Tylsää... Irlannissa asuva ulkosuomalainen vastaa kysymyksiin. : )
Kommentit (34)
Irlannissa maksaa tuoppi olutta (pint)? ja mikä/mitkä oluet ovat yleisimpiä?
terv. enkkulainen suomalainen
sieltä Irlannista mitään globaalisti tunnettua tuotetta? Mikä on Irlannin oma "Nokia"? Jos U2:ta ei lasketa mukaan :D
Yhtä asiaa rakastan tässä maassa yli kaiken: Jos annat irlantilaiselle, englantilaiselle ja amerikkalaiselle saman tarinan ulkoaluettavaksi, keskivertoirkku saa sen kuulostamaan jotenkin ovelasti mystiseltä ja hauskemmalta kuin se onkaan. Näillä on tarinankertominen verissä. Toisen lähipubimme nimikin on " An Seanachai", joka tarkoittaa vanhaa tarinaniskijää.
Irlannissa maksaa tuoppi olutta (pint)? ja mikä/mitkä oluet ovat yleisimpiä? terv. enkkulainen suomalainen
Kun ostan kierroksen itselleni ja kahdelle olutta juovalle kaverilleni, tulee hintaa joku 12 euroa. Dublinissa kalliimpaa. Itse siis juon viiniä ja se baariannos on tosi iso.
Meilläpäin on kaikkia kivoja pienpanimoita, mutta kyllä nuo Carsbergit ja Heinekenit rulettaa lagereissa, sitten tietysti Guinness, Murphy's ja Beamish noissa tummemmissa oluissa.
Olen käynyt siellä vähän aikaa sitten ja melko synkältä vaikutti.
Mitenkä Irlantilaiset suhtautuu EU tukipakettiin jonka saivat?
Tämä on niin luokkajakoinen yhteiskunta, että asuinpaikasta riippuu lähes kaikki...
EU -tukipakettia ja maan taloudellista tilannetta voivotellaan ja kurjuudella mässäillään päivittäin mediassa. Edellinen hallitushan mokasi ja todella pahasti! Siis aivan järkyttävää touhua. Normaaliella ihmisillä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa, mutta joutuvat nyt maksumiehiksi, kun kaikki mahdolliset tuet on jo leikattu ja verot korotettu.
TNormaaliella ihmisillä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa
Paitsi että äänestivät nämä tomppelit valtaan...
En viitsi enää Suomesta suklaata raahata kun sen löysin vuosia sitten. Asun USAssa.
Makuasia sitten vissiin :)
Ihan yhtä tomppeleita nämä entiset oppositiolaisetkin ovat... Tai no katsellaan, jos vaikka saisivat maan taas jaloilleen. Paavi voi sitten tulla siunaamaan Soinin Timpan kera ihmeen tapahtuneeksi. : D
Olen nyt taas vaihteeksi opiskelija. Olen jo yhden yliopistotutkinnon täällä suorittanut, mutta ei se lisä pahaa tee...
Eli oletko nk. Britannisaas vai Irlannissa?
Eli oletko nk. Britannisaas vai Irlannissa?
Nyt lähden tuonne lähipubiin, Slainte!! : ) Jihaa!
Jospa vaikka bongaan sen tuolta lähipubin baaritiskiltä myöhemmin, you never know...
Abortista oli TAAS just päivän lehdessä juttua. Englantiinhan täältä matkustetaan abortit tekemään. Puolen tunnin halpalento ja se on siinä. Jos on satanen, pari ylimääräistä, ei ole ongelmaa. Kaikilla tosin ei ole sitä satastakaan tälää hetkellä...