Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HOIKAT HOI! Ärsyttääkö teitä jos ihmiset kauhistelevat painoanne?

Vierailija
17.06.2011 |

Itseäni ärsyttää, varsinkin jos sen tekee toinen hoikka joka pitää itseään läskinä. Ja vihaan yli kaiken jos minua sanotaa laihaksi, se on ihan sama kun haukkuisi normaalipainoista läskiksi. Olenkos yksin näiden ajatusteni kanssa vai onko täällä muita samoin ajattelevia? Ja sanotteko koskaan takaisin jos painoanne kommentoidaan "kauhistelevalla" tavalla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä! Laihoja saa aina arvostella kukkakepeikisi, luuviuluksi ja anorektikoiksi, mutta lihavaa ei saa sanoa läskiksi. Se on todella loukkaavaa ja syö itsetuntoani. Mutta kun en vaan liho. Olen aina ollut tällainen ja tulen aina olemaan, niin ovat lääkäritkin todenneet. Inhottaa kun on joskus erehtynyt laittamaan netissä johonkin pituus/paino galluppiin, ja sieltää tulee jotain: "Olet sairas anorektitkko, mee hoitoon" Kaikista pahimpia on ne jotka luulee tietävänsä kaiken. Kun on juuri selittänyt että ei voi painolleen mitään vaikka kuinka syö, ja että todellakin syö paljon, niin sitten tulee heti että: "Kyllä kaikki nyt voi lihoa edes siihen 19 painoindeksiin, ja en kyllä usko että syöt paljon. Oma vikasi tuo kyllä on!" Niiiiin ärsyttävää!!!

Vierailija
2/27 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomautella, että oletpa laihtunut.

Mutta enempi harmittaa, kun lapselle tullaan sanomaan, että oletpa laiha, kun toinen itsekin inhoaa laihoja käsivarsiaan ja jalkojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun painoa itse asiassa kukaan tiedä (on paljon enemmän kuin luulevat), mutta moni on kyllä kommentoinut tyyliin "voi että, kun sä vaan pysyt vuodesta toiseen niin laihana. olisinpa mäkin tuollanen, et vois syödä mitä vaan eikä lihois". Siinä ärsyttää ainoastaan se, että minä en todellakaan SYÖ MITÄ VAIN. Syön todella terveellisesti, kohtuudella ja liikun paljon, toki herkuttelenkin joskus. Mutta ei se hoikkuus aina itsestään ja ilmaiseksi tule! Se on ainoa, mikä ärsyttää :). Olen kuitenkin todella tyytyväinen terveeseen, sopusuhtaiseen vartalooni että annan mennä toisesta korvasta.

mitenkään todella kauhistuneita laihuuskommentteja en ole kuullut, koska minulla on kyllä muotojakin (kunnon tissit ja lantio, mutta hoikka vyötärö ja yleisilme hoikka, pitkät hoikat raajat jne.).

Vierailija
4/27 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pari vuotta sitten lihava ihan merkittävästi BMI 33. Silloin ärsytti että normaalipainoiset tulivat selittää että kylläpä on läskiä taas kertynyt pitäisi laihduttaa. Nyt kun olen yli 20 kg kevempi ja lähellä normaalipainoani niin eipä kukaan enää tule selittää tällaisia juttuja vaan jutut on kääntyneet että sinä se vaan kuihdut.

Itse en ikinä kommentoi kenenkään laihtumista tai lihomista tai muutakaan ulkonäköseikkoja. Musta se ei ole vaan kovin sivistynyttä käytöstä mennä selittämään normaalipainoisena lihavalle itsestään, että onpas nyt kiloja kertynyt tai päinvastoin laihtuneelle että sinä se vaan kuihdut.

Kokemusta kun on itsellä lihavuudesta niin sanon että se voi joillekin olla hyvinkin vaikea asia, eli sitä tahdo aina edes itselle myöntää kuinka isoksi sitä onkaan lihonut. Uskon, että liian laihatkin kappailevat tämän kanssa. Tämän vuoksi sitä hienotunteisuutta pitäisi löytyä. Tärkeintähän on kuitenkin se mitä pään sisältä löytyy, on mukava ihminen ja kohtelee kanssaihmisiä hyvin.

Vierailija
5/27 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään kaupungilla tyttäreni kanssa kun eräs keski-ikäinen nainen tuli "räyhäämään". Suositteli minulle hoitoa anoreksiaan ja paasasi siitä kuinka toivoo etten opeta epäterveellisiä tapojani tyttärelleni. Jäin siihen haavi auki toljottamaan kun nin järkyttynyt olis.

On mulle ennenkin sanottu vaikka mitä mutta tämä tapaus oli kyllä ihan ainoa laatuaan.

Ja siis ihan normaali painon rajoissa olen 171cm 52,5kg

Vierailija
6/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää kyllä. olen 35v ja aina ollut laiha vaikka syön mitä mieli tekee. juuri tällä viikolla söin hampurilaista, ja paikalle tullut tuttu kommentoi, että "ai sä syöt". no juu, syön, kiitos vaan.

Vierailija
7/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk sitten muutin ruokavalioni terveellisemmäksi ja sen jälkeen laihduin 5kg (mittani ovat 172cm/54kg). Noh, tämän jälkeen olenkin nyt sitten opiskelutovereilta ja sukulaisilta saanut kuulla kuinka laiha olen. Osa on tullut minulle jopa puhumaan kuinka he ovat varmoja, että minulla on anoreksia ja minun pitäisi tehdä asialle jotain. He eivät vain ymmärrä, että minulla ei ole mitään anoreksiaa..syön päivän aikana ihan normaalisti useamman aterian päivässä, herkuttelen jos siltä tuntuu ja en kyttää painoani jne. Koen myös voivani fyysisesti ja henkisesti paremmin kuin aiemmin ja olen sinut itseni kanssa.

Vierailija
8/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää kanssa. Erityisen loukkaavaa on, että jos laihuus johtuu sairaudesta, heitäkin on paljon.

Mulla on lisäksi erityisruokavalio, joten välillä todella ärsyttää kun puolituntemattomat päivittelevät minun ulkonäköä ja ruokiani.

Vierailija
9/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun eräässä EU maassa, jossa ihmiset ovat myös yleisesti ottaen lyhyitä. Erotun siis joukosta laihuuteni ja pituuteni takia, enkä koskaan sulaudu huomaamattomasti joukkoon, mikä olisi kivaa...

Toisaalta koska olen ulkomaalainen täällä, saan laihuuteni "anteeksi". Ihmiset kommentoivat vaan pohjoismaalaisuudesta ja olettevat laihuuden kuuluvan samaan pakettiin blondiuden kanssa. : D

Vartaloni ei edes ole mikään mallivartalo, kaukana siitä. Ylävartalo on todella luiseva, lantio sentään löytyy, mutta niin löytyy kunnon selluliititkin. Sääret ja käsivarret ovat sentään pitkät, hoikat ja kauniit. Ihan hyvä näin.

Vierailija
10/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauksien jäljiltä minulle on jäänyt lievä kuoppa mahan kohdalle, kun ennen siinä oli siis selvä kuoppa. Olen todella onnellinen tästä pienestä "lihomisen" merkistä ja sitten sieltä tulee lauma ihmisiä sanomaan kuinka minun pitäisi syödä ja kuinka olen liian laiha ja lähden tuulen mukana. Äitini joka on ylipainoinen sanoi aina että "muista heiluttaa käsiä suihkussa että vesipisarat osuu" ap

Vähän ot...mutta jos on olemassa ihmisiä, jotka vaan ei liho, niin eikö sitten muka voi olla olemassa ihmisä, jotka ei vaan laihdu?

Tuntuu että lihavuus on AINA itse aiheutettua, ja jos vaan vähän viitsisi niin kyllä sitä laihtuisi. Mutta laiha voi sanoa, että mä vaan en liho...samalla logiikalla vois sanoa, että kun syöt tarpeeksi, niin varmaan lihot.

Itse en siis ole laiha, mutta mun mielestä kaikenlainen toisen ihmisen ulkonäön negatiivinen kommentointi ja arvostelu on ikävää. Oli sitten kyseessä itse aiheutettu tila tai ei.

Vierailija
11/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ollut aina todella hoikka, harrastanut liikuntaa ja syönyt todella paljon.kaikki jotka ovat painoani päivitelleet eivät itse ole olleet hoikkia.raskauksien(2) jälkeen olen palautunut parissa viikossa takaisin entisiin mittoihin ja sekös niitä vasta harmittaakin. äitini on kaikista pahin, joskus sanoi että odotas vaan ku saat lapsia(eka 18 vuotiaana) niin lihoot kunnolla no ei käyny niin ja sit sano et ku täytät 20 rupeet lihoon no ei käyny niinkään niin nyt sanoo et sitten ku täytät 30 alkaa kiloja tuleen,epäilen kyllä suuresti sitäkin.hän itse on ylipainoinen,mussuttaa herkkuja eikä liiku ikinä. Turha noista on välittää, itse olen todella tyytyväinen itseeni,eikä kukaan usko kropastani että minulla lapsia.Ei kyllä tulis ikinä mieleen päivitellä kenenkään painoa.

Vierailija
12/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä muutama kilo enemmän näyttäisi paremmalle. Kuten äitini, näytti kasvoistaan ja iholtaan todella pahalle kun meni liian laihaksi, nyt kun 2-3 kiloa tullu lisää näyttää niiiiiin paljon paremmalta.

Sama oli itsellänikin, luulin näyttäväni hyvälle kun laihdutin paljon mutta valokuva pysäytti, olin niin kuiva käpy kuin olla ja voi. Lihotin itseäni hieman ja nyt näyttää terveelle kroppa ja kasvotkin.

En tykkää kommentoida tai saada kommentoitia omista tai toisten kiloista. Olen ollut 60 kiloa lihavampi kuin nyt ja tuntuu että viime vuosina mun kanssa ei ole puhuttukaan kun painosta, laihuudesta tai lihavuudesta.

Kummassakin painossa on ne ääripäänsä, ja jokaisella on se oma hyvän olon painonsa. Mulla se on nyt, menkat tulee taas ja näytän niin hyvälle kuin tällä kropalla voi näyttää. Lihasta on keskivertoa enemmän ja olen terve, en valita.

Vierailija
13/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikan painoa saa kauhistella ja arvostella suureen ääneen mutta lihavan ei!

Vierailija
14/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 35 vuodessa sitä on jo oppinut laittamaan ne kommentit toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Tosin kaupan kassalla tekis joskus niin mieli käydä antamaan takaisinpäin jotain ravitsemusneuvontaa, kun tuntemattomat (etenkin vanhemmat tädit) kokee asiakseen ryhtyä neuvomaan mua syömisissäni...

Vierailija
15/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oltiin duuniporukalla syömässä ja koko pöydällinen naisia päivitteli mun syömisiä.

Söin lautasellisen salaattia ja normaali kokoisen ruoka-annoksen. Lisäksi leivän.

Itse santsasivat pariin kertaan.

Syön viisi kertaa päivässä ja herkuttelenkin usein.

Alipainoinen en ole.

Vierailija
16/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vaivasi ja paljon. Millä oikeudella toiselle voi sanoa että "kyllä sun pitäisi saada vähän lihaa luitten päälle, ei miehetkään tollaisista tikuista tykkää", "voi kaamaalaa kun sä olet laiha, syötkö sä mitään" yms. Ei mulla tulisi mieleenkään sanoa tuollaista ylipainoisille.

Vierailija
17/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihaksi sanomisen otan ihan täysin kehuna - tykkäänhän kropastani ja viihdyn siinä. Kateuttahan se on jos pulleat yrittävät kommentoida kitkerästi.

Olen nelikymppinen ja erittäin hoikka.

Vierailija
18/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai sitä on vähän oppinut sietämään jo. Olen ollut hoikka, laiha ja lihava, ja joka tilanteessa huomio on ärsyttänyt.

Vierailija
19/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vaivasi ja paljon. Millä oikeudella toiselle voi sanoa että "kyllä sun pitäisi saada vähän lihaa luitten päälle, ei miehetkään tollaisista tikuista tykkää", "voi kaamaalaa kun sä olet laiha, syötkö sä mitään" yms. Ei mulla tulisi mieleenkään sanoa tuollaista ylipainoisille.

Syön terveellisesti ja mussutan silloin tällöin myös roskaruokaa. Joulut on pahimpia, pöydästä pitäis käydä sabtsaa 8 kertaa ennenkuin kelpaa muille.

Aina joku jaksaa muistuttaa että syönkö varmasti tarpeeksi. Tai sitten hoikat/normaalipainoiset tulevat sanomaan kuinka heidän pitäis myös tiputtaa kiloja raskauden jäljiltä mutta eivät missään nimessä halua olla yhtä laihoja kuin minä.

ap

Vierailija
20/27 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ystävistäni ovat selvästi kalastelleet kehuja kun ovat laihtuneet. En ole siis kommentoinut mitään tyyliin "Oletpa laihtunut sitten viime näkemän", ja siksi en kommentoinut koska ajattelen että lahduttava ystäväni kääntää asian päässään niin että pidin ennen häntä lihavana.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi