mies unohti fb:n auki
ja meni nukkumaan. tsekkasin yksityisviestit ja sain selville että on tapaillut muita naisia ja on yhteydessä koko ajan moniin. minulle on väittänyt kirkkain silmin että ei ole ollut kehenkään yhteydessä. minulta sen sijaan tivaa joka pvä josko viestittelen jonkun kanssa. no, nyt on mitta täynnä..pakkaan kamat, otan vauvan ja lähden. vituttaa!!!!
Kommentit (50)
ei kaukana..meinasin ensin raivonpuuskassani herättää mutta nyt kun tässä lueskelin kaiken oikein tarkkaan ja vähän 'rauhoituin' niin aloin miettiä että miten olis parasta toimia. olla aamuun kuin ei mitään ja kun on töissä niin hoitaa kaikki valmiiksi ja vaan lähteä? vai nostaa meteli aamulla? meillä on ollut paaaljon muitankin ongelmia joten nyt tuntuu että tämä on kuin viimeinen pisara ja tavallaan konkreettinen syy lähteä...ap
Hoida kaikki rauhassa valmiiksi. Valmistele muutto jne. ja sitten vain lähdet kun mies on töissä. jätät vaikka lapun että menit käymään vanhempien ym. luona. Muuttoilmoitukset ja muut jo nyt heti Suomeen. Se on kyllä ongelma jos mies alkaa väittämään että kaappasit vauvan! Niin kuin näissä Amerikan jutuissa on käynyt.
mutta eikös se ole suomessa sama juttu että ulkomaille lähtiessä pitää olla sen toisen huoltajan lupa. tässä on nimittäin kysymys nyt niin ärsyttävästä tyypistä että tekee varmasti kaikkensa hankaloittaakseen eroa. soittaisi ihan varmasti poliisit perään ja syyttäisi kidnappauksesta. ena halua olla mikään kerstin campoy ja mikä se toinen oli! ap
Eli ensin hankit asunnon sinulle ja lapselle. Selvitätte lähivanhemmuus ym. asiast kuntoon ja sitten vasta jonkin ajan kuluttua muutat Suomeen. Et voi tosiaankan nyt heti lähteä kokonana Suomeen tai miehesi syyttää sinua lapsi kaappauksesta ja joudut eroon lapsestasi. Pitkä ja hidas prosessi, mutta voimia sinulle.
avoliitossakin tarvitaan sen toisen vanhemman lupa jos muuttaa lapsen kanssa pois kotoa (vaikka ihan ruotsin sisällä). Ja miehesi ilmeisesti kieltäytyy tällaista lupaa antamasta?
ensin tuli uhkailuviestit, 'et vie lasta mihinkään' yms, nyt ollaan siinä vaiheessa että 'anteeksi anteeksi, meidän on pakko pystyä sopimaan tää asia'. ap
Laita jo tänään asuntohakemukset menemään ja lähde herkästi turvakotiin tai soita poliisi avuksi. Älä jätä lasta kahden miehen kanssa. Olet vahvoilla lähivanhemmuussa kun lapsi on vielä vauva. Kun olet saanut oman asunnon ym. on sinun helpompi muuttaa takaisin Suomeen, jos haluat.
Mulla kävi samoin.. en kertonut että olen viestit nähnyt vaan halusin antaa miehelle mahdollisuuden kertoa itse.. näin ei käynyt olin hullu mustasukkanen ämmä... ja kun todellisuus tuli ilmi niin mies itki ja oli niin romahtanut... Itselläni ei tuohon jättämiseen voimia ollut vaan tahdoin uskoa hyvää
tuollaiset tyypit tarvitsevat meitä hyvää uskovia ja käyttävät häikäilemättä hyväkseen. miten sitä saisi itsensä kovetettua niin että pystyisi lähtemään. minä mietin että mikä minussa on vikana kun otan vastaan tälläistä. järki kyllä tietää miten asiat ovat mutta sydän haluaa silti uskoa parempaan.
Tietysti voit viedä lapsen Ruotsista Suomeen. Onko mies muuten ihan ruotsalaistaustainenkin vai alkujaan jostain muusta kulttuurista?
20 haluaa selvästi kuulla että miehesi on arabi tahi ehkä tummaihoinen, joka hakkaa sua Koraanilla päivät pitkät ja sitten pettää facebookissa. Get a grip, woman! Luuletko, ettei kusipäitä ole joka kulttuurissa?
Niin, oma miehenikin on maahanmuuttaja. Olen siis hirveä rasisti kun varovasti tiedustelen asiaa. Halusin siis tietää, onko "vastakaappauksen" vaaraa olemassa jos nyt veisi lapsen lomalle Suomeen.
nyt sen lapsesi kanssa sinne turvakotiin ja HETI.
Se on todellakin sulle paikka jossa saat rauhassa miettiä ja saat apua käytännön asioiden järjestelyyn. Ja ennenkaikkea oletvahvoilla turvakodin jälkeen lastasi koskevista asioista.
Säilytä miehesi uhkaustekstiviesti.
Ja ei todellakaan kannata jäädä kotiin odottamaan miestäsi. Saattaa käydä sinuun ja lapseen käsiksi koska hänet on ajettu nyt selkä seinää vasten.
pakkaa välttämättömin kassiin ja lähde heti. Kuten itsekin sanoit, et tiedä missä mielentilassa mies tulee kotiin. Lisäksi saat turvakodista heti avun käytännön asioihin.