huh, naapurin nainen!
Olemme muuttaneet muutama vuosi sitten uudelle asuin alueelle vasta valmistuneeseen taloon. Näin viimeyönä ahdistavaa painajaista naapurista ja NYT TÄLLÄ HETKELLÄ hän on lapsensa kanssa näköjään meidän pihassa, vaikka itse olen sisällä, kun pienin lapsista nukkuu ja kaksi vanhempaa leikkivät ulkona.
Toinen lapsista kävi juomassa vettä ja sanoi, että naapuri oli kysellyt kysymyksiä. Ahdistaa tunkeutuminen! Unessa nainen teki kaikkensa pilatakseen elämämme ja lopulta jo ihan konkreettisesti repi tapettaja seiniltämme ja rikkoi tietokoneen näppäimistön ja sai mieheni raivoamaan minulle. Unessa nauroi vaan ilkeasti, kun hermostuin hänelle ja yritin ajaa pois kodistamme.
Mieheni ei oikeasti ole koskaan koroittanut ääntään minulle. Naapuri on oikeasti vihjaillut, että haluaisi päästä kurkkaamaan miltä meillä näyttää ja tökeröjä kommentteja milloin mihinkin asiaan.
Olen myös kerran kuullut,kun hän mauttomasti flirttaili miehelleni, minun läsnäollessa. Jälkeenpäin ajateltuna tuntuu ihan piilovinoilulta välillä kommentit esim. tekeekö mies teillä kaiken, koska aijot siivota rakennusjälkiä pihalta ynms.
Katsoin jokin aika sitten dokumentin unista,jossa sanottiin painajaisten varoittavasta vaikutuksesta alitajuntaan. Aivot käsittelevät vaaratilannetta ja siinä selviytimistä niistä mahdollisista edessä olevista vaaroista.
Olen aikaisemmissa ystävyyssuhteissani ollut todella sinisilmäinen ja tullut petetyksi. Nyt tiedän olla naapurin kanssa varovainen, mutta siltikin ottaa päähän hänen tekonsa. esim. jos olemme kaikki lasten kanssa ulkona, hän komentaa minun lapsiani ja usein tulee hänen koululaiselta näsäviisaita kommentteje, "vähän järkee!" yms. meidän lapsille, meidän omassa pihassa, minun läsnä ollessa. Olen ihmetellyt ja vaivautunut tilanteista. Komennan kyllä omiani, että siitä tässä ei ole kysy.
Kommentit (11)
Minulla on iltaisin kaiken näköistä omaa kalenterissa, lähdenkin useana iltapäivänä viikossa omiin harrastuksiin samalla oven avauksella, kun mies tulee kotiin.
Tälläkin viikolla neljänä iltana. (pari jumppaa, polttarit ja lukupiiri) Tiedän sen psykovaiheen, kun lapset ihan pieniä ja ajatukset alkavat kulkea epäilystenkehää, mutta meillä jo koululaisia ja nyt tämä syksyllä hoidon aloittava 2v.
Asutteko omakotitalossa? Vai rivarissa? paritalo?
Jos asutte ok-talossa, voitte sanoa naapurille, että nyt ei vierailu käy, haluatta olla omalla porukalla. Naapurin koululaisille voi sanoa, että minun lapsilleni et noin rumasti puhut, hän on vasta xx ikäinen ja toimii aivan kuten tuon ikäiset toimii.
Naapurin akalle voi sanoa, että älä huoli, kyllä minä tarvittaessa omiani kiellän jos on tarve. Sinun ei tarvitse.
Jos menee välit, niin ethän siinä mitään menetä mutta saat mielenrauhan.
Katsoin jokin aika sitten dokumentin unista,jossa sanottiin painajaisten varoittavasta vaikutuksesta alitajuntaan. Aivot käsittelevät vaaratilannetta ja siinä selviytimistä niistä mahdollisista edessä olevista vaaroista.
Totta, mutta aivot myös nappaavat tapahtuneista jutuista paloja, tunteita ja yhdistelevät niitä joskus ihan käsittämättömästi.
Herra varjelkoon naapureilta, jotka päättävät suhtautumisensa meihin omien pimeiden uniensa pohjalta!
Muutenhan tuo kuulostaa ihan normaalikauralta: utelias naapuri ja siitä ahdistuva introvertimpi tyyppi. Shit happens ja sen kanssa on elettävä, jos ei muuttaa halua.
Asumme omakotitalossa ja naapuri ei rajanaapuri, vaan vasta seuraava. Olenkin jo aikaisemmin ystävälliseen sävyyn sanonut henelle, että tykkään pitää omaa rauhaa omalla pihallani, että jos minun lapseni hyppivät heidän pihallaan, niin saa käskeä pois ja muutenkin komentaa.
Mutta, mutta, tämä äiti tulee lastensa kanssa meidän pihallemme komentamaan minun lapsiani ja kommentoimaan lapsellisin naamanilmein milloin mihinkin henk.koht asiaani. Kurkkii ovesta sisälle ynms. Ehkäpä hän on vaan sellainen vähän maalainen ja ajattelematon tai lähiömamma.
omat kokemukseni entisissä ystävyyssuhteissa, ehkäpä vaikuttavat nyt varauksellisuuteeni, mutta tosiasiassa, minulla on laaja ystäväpiiri ja minulle suoraan sanottu, että olen tosi avoin. Linja-autossa juttelen yleensä aina ihmisille, mikä täällä päin ei muuten ole kovin tavallista.
ap
että vaikka se olikin todentuntuinen, eikä niin sekava, kun unet yleensä, niin TOTTA, monen asian summa!
Tulipahan taas muistutus, ettei liian avoin kannata aina olla ja kenelle tahansa.
kun on naapurit lähellä. Ota rennosti ja pidä kaverimiellä, älä puhu henk.koht asioitasi.
jos rakentaisitte ihan yksinkertaisesti aidan TEIDÄN tontin puolelle. Sellaine mahdollisimman korkean ja läpinäkymättömän, jossa ei tietenkään ole minkäänlaisia portteja? 2 metrinen tiiliaita olisi kyllä paras..
se alkaa roudaamaan kuivakakkuja ja tarjoutumaan lastenvahdiksi. Varo vaan, sitten olet liemessä, jos niihin lankeat. Sinä olet aina kiitollisuuden velassa ja naapuri kieroituu perhekuvioihinne. Vähitellen teille alkaa ilmaantua yhteisiä tuttuja ja nainen on kastelemasssa teidän kukkia, kun olette matkoilla. Parasystävä! Kyllä tää on niin tuttu tarina!
Neuvo: ole ystävällinen ja pidä normaalit rajat, mutta vanhan mummoni sanoja lainatakseni, pidä naapureihin terve välimatka.
Edellämainitut pienet piirteet, ovat vain vuorenhuippu. Takertujalta kuulostaa. Mulla oli sellainen työkaveri, joka hivuttautui vähitellen elämänpiiriini. Yhtä äkkiä tunsi mun äidinkin. Muistan erään illan kun tulin taksilla illanvietosta, kuinka tää "ystävä" oli vähän käväissyt meillä, kahvittelemassa miehen kanssa. Jotenkin hän sai mut vakuuteltua aina viattomuudestaan ja seliteltyä tilanteet omaksi parhaakseen. Kauan mulla menikin tajuta ja nykyään ei olla missään väleissä.
Saat jotain muuta ajateltavaa, ettei ajatukset kierrä kehää. Suuntaat nyt kaiken pahan olosi naapurin naiseen, koska näet hänestä jo painajaisia. Nyt äkkiä jotain muuta tekemistä ja mietittävää. Mies hoitaa lapset ja sinä lähdet vaikka lenkille, jos et muualle pääse.