SOS-lapsikylä: hyväksikäyttö meillä ei ole vakava juttu!
Olen 31-vuotias 4 lapsen äiti.
Lapseni ovat 5- ja 7 -vuotiaat pojat, 9 vuotias tyttö ja 1 vuoden ikäinen poika.
Asun kahdestaan vuoden ikäisen poikani kanssa.
3 lastani huostaanotettiin vuonna 2009.
Olin erittäin vakavasti masentunut.
Itselläni on ollut erittäin rankka nuoruus ja siksi myös sairastuin masennukseen.
Esim. isäni itsemurha vaikutti minuun tosi paljon.
Lapseni asuivat kanssani ja meille tuli mieheni kanssa avioero.
Se oli todella rankkaa koska hänen skitsofrenian takia jouduin sen ottamaan vaikka rakastin häntä edelleen.
Hän oli monta kertaa suljetulla osastolla psykoosin takia.
Erosimme Joulukuussa vuonna 2008 ja lapseni huostaanotettiin helmikuussa 2009.
Ymmärsin sen vasta kun näin kuvat asunnosta että missä kunnossa olen ollut ja missä kunnossa kotimme oli.
Lapseni menivät siis suoraan vastaanottokotiin ja siellä alettiin tehdä vanhemmuuden arviointia.
Sanoin heille heti etten voi joka päivä käydä ja olla kuutta tuntia kerrallaan koska tarvin aikaa parantua että jos voidaan myöhemmin aloittaa arviointi.
No tätä ei siellä ymmärretty.
Papereihin tuli merkintä etten ole sitoutunut arviointiin ja lapseni päätettiin sijoittaa Kaarinan sos-lapsikylään.
Siellä he ovat edelleen vaikka olen nyt itse hyvässä kunnossa.
Joulukuussa 2010 heidän isänsä yllättaen menehtyi.
Olimme lähdössä Kaarinan työntekijiden kanssa hautajaisiin.
Menin siis sinne "kotiin" missä lapseni asuvat.
Löysin 5 vuotiaan poikani tyynyn alta todella terävän puukon.
Otin puukon sieltä ja vein " lapsikylä äidille" sen.
Hän ei sanonut muuta kuin että tiedätkö kuin terävä tämä on!
Aivan kuin olisi minua syyttänyt siitä että olen päästänyt poikani ottamaan sen!
No hautajaismatkalla ( matka kesti 7 tuntia yhteen suuntaan) lapseni saivat syödä vain yhdet hampurilaiset.
Lapsiani uhkailtiin että heidät jätetään tienposkeen jos eivät ole kunnolla autossa.
Tyttöni sanoi että pitäisi päästä vessaan,niin hän sai vastauksen että mene hankeen pissalle niin jäädyt sinne!
Kaiken lisäksi kuski selaili kännykästään jotain vähän väliä ja nosteli pudonnutta navigaattoria lattialta pysähtymättä.
Olimme välillä vastaantulevien kaistalla.
Seuraavana arkipäivänä he tekivät lastensuojelu ilmoituksen minusta,kun aamulla olin menossa lämmittämään vauvalleni puuroa ja he sanoivat että tuolla on valmistakin.
Ovat kuulemma opastaneet minua.
Hautajaispäivänä kun olimme kirkossa,vaippakassi oli autossa ja auto kirkon ulkopuolella, siitä he tekivät ilmoituksen.
Ja siitä kun olin surullinen.
Parin kuukauden päästä siitä 7 vuotias poikani oli vienyt erittäin vilkasliikenteiselle tielle kantoja yms.
Kysyin että miten ihmeessä katsotte lasteni perään kun tällaista pääsee tapahtumaan!Ihan hetkeksi vain huomio kiinnittynyt muualle kuulemma..
No tuskin 7 vuotais sekunnissa kantaa isoja kantoja kasoja tielle.
Lisäksi tehtiin Kaarinan sos-lapsikylästä lehtijuttu,jossa haukuttiin minut ihan maan tasalle ja ylistettiin Kaarinaa.
Lisäksi siinä lehtijutussa on poikani kuva ( kotiliesi 7/11).
Nyt olin siellä tiistaista keskiviikkoon viime viikolla.
Lapseni olivat todella vaisuja koko ajan.
Ihmettelin kaikkien käytöstä minua kohtaan.
Keskiviikkona kun pääsin kotiin,minulle soitettiin sieltä että on päässyt käymään taas ikävä juttu.
Tuli vain vastaus että 10 vuotias poika on käyttänyt hyväkseen molempia poikiasi.
Toisella kerralla jäänyt rysän päältä kiinni.
Saan siitä sellaisen koosteen kun se sossu kirjoittaa.
Kaarinassa yritetään vielä suojella tätä poikaa sillä että hän on henkisesti 8 vuotiaan tasolla, ettei hän ole ymmärtänyt mitä on tehnyt.
Kuitenkin tämä poika oli yrittänyt lahjoa lapsiani mp3 soittimella ja sanonut että saatte tämän jos ette puhu kenellekään.
(SOS-lapsikylä)He eivät tee asialle mitään koska " ei kuulemma ole niin vakava juttu".
Muutama kuukausi sitten 5 vuotias poikani yritti varastaa kaupasta leikki rahoja.
No eiköhän hänet kuljetettu poliisilaitokselle "kuulusteluun".
Mutta hyväksikäyttö jutussa ei oteta yhteyttä poliisiin..
Luulisi asian olevan toisin päin..
Itse olen tekemässä siitä rikosilmoituksen.Väittivät vielä, että poikani on ymmärtänyt sen leikkinä mutta kuinka ollakkaan olivat seuraavana yönä lähteneet unissaan kävelemään,itkeneet ja tärisseet tosi paljon.Sitä ei tietenkään mulle mainittu vaan sain raportista sen lukea!
Ja kaiken lisäksi siellä kysyttiin sopiiko minulle jos lapseni sanovat hoitajaansa Äidiksi!!
Todella loukkaavaa!
Ai niin! Kujn mainitsin lapseni sijoittaneelle sossulle että haen huostaanoton purkua niin sain vastauksen suullisesti että hän ei siihen voi suostua kun lapseni tarvitsevat erityistä hoitoa.
Tämäkö sitä mahtoi sitten olla..
Tiedä häntä kun ei mitenkään perustellut.
Tänään otin uuteen asianajajaan yhteyttä,joka on käsitellyt todella paljon huostaanotto asioita.
Toivottavasti saan pian lapseni turvaan.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Jos työntekijä on todella kertonut raiskauksesta, ilmoita poliisille heti huomenna.
Aloitus on ikivanha..
Jos työntekijä on todella kertonut raiskauksesta, ilmoita poliisille heti huomenna.