Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kipsi ja päivähoito

Vierailija
14.06.2011 |

Mitä tekisit, jos lapsellasi olisi käsi tai jalka paketissa? Päiväkotiin vain kotihoito? Ottaako päiväkoti edes vastaan lasta, jolla liikkuminen vaikeaa tai joka ei pysty toimimaan kuten muut lapset?

Olemme itse tässä tilanteessa ja lapsi on kotihoidossa. Liikkuu kuitenkin tosi hyvin kipsatun jalkansa kanssa, joten on käynyt mielessä, että olisi hän ehkä pärjännyt päiväkodissakin. Loma kuitenkin kohta jo koittaa, samoin kipsistä päästään eroon, joten enää en hoitoon laita. Kunhan olisi kiva kuulla muiden ratkaisuista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisit, jos lapsellasi olisi käsi tai jalka paketissa? Päiväkotiin vain kotihoito? Ottaako päiväkoti edes vastaan lasta, jolla liikkuminen vaikeaa tai joka ei pysty toimimaan kuten muut lapset?

Olemme itse tässä tilanteessa ja lapsi on kotihoidossa. Liikkuu kuitenkin tosi hyvin kipsatun jalkansa kanssa, joten on käynyt mielessä, että olisi hän ehkä pärjännyt päiväkodissakin. Loma kuitenkin kohta jo koittaa, samoin kipsistä päästään eroon, joten enää en hoitoon laita. Kunhan olisi kiva kuulla muiden ratkaisuista.

kyseessä virikelapsi, vai joutuisiko vanhempi olemaan poissa töistä. JOs virikelapsi, niin ainakin tuntemani virikelasten vanhemmat olisivat heti kun mahdollista tunkemassa äkkiä päiväkotiin pois jaloista pyörimästä.

Itse pitäisin lapsen kotona, ja järjestäisin hoidon isovanhempien ja palkatun hoitajan avulla. Jos taas lapsi itse haluaisi mennä pkhon, saisi mennä jos siellä pärjäisi.

Vierailija
2/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan me molemmat vanhemmat töissä. Hiukan haastavaahan tämä on ollut, kun työt pitää hoitaa, eikä isovanhemmatkaan ihan joka päivä pysty hoitamaan. Tänään lapsi oli mukanani töissä ja mietin, että ehkäpä siellä päiväkodissa olis kuitenkin ollut kivempaa...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli pk:ssa yksi lapsi hoidossa (3 v) jalka kipsissä ja ihan hyvin meni. Hällä oli pyörätuoli, jolla työnnettiin. Nostettiin lattialle leikkiin ja ulkona filtin päälle hiekkikselle. Nostettiin pytylle jne. Emme kokeneet ongelmaksi, eikä herättänyt kenessäkään mitään ihmetystä tms.

Vierailija
4/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoiselta murtui oikea käsi 5 vuotiaana, kun isommat pojat laskivat Stigalla päin. Ja lapsen käsi jäi alle. Oli viikonlopun + seuraavat kaksi päivää kotona (olisi muutenkin ollut, kun mulla oli kaks päivää lomaa). Ja sitten hoitoon.

Syömisessä ja pukemisessa tädit vähän auttoivat, mutta muuten meni hyvin.

Keskimmäiseltä murtui sääriluu 2 vuotiaana, kun appiukko liukastui lapsi sylissä jäisellä pihamaalla ja kaatui puoliksi lapsen päälle. Oli kotihoidossa, mies oli ekan viikon kotona (piti pekkasia, itse olin 6 päivää kotona (pekkasia sun muuta) ja loput kaks viikkoa appi ja äitini vuorottelivat lastenvahtina.

Vierailija
5/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut lapsista, jota kulkevat pyörätuolilla, mutta tämä meidän kipsipotilas juokseekin jalkansa kanssa. Tänään oltiin pihalla keinumassa ja kun silmä vältti, oli jo kiipeämässä kiipeilytelineeseen. Eli olis varmastikin pärjännyt siellä päiväkodissaä myös.

ap

meillä oli pk:ssa yksi lapsi hoidossa (3 v) jalka kipsissä ja ihan hyvin meni. Hällä oli pyörätuoli, jolla työnnettiin. Nostettiin lattialle leikkiin ja ulkona filtin päälle hiekkikselle. Nostettiin pytylle jne. Emme kokeneet ongelmaksi, eikä herättänyt kenessäkään mitään ihmetystä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän