Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei jumal***a, nykyään jo kesätyöntekijätkin pyytävät LOMAA??!!

Vierailija
14.06.2011 |

Ymmärrän jonkun parin päivän festarireissun, mutta VIIKKO lomaa, sitä en kyllä tajua. Itse en ottais tällaisia luusereita edes töihin. Mutta pomo otti.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se otetaan sitten lomakorvauksena, eli rahana ja lomaillaan juuri ennen opiskelujen alkamista työsuhteen päätyttyä. Minusta ei ole lainkaan kohtuutonta, että opiskelijallakin on lomaa. He tekevät koko vuoden täyttä päivää plus tenttiin lukemiset ja kotitehtävät. On takki aika tyhjä, jos ei yhtään saa huilia.

Vierailija
42/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan oli ihan selvää, että kesätyöntekijä paikkaa muiden lomia - ja se kesätyöntekijän loma oli sitten yleensä työn päätyttyä. Eri asia on tietenkin, jos työnantaja haluaa jotain lomia pidettävän se lyhyen työsuhteen aikana.

Niin se maailma muuttuu...

Mulla oli lyhyen aikaa auttamassa kesätyöntekijänä yliopisto-opiskelija, joka ajatteli, että on ihan ok lähteä ruokatunnille 15 minuuttia aikaisemmin ja tulla takaisin 15 minuuttia myöhässä :O. Joka päivä.

Ei se kuulemma paljoa ole, totesi vain, kun mainitsin asiasta. Juu, ei ole paljon. Hänellä oli kuulemma niin paljon asioita hoidettavana. Onkohan hän löytänyt jostain vakinaisen työn, jossa saa tulla ja mennä, miten haluaa, että saa rauhassa hoidella omia asioitaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se maailma muuttuu...

Mulla oli lyhyen aikaa auttamassa kesätyöntekijänä yliopisto-opiskelija, joka ajatteli, että on ihan ok lähteä ruokatunnille 15 minuuttia aikaisemmin ja tulla takaisin 15 minuuttia myöhässä :O. Joka päivä.

Ei se kuulemma paljoa ole, totesi vain, kun mainitsin asiasta. Juu, ei ole paljon. Hänellä oli kuulemma niin paljon asioita hoidettavana. Onkohan hän löytänyt jostain vakinaisen työn, jossa saa tulla ja mennä, miten haluaa, että saa rauhassa hoidella omia asioitaan :D

saa tulla ja mennä kuten haluaa, kunhan on palavereissa ja vastaavissa paikalla ja hoitaa työnsä.

Ihan normaalia nykyaikana, että työnantaja ei ole määräilevä kyylä, vaan asiat sovitaan yhdessä. Pakkohan työnantajien on ollut muuttua tähän suuntaan kun nuoremmat eivät suostu riistettäväksi samoin kuten vanhemmat työntekijät!

Ja tietenkin kesätyöntekijä voi pitää lomia! Itse olen tänä vuonna kesätöissä, ja sanoin tekeväni kaikki viikot lyhyinä, jotta saan pitkät viikonloput. Ja niinhän se sovittiin. Muuten en olisi ottanut paikkaa vastaan!

Vierailija
44/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinhän se sovittiin. Muuten en olisi ottanut paikkaa vastaan!

AP

Vierailija
45/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se maailma muuttuu... Mulla oli lyhyen aikaa auttamassa kesätyöntekijänä yliopisto-opiskelija, joka ajatteli, että on ihan ok lähteä ruokatunnille 15 minuuttia aikaisemmin ja tulla takaisin 15 minuuttia myöhässä :O. Joka päivä. Ei se kuulemma paljoa ole, totesi vain, kun mainitsin asiasta. Juu, ei ole paljon. Hänellä oli kuulemma niin paljon asioita hoidettavana. Onkohan hän löytänyt jostain vakinaisen työn, jossa saa tulla ja mennä, miten haluaa, että saa rauhassa hoidella omia asioitaan :D

saa tulla ja mennä kuten haluaa, kunhan on palavereissa ja vastaavissa paikalla ja hoitaa työnsä. Ihan normaalia nykyaikana, että työnantaja ei ole määräilevä kyylä, vaan asiat sovitaan yhdessä. Pakkohan työnantajien on ollut muuttua tähän suuntaan kun nuoremmat eivät suostu riistettäväksi samoin kuten vanhemmat työntekijät! Ja tietenkin kesätyöntekijä voi pitää lomia! Itse olen tänä vuonna kesätöissä, ja sanoin tekeväni kaikki viikot lyhyinä, jotta saan pitkät viikonloput. Ja niinhän se sovittiin. Muuten en olisi ottanut paikkaa vastaan!

Ei ainakaan ole yli 20 vuoden työkokemuksella tullut ainuttakaan sellaista vastaan, missä rivityöläinen voi tulla ja mennä miten tahtoo. Liukuva työaikakin on sidottu tehtyihin työtunteihin ja tiettyihin aloitus- ja lopetusaikoihin.

Vierailija
46/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tosiaan on, jotka kuvittelevat voivansa pyytää vapaita miten sattuu, kun niitä menoja tuntuu olevan ihan hirmuisesti :)

Itse rekrytoin kesätyöntekijöitä, ja jokaiselta kysyin haluaako pitää (palkatonta) lomaa kesällä ja jos, niin koska? Ajankohta oli erityisen tärkeä, koska tuurattavan ollessa lomalla, ei kesätyöntekijä voi olla lomalla. Muutamalle ens iis voinut tästä syystä antaa työtä, koska oli matka varattu esim. juhannusviikolla, jolloin kaikki muutkin ovat lomalla. Toisaalta työhön otin sellaisen, joka kysyi voiko olla lomalla elokuun alussa viikon. se sopi meille, joten asia oli ok.

Vierailija
47/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se maailma muuttuu... Mulla oli lyhyen aikaa auttamassa kesätyöntekijänä yliopisto-opiskelija, joka ajatteli, että on ihan ok lähteä ruokatunnille 15 minuuttia aikaisemmin ja tulla takaisin 15 minuuttia myöhässä :O. Joka päivä. Ei se kuulemma paljoa ole, totesi vain, kun mainitsin asiasta. Juu, ei ole paljon. Hänellä oli kuulemma niin paljon asioita hoidettavana. Onkohan hän löytänyt jostain vakinaisen työn, jossa saa tulla ja mennä, miten haluaa, että saa rauhassa hoidella omia asioitaan :D

saa tulla ja mennä kuten haluaa, kunhan on palavereissa ja vastaavissa paikalla ja hoitaa työnsä. Ihan normaalia nykyaikana, että työnantaja ei ole määräilevä kyylä, vaan asiat sovitaan yhdessä. Pakkohan työnantajien on ollut muuttua tähän suuntaan kun nuoremmat eivät suostu riistettäväksi samoin kuten vanhemmat työntekijät! Ja tietenkin kesätyöntekijä voi pitää lomia! Itse olen tänä vuonna kesätöissä, ja sanoin tekeväni kaikki viikot lyhyinä, jotta saan pitkät viikonloput. Ja niinhän se sovittiin. Muuten en olisi ottanut paikkaa vastaan!

Ei ainakaan ole yli 20 vuoden työkokemuksella tullut ainuttakaan sellaista vastaan, missä rivityöläinen voi tulla ja mennä miten tahtoo. Liukuva työaikakin on sidottu tehtyihin työtunteihin ja tiettyihin aloitus- ja lopetusaikoihin.

Mullakaan ei tule mitään tuollaista työpaikkaa mieleen. Kerrotko tuollaisen paikan, niin me pistetään kaikki hakemuksia sinne :D. Olis niin mukavaa, kun sais ihan rauhassa joka päivä lusmuilla vaikka ostoksilla ½ tuntia ylimääräistä. Ja tulla muutenkin aamulla vähän myöhemmin. Mä kun olen vähän aamu-uninen. Ja mielellään lähtisin aikaisemmin töistä poiskin, niin olis lapsilla lyhyempi päivä.

*Haluaa töihin tuollaiseen paikkaan* :D

Vierailija
48/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

m eillä oli kerran kesätyöntekijä, joka ilmoitti parin viikon työssä olon jälkeen että pitää sitten heinäkuun lomaa :D

Vierailija
49/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei tule mitään tuollaista työpaikkaa mieleen. Kerrotko tuollaisen paikan, niin me pistetään kaikki hakemuksia sinne :D. Olis niin mukavaa, kun sais ihan rauhassa joka päivä lusmuilla vaikka ostoksilla ½ tuntia ylimääräistä. Ja tulla muutenkin aamulla vähän myöhemmin. Mä kun olen vähän aamu-uninen. Ja mielellään lähtisin aikaisemmin töistä poiskin, niin olis lapsilla lyhyempi päivä.

*Haluaa töihin tuollaiseen paikkaan* :D

en ole ko. tekstin kirjoittaja, mutta kerron omasta puolestani, että hyvin monet työt ovat sellaisia, joissa saa mennä ja tulla aika vapaasti. Itse olen nyt asiantuntijatehtävissä järjestössä, ja aiemmin olin assistenttina IT-alan yrityksessä, ja näissä molemmissa olen saanut mennä ja tulla aika vapaasti. Olennaista oli, että töitä tehtiin keskimäärin 8h päivässä. Järjen rajoissa tietysti, en varmaan olisi voinut olla esim. öitä töissä ja pitää aina 4 päivän viikonloppuja. Sen sijaan pari tuntia aikaisemmin lähteminen (ellei ole kokouksia tms.) onnistuu kyllä ilman ongelmia, kunhan teen samalla tai vaikka seuraavalla viikolla pari pidempää päivää eli "tunnit sisään". Samoin pitkä viikonloppu kerran parissa kuukaudessa on ok, kunhan puuttuvat tunnit tulevat tehdyksi jossain vaiheessa. Olennaista on se, että työt hoidetaan. Tästä nykyisestä duunista en tiedä, mutta ainakin tuossa IT-firmassa sain myös pari kertaa kaksivuotisen työsuhteen aikana pitää vapaapaivän (pitkän viikonlopun tm.) ihan muuten vaan, eikä sitä edes vähennetty palkasta. Tämä ei ehkä kuitenkaan ole kovin yleistä.

Nautin kyllä siitä, että työssä on vapautta. Olen ehtinut ennen opiskeluja ja niiden aikanan tehdä vuosia myös asiakaspalvelu- ym., töitä, joissa tauot mitattiin sekuntikellolla. Näissä työpaikassa joustoa piti olla vain työntekijällä, ei työnantajalla. Työpäivästä ei voinut limntasta minuuttiakaan, jos olisi pitänyt soittaa tärkeä puhelu, piipahtaa 10m päähän apteekkiin hakemaan lääkettä päänsärkyyn tm. Yhdessä paikassa en saanut vapaata läheisen ystävän hautajaisiin, kun lain mukaan pitää antaa vain sukulaisen kohdalla...

Opiskelu kannattaa, suosittelen sullekin:)Toki en hyväksy edellä kuvailtua kohtelua myöskään ns. hanttihommissa. Minusta riippumaton tosiasia vaan on se, että aika usein näissä työpaikoissa ihmisellä ei ole mitään arvoa. Poikkeuksia toki on, toivottavasti...

Vierailija
50/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu kannattaa, suosittelen sullekin:)Toki en hyväksy edellä kuvailtua kohtelua myöskään ns. hanttihommissa. Minusta riippumaton tosiasia vaan on se, että aika usein näissä työpaikoissa ihmisellä ei ole mitään arvoa. Poikkeuksia toki on, toivottavasti...

OLen tohtori ja töissä valtiolla. Klo 9.30 ja 15.00 välillä minun on oltava työpaikalla lounastuntia lukuunottamatta. Ajankäyttöä seurataan kellokortilla.

Monet kertovat, että näitä joustavia työpaikkoja on runsaasti, kukaan vain ei nimeä muuten kuin "eräässä järjestössä". Mielenkiintoinen on se järjetö, josta ei ketään tavoita, koska kaikki ovat viikolla vapaalla ja tekevät tunnit takaisin joskus.

Vierailija
51/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei tule mitään tuollaista työpaikkaa mieleen. Kerrotko tuollaisen paikan, niin me pistetään kaikki hakemuksia sinne :D. Olis niin mukavaa, kun sais ihan rauhassa joka päivä lusmuilla vaikka ostoksilla ½ tuntia ylimääräistä. Ja tulla muutenkin aamulla vähän myöhemmin. Mä kun olen vähän aamu-uninen. Ja mielellään lähtisin aikaisemmin töistä poiskin, niin olis lapsilla lyhyempi päivä. *Haluaa töihin tuollaiseen paikkaan* :D

en ole ko. tekstin kirjoittaja, mutta kerron omasta puolestani, että hyvin monet työt ovat sellaisia, joissa saa mennä ja tulla aika vapaasti. Itse olen nyt asiantuntijatehtävissä järjestössä, ja aiemmin olin assistenttina IT-alan yrityksessä, ja näissä molemmissa olen saanut mennä ja tulla aika vapaasti. Olennaista oli, että töitä tehtiin keskimäärin 8h päivässä. Järjen rajoissa tietysti, en varmaan olisi voinut olla esim. öitä töissä ja pitää aina 4 päivän viikonloppuja. Sen sijaan pari tuntia aikaisemmin lähteminen (ellei ole kokouksia tms.) onnistuu kyllä ilman ongelmia, kunhan teen samalla tai vaikka seuraavalla viikolla pari pidempää päivää eli "tunnit sisään". Samoin pitkä viikonloppu kerran parissa kuukaudessa on ok, kunhan puuttuvat tunnit tulevat tehdyksi jossain vaiheessa. Olennaista on se, että työt hoidetaan. Tästä nykyisestä duunista en tiedä, mutta ainakin tuossa IT-firmassa sain myös pari kertaa kaksivuotisen työsuhteen aikana pitää vapaapaivän (pitkän viikonlopun tm.) ihan muuten vaan, eikä sitä edes vähennetty palkasta. Tämä ei ehkä kuitenkaan ole kovin yleistä. Nautin kyllä siitä, että työssä on vapautta. Olen ehtinut ennen opiskeluja ja niiden aikanan tehdä vuosia myös asiakaspalvelu- ym., töitä, joissa tauot mitattiin sekuntikellolla. Näissä työpaikassa joustoa piti olla vain työntekijällä, ei työnantajalla. Työpäivästä ei voinut limntasta minuuttiakaan, jos olisi pitänyt soittaa tärkeä puhelu, piipahtaa 10m päähän apteekkiin hakemaan lääkettä päänsärkyyn tm. Yhdessä paikassa en saanut vapaata läheisen ystävän hautajaisiin, kun lain mukaan pitää antaa vain sukulaisen kohdalla... Opiskelu kannattaa, suosittelen sullekin:)Toki en hyväksy edellä kuvailtua kohtelua myöskään ns. hanttihommissa. Minusta riippumaton tosiasia vaan on se, että aika usein näissä työpaikoissa ihmisellä ei ole mitään arvoa. Poikkeuksia toki on, toivottavasti...

Toihan on aika normaalia liukumasaldon käyttöä mitä kuvasit. Ihan samanlainen systeemi on käytössä meillä työpaikalla, mutta ei siellä nyt todellakaan mennä ja tulla miten halutaan, kyllä kaikki menot on kalenterissa. Ei voi esim. aamulla vaan päättää et nyt nukunkin kymmeneen kun väsyttää. Mutta ruokatunnin voi pitää vaikka tunnin mittaisena jos on jotain asioita tms.

Meillä on käytössä "kellokortti". Se otettiin käyttöön meidän työntekijöiden toivomuksesta pari vuotta sitten. Sen jälkeen on ollut entistä helpompi käyttää liukumasaldoa vaikka kokonaisiin vapaapäiviin kun tunneista on ihan mustaa valkoisella. Ennenkin se onnistui, mutta ärsytti kysellä ja selittää että mulla on kertynyt tunteja siitä ja tästä.

Minä lähden esim. usein perjantaisin tuntia kahta aikaisemmin kotiin.

Ja juu, mullakin on kokemusta työpaikoista joissa kahvitauon pituus oli 12,5 minuuttia ja se piti leimata kellokortilla :)

Vierailija
52/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden lomien/saikkujen takia ollaan nyt siis ihan taas kuin kukaan ei meillä olisikaan kesätöissä....ap

Vierailija
53/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaa kertyy vähintään se viikko. kaikki työnantajat ei halua maksaa sitä rahana.

Vierailija
54/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei tule mitään tuollaista työpaikkaa mieleen. Kerrotko tuollaisen paikan, niin me pistetään kaikki hakemuksia sinne :D. Olis niin mukavaa, kun sais ihan rauhassa joka päivä lusmuilla vaikka ostoksilla ½ tuntia ylimääräistä. Ja tulla muutenkin aamulla vähän myöhemmin. Mä kun olen vähän aamu-uninen. Ja mielellään lähtisin aikaisemmin töistä poiskin, niin olis lapsilla lyhyempi päivä. *Haluaa töihin tuollaiseen paikkaan* :D

en ole ko. tekstin kirjoittaja, mutta kerron omasta puolestani, että hyvin monet työt ovat sellaisia, joissa saa mennä ja tulla aika vapaasti. Itse olen nyt asiantuntijatehtävissä järjestössä, ja aiemmin olin assistenttina IT-alan yrityksessä, ja näissä molemmissa olen saanut mennä ja tulla aika vapaasti. Olennaista oli, että töitä tehtiin keskimäärin 8h päivässä. Järjen rajoissa tietysti, en varmaan olisi voinut olla esim. öitä töissä ja pitää aina 4 päivän viikonloppuja. Sen sijaan pari tuntia aikaisemmin lähteminen (ellei ole kokouksia tms.) onnistuu kyllä ilman ongelmia, kunhan teen samalla tai vaikka seuraavalla viikolla pari pidempää päivää eli "tunnit sisään". Samoin pitkä viikonloppu kerran parissa kuukaudessa on ok, kunhan puuttuvat tunnit tulevat tehdyksi jossain vaiheessa. Olennaista on se, että työt hoidetaan. Tästä nykyisestä duunista en tiedä, mutta ainakin tuossa IT-firmassa sain myös pari kertaa kaksivuotisen työsuhteen aikana pitää vapaapaivän (pitkän viikonlopun tm.) ihan muuten vaan, eikä sitä edes vähennetty palkasta. Tämä ei ehkä kuitenkaan ole kovin yleistä. Nautin kyllä siitä, että työssä on vapautta. Olen ehtinut ennen opiskeluja ja niiden aikanan tehdä vuosia myös asiakaspalvelu- ym., töitä, joissa tauot mitattiin sekuntikellolla. Näissä työpaikassa joustoa piti olla vain työntekijällä, ei työnantajalla. Työpäivästä ei voinut limntasta minuuttiakaan, jos olisi pitänyt soittaa tärkeä puhelu, piipahtaa 10m päähän apteekkiin hakemaan lääkettä päänsärkyyn tm. Yhdessä paikassa en saanut vapaata läheisen ystävän hautajaisiin, kun lain mukaan pitää antaa vain sukulaisen kohdalla... Opiskelu kannattaa, suosittelen sullekin:)Toki en hyväksy edellä kuvailtua kohtelua myöskään ns. hanttihommissa. Minusta riippumaton tosiasia vaan on se, että aika usein näissä työpaikoissa ihmisellä ei ole mitään arvoa. Poikkeuksia toki on, toivottavasti...

Olisko nyt selkeämpää luettavaa:

Toihan on aika normaalia liukumasaldon käyttöä mitä kuvasit. Ihan samanlainen systeemi on käytössä meillä työpaikalla, mutta ei siellä nyt todellakaan mennä ja tulla miten halutaan, kyllä kaikki menot on kalenterissa. Ei voi esim. aamulla vaan päättää et nyt nukunkin kymmeneen kun väsyttää. Mutta ruokatunnin voi pitää vaikka tunnin mittaisena jos on jotain asioita tms.

Meillä on käytössä "kellokortti". Se otettiin käyttöön meidän työntekijöiden toivomuksesta pari vuotta sitten. Sen jälkeen on ollut entistä helpompi käyttää liukumasaldoa vaikka kokonaisiin vapaapäiviin kun tunneista on ihan mustaa valkoisella. Ennenkin se onnistui, mutta ärsytti kysellä ja selittää että mulla on kertynyt tunteja siitä ja tästä.

Minä lähden esim. usein perjantaisin tuntia kahta aikaisemmin kotiin.

Ja juu, mullakin on kokemusta työpaikoista joissa kahvitauon pituus oli 12,5 minuuttia ja se piti leimata kellokortilla :)

Vierailija
55/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että töissä saa mennä miten huvittaa, kunhan on palavereissa paikalla, ja alle 35-vuotiaiden kanssa siitä saa todella taistella palveluammatissa. monilla ei ole edes mitään hajua työaikalainsäädännöstä.

t. esimies

Vierailija
56/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harvoin meillä vanhempia näkyy.

Vierailija
57/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen ehtinut ennen opiskeluja ja niiden aikanan tehdä vuosia myös asiakaspalvelu- ym., töitä, joissa tauot mitattiin sekuntikellolla. Näissä työpaikassa joustoa piti olla vain työntekijällä, ei työnantajalla."

No esim. meillä on se tilanne, että jos A sooloilee kovasti, niin tunnollisemmat B ja C joutuu tekemään paljon tiukkatahtisemmin töitä ja olemaan tiiviimmin paikalla. Heillä on kuitenkin sama palkka kaikilla kolmella, joten reilu peli pitää olla. A tietysti narisee kun häntä muistuttaa työajoista, mutta jos häntä ei muistuta, B ja C alkavat tuntea että he ovat epäoikeudenmukaisessa tilanteessa.

t. se esimies

Vierailija
58/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pv/kk ja yhteensä 8 pv työsuhteeni ajalta. Työpaikalla sanottiin, että totta kai minäkin pidän lomaa kesällä viikon. Ja lomitukset on ajoitettu niin, että loma onnistuu pitää niin kuin minulle sopii.

Onnea on.. kiva työpaikka! ;)

Vierailija
59/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että töissä saa mennä miten huvittaa, kunhan on palavereissa paikalla, ja alle 35-vuotiaiden kanssa siitä saa todella taistella palveluammatissa. monilla ei ole edes mitään hajua työaikalainsäädännöstä. t. esimies

Itsekin olen kaupassa törmännyt nuoriin, jotka ovat tulleet kesäksi tekemään LOMASIJAISUUKSIA.

Pari viikkoa kun on töissä oltu, tullaan sanomaan, että heinäkuun kaksi viimeistä viikkoa pitä sitten saada vapaaksi. Ei tällainen onnistu edes vakituisilla työntekijöillä. Saati sitten heidän SIJAISILLAAN.

Muutenkin esitetään toiveita jatkuvasti tai lyhyellä varoitusajalla säiden mukaan. Nämä toiveet tosiaan saatetaan esittää myös vaatimusten muodossa. Kaikille festareille on pakko päästä. Ei silloin voi käydä töissä. Minä kolmekymppinen olen täysin kalkkis, kun en tällaiseen pysty venymään.

Ja kuten joku jo sanoikin, aina voi ottaa sairaslomaa, jos käpy pomo ei ymmärrä Ankkarokin tai leirintäaluebileiden tärkeyttä.

Nykyään olen jo oppinut varovaiseksi rekrytoidessa kesätyöntekijöitä. Onneksi hyviäkin nuoria löytyy.

Vierailija
60/66 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harvoin meillä vanhempia näkyy.