Paljon maksaa purentakisko kunnallisella tai yksityisellä?
Tarvitsisin tuon purentakiskon ja mietin, mitäköhän maksaa? Joku sanoi että kunnallisellakin hintaa tulisi yli 100 e? Kunnalliseen on vaan Helsingissä vaikea päästä. Yksityisellä onkin varmasti monta sataa...
Kommentit (51)
Minulla on kiskot, mutta ne olivat niin epämukavat että opettelin rentouttamaan lihakset ja kävin myös alkuun voice massagessa.
Itsellä ei kyllä ole kiskoihin nyt varaa. Hampaat kyllä kuluu narskutellessa eli jotain pitäisi keksiä.
Käytän hammaslääkärin siunauksella 8€ maksavia urheilijoille tarkoitettuja kiskoja. Ne muotoillaan ensin saksilla sopivaksi ja sitten kuumennettuna hampaiden päälle. Yksi kisko kestää n. 6kk.
Hammaslääkäri ei nähnyt mitään syytä, miksi pitäisi lähteä teetättämään 300€ kiskot kun olen opetellut tekemään hyvän malliset itse.
Turku, kunnallinen hammashoito 250 e.
Minun hammas-kiskoi tuli maksamaan 254€ plus hammaslääkärikäynnit yhteensä yli 350 euroa. Onneksi sään maksaa erissä. Kelasta ei tullut mitään rahallista apua.
Yksityisellä Tampereella pelkkä kisko 500e. On kyllä hyvä.
Olin duunissa Ruotsissa, teetin siellä yksityisellä ja maksoi kaikkine käynteineen 7400 kr:a. Olen ollut tosi tyytyväinen, istuu kuin pylly junan pöntölle.
Helsingin kunnallisella 250€ + poliklinikkakäynneistä erilliset maksut
Purentakiskon vaikutus voi alkaa muuttumaan noin kymmenessä vuodessa. Riippuen potilaan muista sairauksista.
Vierailija kirjoitti:
esim. hampaiden narskuttelun takia niin suosittelen lampsimaan lähimpään urheilutarvikeliikkeeseen ja ostamaan sieltä esim. myrkkeilijöille tarkoitetun suojan. Sitten vaan kotona keität vettä liedellä, heität suojan hetkeksi sekaan, poimit ylös ja annat jäähtyä hieman ja puret suussasi omaan muotoonsa :)
On raskas, kipeytti hampaat ja oksettava.
Vierailija kirjoitti:
Purentakiskon vaikutus voi alkaa muuttumaan noin kymmenessä vuodessa. Riippuen potilaan muista sairauksista.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa apteekista saatava purentakisko joka maksaa noin 70€ se laitetaan kuumaan veteen ja sitten laitetaan se suuhun ja purraan hampaat yhteen sen voi muovata niin monta kertaa kun haluaa itselläni on se ja olen saanut siitä apua😉
Minulle sanottiin että tuommoista saa käyttää max 2 kk. Jos tarvitsee pidemmäksi aikaa, niin sitten täytyy teettää.
Minä olen narskuttanut toisen puolen hampaat kuluneemmaksi kuin toisella puolella. Samoin hampaat on usein kipeät, leuat kireät ja päätäkin särkee. Kysyin kerran apteekissa että olisiko teillä purentakiskoja myytävänä siis ihan vaikka yöksi vain jotakin jota voisi kokeilla aluksi niin farmaseutti meinasi nauraa minut ulos apteekista?!! Erittäin halveksuvalla äänellä totesi että "Kuule, EI ole mitään purentakiskoja myytävänä!!". Minulla näkyi lääkkeissä myös mielialalääke joten tekikö jotakin johtopäätöksiä ja suhtautui täysin ala-arvoisesti minuun. Jälkikäteen harmitti koska ajattelin että olen kysynyt noin hullua asiaa ja miksi edes kysyin jne. Oli kyllä kummaa käytöstä farmaseutilta! Kyseessä lähiapteekki mutta tuota farmaseuttia en ole aiemmin tavannut enkä tuon jälkeenkään.
Kunnallisella puolella juuri purentakiskot työn alla, hinta-arvio n. 300e.
Niillä hammaslääkärin ja apteekin muutaman kymppuen kiskoilla ei tee mitään, jos vähänkään kovempaa puree yhteen. Itse olen monet sellaiset tuhonnut. Viimeisimmät meni viikossa. Kalliiksi sekin tulee ajan myötä
Rahat pois tyhmiltä 😆
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/vaitostutkimus-purentakisko-ei-auta-…
Vierailija kirjoitti:
esim. hampaiden narskuttelun takia niin suosittelen lampsimaan lähimpään urheilutarvikeliikkeeseen ja ostamaan sieltä esim. myrkkeilijöille tarkoitetun suojan. Sitten vaan kotona keität vettä liedellä, heität suojan hetkeksi sekaan, poimit ylös ja annat jäähtyä hieman ja puret suussasi omaan muotoonsa :)
Tuo oli kyllä hyvä, mutta eikös venytä suusta , kun on aika iso vai? Ja voiko pitää yön yli nukkuessa suussa?
Kävin tänään yksityisellä hammaslääkärillä
( 132 € ), joka suositteli purentakiskoa. Kiskon hinta-arvioksi lääkäri ilmoitti 550 €.
On aivan käsittämättömän kallis. Näin meiltä avun tarvitsijoilta revitään rahaa, kun julkiseen ei pääse. Kyllä kiukuttaa!!!!!!
Yksityisellä vähän päälle 300 euroa, julkisella 150 euroa. Jos hampaissa on paikattavaa, hoitavat ne mieluiten ensin kuntoon, koska joka paikkauksella hampaiden muoto hieman muuttuu ja kiskon istuvuus huononee, vaikka kiskoakin voidaan aina hioa jonkin verran sopivammaksi. Siksi eivät mielellään tee kiskoa ennen kuin hampaat ovat kunnossa. Mahdollinen remontointitarve siis saattaa tuoda lisähintaa.