Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

punkkirokote, onko siinä mitään järkeä??

Vierailija
17.06.2011 |

voi elämä, anoppi haluaa nyt 2v pojallemme rokotteen. noin kymmenen kertaa vuodessa käydään saaristossa mökillä missä niitä punkkeja esiintyy enemmän. siellä lapsella on saappaat useimmiten jalassa. enkä pelkää lapseni saavan punkkia kotonakaan pihapiirissämme. olen niin kypsä anopin kiihkoiluun. sikapiikistä oli ihan sama juttu, mutta en antanut lapselleni sitä. enkä ole taipumassa anopin pyyntöön, koska päätän itse mitä lapselleni laitetaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testeihin lääkäriin..

Vierailija
22/38 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

anoppisi on siinä ihan oikeassa. Saappaat eivät punkkeja estä. Me mökkeilemme saaristossa ja koko perhe on ottanut punkkirokotteen jo vuosia sitten, puutiaisaivokuume on lisääntymässä eikä ole mikään pikkutauti.

Sikapiikkiä emme ottaneet, olen todella tarkka rokotusten kanssa ja kaikki turha jätetään pois.

Ohis punkkirokote pitää uusia viiden vuoden välein. Ja punkkirokote on itseasiassa kolme rokotetta. Nämä seikat tekee siitä työlään. Mutta ehdottomasti kannattaa ottaa. Suurin osa Suomea punkkialuetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

googlasin rokotteen haittavaikutuksia ja törmäsin johonkin joka oli tullut rokotteesta kunnolla kipeäksi pitkäksi aikaa. Onko teille kenellekään tullut mitään oireita rokotteesta. Itse suhtauduin aiemmin myönteisesti rokotuksiin, mutta tuon narkolepsiajutun jälkeen on alkanut pelottaa.

Ei tullut mitään oireita, asumme alueella jossa esiintyy puutiaisaivokuumetta.

Vierailija
24/38 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei suojaa borrelioosilta. Kannattaa ottaa selvää haitat ja hyödyt ensin.

Vierailija
25/38 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/38 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta vastataan faktoilla: puutiaisaivokuumeen saa Suomessa vuosittain noin parikymmentä ihmistä. Borrelioosiin sairastuu yli tuhat.

Borrelioosiin ei ole rokotetta eikä tuo puutiaisaivokuume-rokote suojaa borrelioosia vastaan. Miettikää kuinka monta tuhatta ihmistä noilla alueilla asuu, missä puutiaisaivokuumeriski on iso. Maksutta se rokotteen kai saa vain Ahvenanmaalla asuvat.

Hailuodon kunta kustansi kaikille tuon punkkirokotteen ihan turhaan. Eivät tajunneet ettei se suojaakaan borrelioosia vastaan. Typerää, mutta markkinointi voitti.

Puutiaisaivokuumeeseen ei ole lääkettä, sen sijaan borrelioosiin on antibiootti.

Vierailija
28/38 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Vanha ketju, mutta vastaan kuitenkin. Sain kovat silmäkivut ticovacista.

Vierailija
29/38 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko perhe rokotettu, ei ole tullut sivuvaikutuksia. Asumme riskialueella.

Vierailija
30/38 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa otettiin, koska retkeilemme paljon luonnossa, myös Virossa, jossa punkkitilanne paljon Suomea pahempi. Mies harrastaa myös suunnistusta.

Rokotteesta emme havainneet mitään sivuvaikutuksia pistoskohdan normaalia pientä arkuutta lukuun ottamatta.

Vierailija
31/38 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä on järkeä jos asuu riskialueella tai vierailee sellaisella usein. Muuten ei ole järkeä. Nykyäänhän monet muutkin ottavat rokotteen, koska luulevat sen suojaavan punkeilta.

Vierailija
32/38 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava kävi lähellä kuolemaa puutiaisaivokuumeen vuoksi. Oli kuukausia sairaalassa. Ei toipunut ennalleen, jäi pysyviä vaurioita aivoihin.

Vierailija
33/38 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan itsekin harkita punkkirokotetta, sillä vaikka asun kaupungissa kerrostalossa eikä minulla edes ole kesämökkiä sain viime kesänä punkin ! Se oli niitä ihan minikokoisia enkä olisi itse huomannut, kaveri joka siisti hiuksiani huomasi ja poisti vaikkakin poisto oli vähän ongelmallista, kun minulla oli ole punkkipihtejä..

En tajua mistä se punkki tuli, kun olin tallustellut enimmäkseen  asfaltilla! Uimarannan nurmikko oli ihan lyhyttä ja kuivaa, eli tuskin se sieltäkään hyppäsi kun kosteassa  heinikossahan ne viihtyvät. Eläimiä minulla ei ole.

Vierailija
34/38 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntuu, että punkkeja on nykyään joka paikassa?  Enkä puhu nyt keesipäistä. Olen 40v ja pussikaljoitellut/muuten istuskellut samassa puistossa kaupungin keskustassa vuosia, mutta nyt vasta parina viime vuotena on ruvettu puhumaan että sieltä tarttuisi punkkeja. Miten ne edes viihtyvät ihan tallotulla nurmella? 

Vierailija
35/38 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimme juuri koko perheelle RokoteNyt rokotebussista ensimmäiset TBE-punkkirokotukset. Oli kyllä kätevä palvelu ja saimme muutamassa minuutissa perheelle nämä hoidettua Porvoossa. Täältä löytyi rokotebussin aikataulu https://rokotenyt.fi/aikataulu/.

Vierailija
36/38 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haimme juuri koko perheelle RokoteNyt rokotebussista ensimmäiset TBE-punkkirokotukset. Oli kyllä kätevä palvelu ja saimme muutamassa minuutissa perheelle nämä hoidettua Porvoossa. Täältä löytyi rokotebussin aikataulu https://rokotenyt.fi/aikataulu/.

13 vuotta vanha aloitus.

Vierailija
37/38 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13 vuotta vanha aloitus.

Mutta yhä enenevissä määrin ajankohtainen. 

Vierailija
38/38 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään pakkorokotusta ja jos tv n omistaa nyt käydään kehitysmaissa oikeutta miksi ei rokotettu ja siellä kuolleiden luvut ovat sadoissa miljoonissa. Siis sinähän sait rokotuksen Marinin hallituksen aikaan ilmaiseksi. Nyky äärioikston aikaan olist saanut vesirokotteen Orpon siunauksella hintaan 500€/kerta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi