mikä siinä hoitoaikojen noudattamisessa on niin vaikeeta?????
jos on sovittu lapsen tulevan hoitoon 7-16.00 ja vanhemmat sanoo tän riittävän kun keskustellaan hoitosopimusta tehdessä.
mutta kun arki alkaa tullaan myöhässä ensin 5min. seuraavaksi 10 min. ja kohta puol tuntia myöhässä.
kun vanhemmalle huomautetaan tämä närkästyy ja suuttuu.
ei auta hoitajan perustelut että on omakin elämä ja ehkä menoja tai vieraita tulossa, et pitäis ehkä imuoida vielä tms.
hoitaja kyllä joustaa, mutta ei ilman sopimusta. eli pitää sopia esim. pari päivää aikaisemmin että sopiiko jos sinä päivänä hiukan myöhästytään tms.
mutta ei se vaan onnistu vanhemmilta, ainakaan kaikilta.
jos se johtaja kysyy/tarjoaa teille ylitöitä te ette voi ottaa niitä vastaan jos olette luvanneet hakea lapsen 16.00 ja työt venyy niin että ette ehdi ajoissa hakemaan.
kuvitteletteko te vanhemmat että pph on se joka koustaa ja venyy loputtomiin??
ei ne päiväkodissakaan veny loputtomiin.
joustava hoitaja.
Kommentit (34)
kyllä se meidän muidenkin on työpaikoillaan joustettava, ei se pph ole ainoa.
-leikkaussalin sh
klo 7.00 ja 17.00 välisenä aikana niin se on todella välisenä aikana eikä 7.00 ja 17.00. Saan tuoda lapseni 9.00 ja noutaa 12,00, jos haluan. Millä saisi pph:n uskomaan tämän?
vaativaa. Kaikki ei ole kaupankassoja (sori) tms jotka voivat vuoronsa päätyttyä lähteä. Pk on auki 17.30, eli 1.5 h pidempään kuin sun 16. Sori nyt etukäteen, teet vaativaa työtä, mutta jonkun työ voi olla vielä vaativampaa.
Ilmoitan sen viimeisen ajan, joka usein on 16.30. Haen siis siihen mennessä tai ilmoitan jos myöhästyn.
Itse teen työajatonta työtä, joten menen ja tulen miten sattuu ja lapsetkin on hoidossa epäsäännöllisesti. Hoitoajaksi kuitenkin on ilmoitettu 8-16.30, vaikka se harvoin täysin pitääkään paikkaansa.
Itse tänään olin työpaikalla vielä klo 16.45 odottamassa pomon paraikaa väsäämää lähetystä, joka mun piti kuulemma viedä postiin että ehtii tänään lähteä, oli tärkeä lähetys.
Pomo paiski hommia kiireellä, koska sanoin että mun pitäis vartin päästä olla jo hakemassa lapsi hoidosta, ja matkaakin hoitopaikkaan niin paljon että menee vähintään 25 min. jos lujaa ajaa, ja siihen päälle vielä se postissa käyminen....
Pomo kyllä pahoitteli kovasti mutta hänelle oli viime tingassa soittanut asiakas, joka taas välttämättä tarvitsi tässä lähetyksessä tulevan asian huomiseksi, tai sitten joku jolle hän tekee hommia, on pahassa kusessa...
Elämä on...
miksi se on aina pph:t jotka vain valittavat ja ovat noin ymmärtämättömiä?
Ja meilläpäin ainakin on harvinaista, jos pph:lla on omaa aikaa ennen klo 17 :)
Itse tänään olin työpaikalla vielä klo 16.45 odottamassa pomon paraikaa väsäämää lähetystä, joka mun piti kuulemma viedä postiin että ehtii tänään lähteä, oli tärkeä lähetys. Pomo paiski hommia kiireellä, koska sanoin että mun pitäis vartin päästä olla jo hakemassa lapsi hoidosta, ja matkaakin hoitopaikkaan niin paljon että menee vähintään 25 min. jos lujaa ajaa, ja siihen päälle vielä se postissa käyminen.... Pomo kyllä pahoitteli kovasti mutta hänelle oli viime tingassa soittanut asiakas, joka taas välttämättä tarvitsi tässä lähetyksessä tulevan asian huomiseksi, tai sitten joku jolle hän tekee hommia, on pahassa kusessa... Elämä on...
siivoa vaikka on hoitolapsi paikalla. Siivoattehan te kotianne muutenkin lasten paikalla ollessa. Vähän turhaa marttyyriutta. Ja kuka voi tietää pari päivää etukäteen, että joutuu ylitöihin?
Itselleni joskus venyy työpäivät 5-15min, puhelun tai pikaisen palaverin vuoksi. En todellakaan voi sanoa ei, jos asiakas tulee toimistoomme juuri, kun olen lähdössä. Voisi loppua työt lyhyeen, jos en palvelisi asiakasta.
Mahdollisuuksieni mukaan joustan myös, jos pph:lla on tärkeä meno. Yritän hakea aikaisemmin tai järjestää vapaapäivän itselleni.
ja sovittu hakemisaika on 17:30
Muulloin hän on iltiksessä josta pitää hakea klo 18:00 mennessä
En mitennkään voisi lähteä toistä niin että olen ovella hakemassa lastani klo 16:00
Mitä ammattia sinun hoitolastesi vanhemmat tekevät?
työnantajaa kohtaan, koska silloin voi myös olla itse pyytämässä sitä joustoa itsellepäin.
Miksi ap rupesit hoitajaksi, kun se on selvästi sulle vastenmielistä?
täH???
ai vastenmielistä, ei ole. mistä niin päättelet.
olisitko itse tyytyväinen kun lapsi tuodaan sulle 7.00 ja haetaan 17.00, ainakin näin sovittu. mutta todellisuudessa haetaan vasta 17.30-18.00
joo kyllä voin tehdä ylitöitä mutta en samalla palkalla kuin se 10h. eli sen yli menee kyllä lisämaksua.
mutta vanhemmille se on shokki että joutuvat maksamaan lisää, vaikka se hoitosopimuksessa selvästi lukee.