Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen itsemurha

Vierailija
15.06.2011 |

Voi kamala mikä hirveä olo tuli lukiessa tätä uutista :( Miten voikaan pienellä lapsella olla niin pahaolo, että tappaa itsensä. Omani ei varamasti edes tiedä koko käsitettä itsemurha.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/sureva-isa-syyttaa-laakkeet-syyna-10…

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä "äidit" kilpailee kenen lapsella on eniten tabuja ja sairauksia. Ennen tosiaan oli passiivisia lapsia, joita nykyään kutsutaan masentuneeksi lapseksi ja oli vilkkaita lapsia joita kutsutaan nykyään sitten ADHD-lapsiksi jne. Lääkeyhtiöiden miljardibusiness tai sitten yhtäkkiä lapsien geeniperimä on tuhoutunut kokonaan ja vikoja korjataan lääkkeillä. Jossain sisäsiittoisessa ja sukurutsan kyllästämässä muslimimaassa ehkä, mutta ei muualla. Vanhemmat kun ei jaksa leikkiä villin lapsen kanssa niin sille haetaan lääkitys, joka passivoi lapsen sohvaperunaksi, surullista.

Vierailija
22/37 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 jatkaa vielä, että minä olen kärsinyt masennuksesta alle kouluikäisestä asti ja yrittänyt itsemurhaa kaksi kertaa ala-asteen aikana. Niistä ei kukaan tiennyt, eikä masennustani huomattu ennen kuin esikoistani odottaessa. Luulen, että lasten itsemurha-ajatuksia ja -yrityksiä on enemmän kuin kukaan meistä edes aavistaa. Se on surullista, mutta totta. :(

Masennustaustainen ja itsetuhoon taipuvainen ihminen hankkii 5 lasta. Eipä ihmekään, että olette lastensuojelun asiakkaita :(

Toisaalta tässä voi olla ihan suvunjatkamisen ajatuskin taustalla, eli tällaisilla henkilöillä on tarve hankkia useampi lapsi, jolloin edes joku heistä selviää terveenä aikuisuuteen asti :(

Yhtä lailla sitten diabeetikon, verenpainetautisen tai ihan kenen tahansa säännöllistä lääkitystä tarvitsevan pitäisi pidättäytyä lasten hankinnasta mieluiten kokonaan. Eikö vain??

Tai tyypin 2. diabetes ehkä, mutta sellaista sairastavat eivät enää lisääntymisiässä olekaan.

Monestko lapsi tuo teidän ADHD-lapsi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä voi vanhempien vastuulle jättää,lääkkeiden lopettamista.ei ne välttämättä edes ymmärrä minkälaisia ne lääkkeet on.et turha ruveta isää syyllistämään.et kyllä tässä on ihan muut tahot joita syytetään

mutta miksi lapsi vietiin alunperin lääkäriin kun isä oli sitä mieltä, että lapsi oli normaali, vain vilkas? Ja kyllä vanhemmilla on velvollisuus viedä lapsi uudelleen lääkäriin, jos lääke vaikuttaa väärin, että ei tässä nyt ihan pelkästään lääkäriäkään voi syyttää. Tosin pitää muistaa, että tämä oli surusta sekaisen isän lausunto, jota ehkä lehdistö on vielä muuttanut/ värittänyt mieleisekseen. Totuutta emme saa koskaan tietää, mitkä kaikki seikat itsemurhaan johtivat (eikä varmaan lapsen vanhemmatkaan). Surullista joka tapauksessa!

Vierailija
24/37 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä olisi vain 2 lasta, niin jaksaisitte ilman lääkityksiä. Jos lapsia tehtaillaan enemmän kuin omat voimavarat antavat myöten, niin seurauksena on uupuminen.

Teistä, jotka eivät elä ADHD-arkea, ei KUKAAN käsitä kuinka tolkutonta elämä voi olla. Kun et ikinä, et milloinkaan voi olla varma siitä, ettei talo (oma tai naapurin) syty tuleen, autot kolhiudu lommoille, lapsi putoa katolta tai saa valtavaa haavaa veitsestä juuri sillä hetkellä kun itse käyt vessassa tai keskityt laittamaan pyykkejä narulle.

Tunnen aika monta ADHD-perhettä. Osassa on vain se yksi lapsi, osassa kaksi, joissakin jopa enemmän kuin meillä. Ja KAIKKI nämä perheet ovat lopen uupuneita olleet ennen lapsen lääkitystä.

Miksi lapselle on jätetty veitsi? Eikö vanhemmat "jaksa" nähdä tarpeeksi vaivaa, jotta veitset olisivat lapsen ulottumattomissa?

Elämässä voi olla muutakin kuin ADHD. Ne perheet, joissa ADHD:ta on, ovat oman kokemukseni huonommin koulutettuja ja vanhemmat tupakoivat.

Vierailija
25/37 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä "äidit" kilpailee kenen lapsella on eniten tabuja ja sairauksia. Ennen tosiaan oli passiivisia lapsia, joita nykyään kutsutaan masentuneeksi lapseksi ja oli vilkkaita lapsia joita kutsutaan nykyään sitten ADHD-lapsiksi jne. Lääkeyhtiöiden miljardibusiness tai sitten yhtäkkiä lapsien geeniperimä on tuhoutunut kokonaan ja vikoja korjataan lääkkeillä. Jossain sisäsiittoisessa ja sukurutsan kyllästämässä muslimimaassa ehkä, mutta ei muualla. Vanhemmat kun ei jaksa leikkiä villin lapsen kanssa niin sille haetaan lääkitys, joka passivoi lapsen sohvaperunaksi, surullista.

Tavallista vilkkaampi vain, mutta pystyy sentään olemaan itsensä kanssa.

ADHD ei muuten ole pelkkää vilkkautta, vaan myös keskittymishäiriöitä. Ylivilkkaus ei vielä ole sairaus, jos se ei haittaa elämää. Mutta jos on jatkuvasti ongelmissa, vaaratilanteissa ja keskittymisongelmien takia oppimisvaikeuksissa, ei tulevaisuus kovin ruusuiseksi muodostu. Vangeilla todetaan erittäin suurella prosentilla ADHD. Tämä ei ole mikään rikollisten paapomistekosyy, vaan selittyy täysin hoitamattomalla ADHD:lla, joka aiheuttaa ihmisen elämän tuhoutumisen.

Ottakaa selvää niistä asioista ennen kuin rupeatte paasaamaan!

Vierailija
26/37 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin itsemurhaa 12-vuotiaana sillä en vain jaksanut elää. Minä olen aina ollut perusväsähtänyt ihminen. Kaikki oli työlästä ja vaikeaa ja hankalaa. Niin vain minut kärrättiin sairaalaan ja tässä olen yhä. 18-vuotiaana minulta viimein diagnosoitiin adhd. Sain ritalinit käyttöön. Huomasin niiden tekevän minusta aggressiivisen ja ahdistuneen ja muuttavan minua. En syö enää niitäkään, haitat ovat suurempia kuin hyödyt. Tällä hetkellä yritän vain tulla toimeen sairauteni kanssa ilman hoitoa - oikeastaan sairauteni johtuu yhteiskunnan vaatimuksista jotka ovat minulle liian vaikeita - metsästäjä-keräilijä-kulttuurissa uskoisin menestyväni loistavasti. Älykkyyteni on hyvä mutta en pysty normaaleihin töihin. Elän köyhyysrajan alapuolella, eräänlaisena käsityöläisenä joka kuitenkin jotenkin elättää itsensä. Adhd-ihmisessä piilee valtava luova potentiaali mutta tässä maailmassa sen kanssa on saatanallista tulla toimeen. En vain sopeudu tänne. Haluaisin vieläkin toisinaan kuolla.

Vierailija
27/37 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä olisi vain 2 lasta, niin jaksaisitte ilman lääkityksiä. Jos lapsia tehtaillaan enemmän kuin omat voimavarat antavat myöten, niin seurauksena on uupuminen.

Teistä, jotka eivät elä ADHD-arkea, ei KUKAAN käsitä kuinka tolkutonta elämä voi olla. Kun et ikinä, et milloinkaan voi olla varma siitä, ettei talo (oma tai naapurin) syty tuleen, autot kolhiudu lommoille, lapsi putoa katolta tai saa valtavaa haavaa veitsestä juuri sillä hetkellä kun itse käyt vessassa tai keskityt laittamaan pyykkejä narulle.

Tunnen aika monta ADHD-perhettä. Osassa on vain se yksi lapsi, osassa kaksi, joissakin jopa enemmän kuin meillä. Ja KAIKKI nämä perheet ovat lopen uupuneita olleet ennen lapsen lääkitystä.

Miksi lapselle on jätetty veitsi? Eikö vanhemmat "jaksa" nähdä tarpeeksi vaivaa, jotta veitset olisivat lapsen ulottumattomissa?

Elämässä voi olla muutakin kuin ADHD. Ne perheet, joissa ADHD:ta on, ovat oman kokemukseni huonommin koulutettuja ja vanhemmat tupakoivat.

Vaan kun se lapsi on äärimmäisen nopea ja taitava, ovela. Se löytää veitsen jos se haluaa. Vaikka se olisi lukollisessa kaapissa (ja kuinka moni jaksaa ja pystyy jokaisen veitsen ruokailuveitsiä myöten piilottamaan lukkojen taakse).

Olis kiva joskus nähdä miten nämä ADHD:n muotidiagnoosiksi ja höpöhöpöksi päättelevät itse pärjäisivät pari viikkoa lääkityksettömän (tai edes lääkkeen kanssa pärjäilevän) ADHD-lapsen kanssa! :-D

Vierailija
28/37 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hajoavat henkisesti.

Kiva, kun sitten tällaiset tapaukset tulevat lisääntymisikään ja jatkavat geenejään. Joo, en ole mikään rotuhygienisti, mutta kuinka moni ADHD-lasten vanhemmista toivoisi, että lapsensa olisi normaali? Monilla ADHD-pojilla on samanlaiset isät kuin ovat itse.

Ja tätä on turha verrata mihinkään verenpainetautiin tai diabetekseen. Näitä sairastavat eivät lähtökohtaisesti levitä mielipahaa ja huolta käytöksellään läheisiinsä.

Tiedän, mistä puhun, koska veljeni on ADHD-tyyppi ja kriminaalitaustainen sellainen.

Vierailija
29/37 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain diagnoosin vasta aikuis iällä lasten hankinnan jälkeen. Elämä on ollut todella haasteeliista ja vaikeaa omalla kohdallani samoin lapsellani voi kun olisikin jokin keino vältää tämä "sairaus".

Vierailija
30/37 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista vilkkaampi vain, mutta pystyy sentään olemaan itsensä kanssa.

ADHD ei muuten ole pelkkää vilkkautta, vaan myös keskittymishäiriöitä. Ylivilkkaus ei vielä ole sairaus, jos se ei haittaa elämää. Mutta jos on jatkuvasti ongelmissa, vaaratilanteissa ja keskittymisongelmien takia oppimisvaikeuksissa, ei tulevaisuus kovin ruusuiseksi muodostu. Vangeilla todetaan erittäin suurella prosentilla ADHD. Tämä ei ole mikään rikollisten paapomistekosyy, vaan selittyy täysin hoitamattomalla ADHD:lla, joka aiheuttaa ihmisen elämän tuhoutumisen.

Ottakaa selvää niistä asioista ennen kuin rupeatte paasaamaan!

Koskaan en ole lääkkeitä saanut, ei niitä silloin edes ollut. Huusin, poltin itseni, hyppäsin uima-altaan reunaan, jalat pinnojen väliin jne, mutta kivaa oli ja koulukin parani koko ajan ja lopuksi korkeakoulun kutta työelämään eikä lapsuuden ongelmista ole merkkiäkään. Siskoni taas oli lapsena rauhallinen, mutta nyt ei tunnu mikään pysyvän kädessä, keittiössä astioita hajoo, tavaroita putoilee eikä oikein pysty tekemään mitään muuta kuin lukemaan kirjoja.

Vierailija
31/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun sitten tällaiset tapaukset tulevat lisääntymisikään ja jatkavat geenejään. Joo, en ole mikään rotuhygienisti, mutta kuinka moni ADHD-lasten vanhemmista toivoisi, että lapsensa olisi normaali? Monilla ADHD-pojilla on samanlaiset isät kuin ovat itse.

Ja tätä on turha verrata mihinkään verenpainetautiin tai diabetekseen. Näitä sairastavat eivät lähtökohtaisesti levitä mielipahaa ja huolta käytöksellään läheisiinsä.

Tiedän, mistä puhun, koska veljeni on ADHD-tyyppi ja kriminaalitaustainen sellainen.

Vai, että pojille kertyy isän geenit ja tytölle ädiin, huoh :)) Sulle on ainakin koulu tuottanut ongelmia ja jäänyt varmaan hieman tuo aivojen kehityskin kesken, josko sinulla oli kaikki muut sairaudet mitä veljelläsi ei ole, esim tyhmyys?

Vierailija
32/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että pojille kertyy isän geenit ja tytölle ädiin, huoh :)) Sulle on ainakin koulu tuottanut ongelmia ja jäänyt varmaan hieman tuo aivojen kehityskin kesken, josko sinulla oli kaikki muut sairaudet mitä veljelläsi ei ole, esim tyhmyys?

Ylivilkkaus ei tytöillä aiheuta ongelmia yhtä paljon eli ADHD:ta ei diagnosoida tytöillä yhtä paljon --> usein ongelmia on juurikin pojilla ja miehillä. Ja juu, tyhmyyden kanssa tällä ei välttämättä ole mitään tekemistä. Veljeni on aikoinaan ollut hyvin luova ja idearikas rikollinen :(

Vierailija
33/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivilkkaus ei tytöillä aiheuta ongelmia yhtä paljon eli ADHD:ta ei diagnosoida tytöillä yhtä paljon --> usein ongelmia on juurikin pojilla ja miehillä. Ja juu, tyhmyyden kanssa tällä ei välttämättä ole mitään tekemistä. Veljeni on aikoinaan ollut hyvin luova ja idearikas rikollinen :(

Eipä käy kateeksi miestäsi ja lapsiasi. Lapsista tulee todennäköisesti rikollisia ja ADHD-tapauksia ja vielä tyhmiä jos ovat äitiinsä tulleet :(

Vierailija
34/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niitä "normaaleita" 4 kpl ja lisäksi yksi ADHD. Ja poikaa kyllä lääkitys helpottaa tosi paljon. Menee kaksi lääkettä päällekäin nyt, ennen meni vain yksi. Ja tulos on paljon parempi.

En tiedä mitä lääkkeitä tuolla jutun pojalla on ollut. Todella traaginen tapaus. Muistuttaisin kuitenkin siitä, että myös hoitamaton ADHD on aiheuttanut itsemurhia kautta historian. ADHD-ihmisiä on ollut aina, ja sairaus nujertaa ihmisen herkästi, kun epäonnistumisten sarja pudottaa itsetunnon nollaan tai sen alapuolelle. Tässä tapauksessa kyllä hiukan ihmettelen, miksi pojalle lääkitys on edes otettu, jos isän mielestä lapsella ei ADHD:ta ole.

Tiedoksenne vielä, että Suomessa ADHD-diagnoosi tehdään aikaisintaan viisivuotiaalle, usein vasta kouluikäisille. Lääkettä ei todellakaan anneta vauvoille tai taaperoille. Meillä pojan lääkitys aloitettiin suhteellisen aikaisin, pari kuukautta ennen 6-vuotissynttäreitä. Ja kyllä niinä päivinä, kun lääkettä ei jostain syystä voi ottaa, ihmettelen suuresti miten jaksoimme ennen lääkityksen alkua. Emmekä itse asiassa jaksaneetkaan, huostaanotto häilyi koko ajan uhkana samoin kuin pojan itsetuhoisuus ja jatkuvat omaa ja muiden terveyttä ja turvallisuutta uhkaavat tilanteet. Joten muistettakoon, etteivät ADHD-lääkkeet ole paholaisesta lähtöisin, eikä ADHD todellakaan ole "lääketehtaiden" keksintö. Ehkä maailman tunnetuin ADHD-ihminen on ollut Vaahteramäen Eemeli. Eemeli-kirjat pohjautuvat Astrid Lindgrenin isän lapsuuteen.

Älä viitsi lässyttää asiasta, mistä et mitään tiedä. Meinaatko tosissasi, että ADHD-lapsia on vain monilapsisissa perheissä? Tai että ainokaisen kanssa jaksaa, jos lapsella on vaikea ADHD?

Enpä ole moista sontaa pitkään aikaan kuullutkaan. Mites muuten koulu? Pitääkö opettajankin sun mielestä kestää ADHD-lasta ilman lääkitystä vaikka parinkymmenen muun joukossa?

PS. Ystäväni kaksilapsisen perheen esikoinen aloitti lääkityksen 6-vuotiaana, ja nyt kaikki voivat paremmin. Varmaan hirveän rikollista sun mielestäsi.

Vierailija
35/37 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämässä voi olla muutakin kuin ADHD. Ne perheet, joissa ADHD:ta on, ovat oman kokemukseni huonommin koulutettuja ja vanhemmat tupakoivat. " Meillä ei tupakoi kukaan, itse asiassa koko suvussa on vain pari tupakoivaa. Minulla on maisterin koulutus ja kolme erillistä akateemista tutkintoa. Esikoisemme on ADHD. En taida kuulua ihan sinun "kokemuspiiriisi"?

Vierailija
36/37 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei oikeastaan liity aiheeseen mutta olen 13 ja jo 3 vuoden ajan kärsinyt masennuksesta, ahdistuneisuudesta, paniikkihäiriöstä sekä lievistä psykooseista (näin hahmoja joiden luulin tulevan tappamaan minut) Olen yrittänyt itsemurhaa 5 kertaa ja viiltelen yms. Kukaan ei ota minua vakavasti ja joudun jatkuvasti sanomaan että on oikeasti paha olla.... Osastolla olen ollut 2 kertaa ja voin sanoa että ei auta vittuakaan... Koulussa opettajat ovat tietoisia asioistani ja myös sosiaalisista peloistani, mutta eivät kuuntele... Tuntuu että vasta jos onnistuisin itsarissa niin ihmiset ymmärtäisivät.... Paraskaverinikin luulee että haen huomiota jos kerron esim harhoistani... Ei tässä elämässä muutenkaan ole järkeä... Ihmiset kuolee jokatapauksessa... Olen turha! Olen ruma! Olen liian lihavakin kun 157cm ja 39kg ja joo kirjoitan tänne sillä haluan purkaa ajatuksiani... Mutta sen haluan sanoa että ottakaa tosissanne lapset joilla on paha olla... Terapiassa minulle sanottiin että älä kerjää huomiota kun kerroin että itken koulussa lähes joka tunti ja yms asioitani... VOIN sanoa että elämä on turhaa jos joutuu vain kärsimään ja kokemaan hirveitä asioita!!!!!!

Vierailija
37/37 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei oikeastaan liity aiheeseen mutta olen 13 ja jo 3 vuoden ajan kärsinyt masennuksesta, ahdistuneisuudesta, paniikkihäiriöstä sekä lievistä psykooseista (näin hahmoja joiden luulin tulevan tappamaan minut) Olen yrittänyt itsemurhaa 5 kertaa ja viiltelen yms. Kukaan ei ota minua vakavasti ja joudun jatkuvasti sanomaan että on oikeasti paha olla.... Osastolla olen ollut 2 kertaa ja voin sanoa että ei auta vittuakaan... Koulussa opettajat ovat tietoisia asioistani ja myös sosiaalisista peloistani, mutta eivät kuuntele... Tuntuu että vasta jos onnistuisin itsarissa niin ihmiset ymmärtäisivät.... Paraskaverinikin luulee että haen huomiota jos kerron esim harhoistani... Ei tässä elämässä muutenkaan ole järkeä... Ihmiset kuolee jokatapauksessa... Olen turha! Olen ruma! Olen liian lihavakin kun 157cm ja 39kg ja joo kirjoitan tänne sillä haluan purkaa ajatuksiani... Mutta sen haluan sanoa että ottakaa tosissanne lapset joilla on paha olla... Terapiassa minulle sanottiin että älä kerjää huomiota kun kerroin että itken koulussa lähes joka tunti ja yms asioitani... VOIN sanoa että elämä on turhaa jos joutuu vain kärsimään ja kokemaan hirveitä asioita!!!!!!

No ei liity ei. Aloita uusi ketju, voit saada paremmin vastauksia kuin adhd ketjuun vuodelta 2011.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän