivät reagoineet vauvan itkuun, vauva parkui pää punaisena ja nikotteli jo, ja nämä neidot istui vieressä ja tuijotti telkkaria, eivätkä tulleet meille saunaan sanomaan (sinne ei kuulunut) eivätkä lohduttaneet vauvaa, ikää oli 8 v 6 v ja minusta se oli kiusan tekoa ja tahallista "ei me kuultu" oli silkkaa valhe. " Ei me tiedetty mitä tehdä" - koputtaa saunan ovelle ja sanoa, että vauva itkee, laittaa tutti suuhun ja lohduttaa. Aika tökeröä! Olin helvetin vihainen näille kakaroille, ja jos olisivat olleet omia, olisvat saaneet sanktion, esim. tv kiinni, penkkiaresti tms. mutta nyt kun olivat miehen, oli vain Suuri Ymmärrys miehen taholta.

Ap.n tytär on täyssisar ja vaikkei olisikaan - 17 vuotias! Toiset on jo kesätöissä tuon ikäisenä !!

Vierailija
38/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran noin ilkeä ja ylimielinenkin on. Kamala teinityttö sulla!

saat heittää kaikki lapsesi ulos kun heille tulee murrosikä. Pollyannat ovat todellisessa elämässä aika harvinaisia. Keskivertonuori on tuossa ikävaiheessa ainakin ajoittain todella yrmy.

Vierailija
39/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä heitä häntä pihalle, hän on myös kesätöissä. En pidä häntä vastuuttomana tai en ole ainakana pitänyt, ensimmäinen kerta kun jostain vähän isommasta asiast piti sanoa. Yleensä ollaan kinattu lähinnä siivoamisesta ja kotiituloajoista. Meillä siis lapset joutuu tekemään tietyissä määrisssä kotitöitä, toki niistä välillä yritetään luistaa ja luistetaankin, niin tekee myös meidän keskimmäinen lapsi, mutta pääsääntöisesti kotityöt sujuu sovitulla tavalla. Mutta nyt olikin kyse vauvasta, ei mistään kotitöistä.

Ai miksi en uskonut että on sikeässä unessa ollut? kun ei se yleensä nuku niin sikeästi, toisekseen mä näin siitä että se ei ollut sellainen kun sikeestä unesta heräävä on ja heräsi kyllä heti kun sanoin ihan normaalilla äänellä että "mitä sä teet"?

No, jos nyt olikin sikeessä unessa niin miksi se meni nukkumaan kun vauvaa piti katsoa? kysynpähän vaan? Kyllä päikkäreille saa mennä, mutta olis nyt odottanut sen aikaa kun tulen, kun varmasti tiesi että mulla ei kauan mene aikaa.

Mä mietin itsekin sitä että onko nyt vaan niin häpeissään tosta eilisestä että ei jotenkin kehtaa nyt mennä edes vauvan lähelle?

Mä olen oikeesti pettynyt tohon eiliseen, ei maailma tähän kaadu ja kyllä mä pidän mun tyttöä ihan mahtavana muksuna, mutta en varmaan vähään aikaan pyydä että katsoisi vauvaa edes sitä aikaa kun nopeesti käväsen kaupassa. Vauva on vajaa kolme kuukautta, aika pahaa teki katsoa kun näki että toinen on huutanut pidemmän aikaa, kyyneleet valui korvissa asti ja nikotusta kesti pitkän aikaa sen jälkeen kun oli itku loppunut.

-ap

Vierailija
40/40 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena ja nuorena vahtimaan pikkusisaruksiaan ja oli vanhanakin vihainen siitä, että vanhemmat tekivät lapsia ja hoidattivat niitä sitten vanhemmilla sisaruksilla.

Siksi teki itse vain yhden lapsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi