paljonko perheellänne menee rahaa ruokaan kuukaudessa
mukaanlukien siis normaalit vessapaperit, shampoot ym. ja vaipat, jos on vaippaikäinen perheessä
ja perheen koko
ois kiva vertailla
Kommentit (43)
2 aikuista, 3 lasta (joista 1 kokonaan vaipoissa, 1 käyttää yövaippaa eli vaippakulujakin on vielä)
ja 2 alakoululaista. Kauppaan menee mielestäni tosi paljon 800-1100€/kk. Syödään paljon lihaa ja kalaa, esim. paistijauhelihaa menee kerralla 800g. Paljon tehdään salaatteja etenkin kesällä ja hedelmälautasia iltapalaksi.
2 aikuista, 1 teini-ikäinen urheilija poika ja 1 taapero.
Meillä ruokakuluja kasvatti n.50-80€/viikko taaperon allergiat. Erikoisruokavaliot ovat ihan järkyttävän kalliita.
Syödään terveellisesti, mahdollisimman puhdasta ruokaa, einesiä emme osta juuri koskaan.
Vihanneksia ja lihaa syödään paljon.
Välillä miettinyt, että pitäisi yrittää vähän katsella hintoja ja seurata tarjouksia, mutta sitten se jää, kun pitäis sovittaa ne tarjoukset taaperon ruokavalioon.
Joten ostan mitä haluan, eikä hintoja tule juuri katseltua.
Yleensä kauppalasku on 180-250€/kerta.
Mies syö töissä lounaan ja aamupala ja päivällinen syödään yhdessä. Aikuiset harvemmin iltapalaa syö. viikonloppuisin voi helposti mennä yhdellä lämpimällä aterialla kun nukutaan pitkään ja aamupala menee helposti n. 10 pintaan. Päivällistä aikaistetaan sitten n. klo 15.
Lapset 6v ja n. 6kk.
Vaipat haen Prismasta, Liberon mega pack kestää lähes kuukauden ja saman hintainen kuin cm:ssa esim. normi liberon/pampersin paketti ja vaippoja huomattavasti enemmän.
Ostetaan paljon kasviksia (luomua) ja pääsääntöisetsi teen kaikki ruoat itse. Leipää tahtoisin tehdä enemmän, mutta kuopuksella paljon sairaalareissuja ollut, niin ei ole yksinkertaisesti jäänyt aikaa.
Mutta viikottain menee n. 80-100e. Mies käy yleensä yksin kaupassa, katson kyllä tarjouksia lehdestä ja teen melko tarkan kauppalistan. Mies osaa kyllä tuoda kaiken mitä olen listaan laittanut. Jos ei ko. tuotetta saa yleensä soittaa ottaako jotain korvaavaa tilalle.
Joskus käydään kahdestaan kaupassa (jos lapset esim. mummin hoivassa). Silloin voi mennä helposti 140e, katson silloin mitä kaupassa tarjouksessa (mitä ei lehdessä mainittu). Joten tulee tehtyä heräte-ostoksia. Tuo ei kuitenkaan ole joka kuukausittainen juttu.
Teen itse kuopukselle ruoat, hedelmäsoseita ja riisipuuroa lukuunottamatta. Ei osteta sika-nautaa, vaan 7-10% rasvaa sisältävää paistijauhelihaa, lihat marinoimattomina, joka päivä teen ruoan illaksi, jota yleensä jää minulle ja esikoiselle seuraavan päivän lounaaksi.
Ravintoloissa ei pahemmin käydä, ravintoassa syömiseen meni n. 200e viime vuonna.
Alkoholia ei meillä käytetä lainkaan.
Eli kuukaudessa keskimäärin 500e.
siis mukana vaipat, wc-paperi, talouspaperi, pyykinpesuaineet, shamppoot, saippuat... Kosmetiikkaan ei pahemmin mene, mitä nyt deodorantit... Satunaiset herkutkin tuossa on.
t. 27
en mä ainakaan. ei siis ole tietoa.
no jos arvaisin jotain, niin meitä on 5 eli 500€ ainakin.
markettiin menee varmaan 400-500e
lisäksi käydään joka viikko pitsalla tai hampurilaisilla (mutta tässäkin ollaan tarkkoja, kerralla menee 13-20e) eli ehkä 60-70e
paperituotteet ja kosmetiikan hankin halvemmalla muualta isoina erinä, ehkä 25e/kk
eli n. 550-650e/kk
Koko ajan vaatii enemmän suunnittelua ja omaa työtä, ettei budjetti riistäytyisi käsistä :(
n. 700-900 euroa/kk. Tähän hintaan kuuluu siis joitakin satunnaisia vaateostoksiakin ja kaikki mitä marketista saa. Pesen pesupähkinöillä pyykit ja kosmetiikkaan menee rahaa aika vähän. Tilaan usein näitä luonnonkosmetiikkaa ym. netistä isomman satsin, eivät niiden kustannukset kuulu tähän mainitsemaani summaan.
Ruokaostoksia hallitsevat luomu, kasvikset, juustot sekä nuorimmaisen erityisruokavalio.
Eineksiä, makeisia, alkoholia ja epäterveellisiä naposteluherkkuja ostamme äärimmäisen harvoin. Teen ruoat itse ja sitä menee hyvin vähän (ei lähes ollenkaan) roskiin.
Eli ruoan laadusta emme tingi, vaan elämme muuten säästeliäästi ja ekologisesti.
Perhekoko on 4, lapset 7v. ja 2 v. Isä ja isompi lapsi harrastavat jalkapalloa, joten energiankulutuskin on suurempi.
Keskimäärin noin 1000€/kk. Tuossa bonus ja plussa ostot. Eli ruokaa, vaippoja, hygieniatutteet ja jotain vaatteita ym. markettitavaraa.
600-900e kuussa Prisma- ja S-market -ostoihin, joka siis käsittää ruuan, yhden lapsen vaipat, pesuaineet.
Lapsia on kolme, iät 7,6,1. Aikuisia 2.
Laskin hinnan oman perheeni (2 aikuista ja kaksivuotias lapsi) yhden viikon perusruokakorille - ja listasin kaikki ostetut tarvikkeet kuvan kera:
http://reppuli.com/ruokakori-lapsiperheelle-viikoksi-arvot-laatu-ja-hinta-puntarissa/
kuukausitasolla näillä ostoksilla menisi noin 550€/kk, mutta sopii katsoa tuolta tarkemmin. Sinänsä mielenkiintoista, millä perusteella noita tuotteita ruokakoriinsa oikein valitsee.
..rahaa menee ruokakauppaan noin 800-900 euroa kuukaudessa. Lisäksi itse syön joka päivä lounaan ulkona, joten se tekee tuohon lisäksi ainakin 160-200 euroa. Eli yli tonni menee kevyesti ja siihen päälle yhdessä syönnit ulkona, ehkä 100 euroa kuukaudessa. Ruokakaupasta ostetaan paljon puhtaita raaka-aineita, kuten lihaa, kalaa, juustoja, kasviksia ja hedelmiä. Ei puolivalmisteita, makaronia, perunaa tai muita mössöjä. Ikinä ei ole harmittanut maksaa kerralla se reilu 200 euroa viikon ruokaostoksista - menisi varmasti muuten paljon turhempaankin :)
Meillä menee ihan ruokaan noin 600 kuussa. Kaikki syövät viikolla lounaan muualla. Meitä on viisi (kolme aikuista ja kaksi lasta).
Tuntuu, että menee kamalan paljon, mutta en silti saa sitä juuri vähennettyä.
ainakin jos lasken yhteen s-bonus ja plussaostot. Ne on yleensä mistä ostamme. ja ne tiedotteet avaan ja katson joka kk. 2+3
keskimäärin 650e kuukaudessa. Tämän vuoden puolella olen huomannut summan hiukan nousseen, nyt ehkä 670e kuukaudessa. Sisältää wc-paperit yms, ja parin kissan ruuat.
Perheessä 2 aikuista ja kolme lasta + kolme hoitolasta jotka syövät aamiaisen, lounaan ja välipalan.
keskimäärin 650e kuukaudessa. Tämän vuoden puolella olen huomannut summan hiukan nousseen, nyt ehkä 670e kuukaudessa. Sisältää wc-paperit yms, ja parin kissan ruuat. Perheessä 2 aikuista ja kolme lasta + kolme hoitolasta jotka syövät aamiaisen, lounaan ja välipalan.
ei sisällä vaatteita, leluja yms.
Ruokaan menee noin 600e/kk (joskus jopa 700e), sisältää pesuaineet.