Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalaiset! Kuinka nopeasti sopeuduitte

Vierailija
14.06.2011 |

uuteen maahan ja uuteen kulttuuriin? Mihin oli vaikeinta sopeutua?

Kertokaa myös vähän, millaiseen maahan muutitte. Ei tarvi maata nimetä, mutta paljastakaa edes maanosa tai kertokaa jotain maan elintasosta, että saan jotain käsitystä, millaisesta maasta on kyse. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. suomessa kassalta kysytään että myytko sinä lippuja siljalle, kassaneiti sanoo että 'en'. Ulkomaalaiset ovat tottuneet tapaan että sanottaisiin, 'en, mutta viereinen tiski myy'

ja se tapa millä suomaliset ovat suorasukaisia. Valittavat ja sanovat melkein ihan päin naamaa että 'nyt on liian vähän suolaa', sen sijaan että hienovaraisemmin pyytävät suolaa.

Ja suomalaiset eivät sano kiitos, eivät anna juomarahaa tarjoilijalle tai kampaajalle tai hierojalle tai taksikuskille tai kassienkantajalle jne

Nirsoilevat joka asiasta ja jos porukassa ostetaan vuoroperäkkäin kahvia koko joukolle, eivät koskaan ikinä tarjoa

Vierailija
2/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko muuten vaan utelias?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka vuosi kaikki on uutta

toka vuosi rupeat jo tottumaan asioihin.

Kolmas vuosi tulee kova koti ikävä ja siitä huolimatta paikallinen paikka on koti.

yli 5 vuotta niin olet kotiutunut.

Suomalaisuudessa on tapoja jotka muut kulttuurit pitävät paheina. Pitää olla herkempi paikallisten tavoille ja hyväksyä esim. monet eri tavat.

Minä olen ollut pois jo vuosia ja en usko voivani suomeen enään sopeutua, jos siis edes sinne muttaisisin

Vierailija
4/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisuudessa on tapoja jotka muut kulttuurit pitävät paheina. Pitää olla herkempi paikallisten tavoille ja hyväksyä esim. monet eri tavat.

Minä olen ollut pois jo vuosia ja en usko voivani suomeen enään sopeutua, jos siis edes sinne muttaisisin

[/quote]

Vierailija
5/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen aina ollut Suomen kansalainen, silti pidin pitkään tuota aikaisempaa kotimaatani sinä oikeana kotimaanani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän