Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaahas. Ja miksi en laihdu näillä liikkumisilla ja ruokavaliolla?

Vierailija
14.06.2011 |

Aamupala: Annos (30g) Fitness Yoghurt-muroja, kahvia (ei sokeria, ei maitoa), 2dl rasvatonta maitoa

Lounas: Tonnikala/kana/lohisalaatti, jossa lihaa 200kcal, loput kasviksia ja lisäksi 50kcal krutonkeja TAI 300kcal keitto TAI ylipäätään joku ruoka, jonka olen laskenut 300kcal (esim. kaupan eines)

Välipala: 2dl jogurttia (ei rasvaton), 1dl marjoja TAI 2 ruisleipää kasviksilla ja juustolla TAI viili + hedelmä

Päivällinen: Kuten lounas

Iltapala: Kuten välipala

Ja näiden lisäksi olen nyt kolme viikkoa liikkunut JOKA PÄIVÄ niin, että sykemittarin mukaan olen kuluttanut 1000kcal JOKA PÄIVÄ erillisen liikuntamuodon avulla, ei päivän kaikesta elämisestä. Olen tehnyt 2 tunnin pyörälenkin tai 1,5 tunnin juoksulenkin tai kaksi erillistä liikkumista saman päivän sisällä (esim. tunti uintia, tunti pyöräilyä).

Olen reilusti ylipainoinen (93kg ja 165cm). En ole kolmessa viikossa laihtunut grammaakaan. Itse asiassa eilen aamulla vaaka näytti 200g enemmän kuin kolme viikkoa sitten.

Eipä motivoi.. Missä vika??? Syön kuitenkin 1500kcal, en syö liian vähän. Enkä liian paljon. Ja hyvänen aika, kulutan JOKA PÄIVÄ ihan erikseen sen 1000kcal.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtälössä jokin mättää koska sinulla jää perustoimintoihin ja vastaavaan vain 500 kaloria päivässä ja se on aivan liian vähän. Tuon mukaan sinulla olisi periaatteessa anoreksia vaikka oletkin ylipainoinen. Ylipäänsä 1000 kaloria per liikuntakerta on jotain aivan uskomatonta. Normaali-ihminen tarvitsee perustoimintoihin jo sen vajaa 2000 kaloria päivässä mutta siinä on tietysti hiukan vaihtelua. Joko sinulla on tullut lihasta läskin tilalle ja paino on siksi sama tai elimistösi on jonkinlaisella säästöliekillä tai vastaavaa. Jos pidempään jatkuu tuollainen niin menisin lääkäriin. Kuinka paljon olet liikkunut ennen laihduttamista ja kuinka paljon syönyt päivässä?

Vierailija
22/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vähenee, mutta paino ei putoa johtuen siitä että yhtäkkinen liikunta kerää lihaksiin nesteitä.

odota vaan ihan rauhassa, kyllä se paino alkaa pudota kunhan elimistö tottuu uuten tilanteeseen. Periaatteessa voit vähän vaikka vähentää liikuntaa, tai jopa syödä enemmän. Kyllä sä laihdut vaikket ihan noin paljon rehkikään. Ja anna elimistölle myös vapaapäiviä, ei se jaksa pitkään tuolla vauhdilla. Etkä myöskään sinä itse, neljä liikuntapäivää viikossa riittää ihan mainiosti. Älä vedä itseäsi piippuun, laihari usein loppuu siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aamulla herätessä ja söin, kunnes nukahdin.. Enkä todellakaan liikkunut mihinkään. Autolla joka paikkaan, ei edes portaita.

10v sitten liikuin todella paljon ja "osaan" siis liikkua, minulla on myös sisua tehdä noita parin tunnin lenkkejä. Juoksu on lähinnä hölkkää näillä kiloilla, mutta syke nousee 160-180:een.

Ravitsemusterapeutilla olen käynyt kuukausi sitten ja niiden ohjeiden mukaan aloin syödä viisi kertaa päivässä ja noita asioita, mitä kirjoitin. "Jos jää nälkä, lisää kasviksia" oli yksi ohje. Lounaat ja päivälliset ovat olleet kompastuskiviäni, koska olen halunnut silloin mättää itseni ähkyyn. Nyt kun suurin osa niistä ruoista on kasviksia, saan vatsani täyteen, mutta kaloreita kertyy vain 300.

Aineenvaihdunnan pitäisi toimia tuolla 1500 kcal:lla, liikunta on ekstraa. Aineenvaihdunta hidastuu tai pysähtyy, jos syö huomattavasti vähemmän.

Tämä on elämäntapamuutos (opettelen syömään oikein) ja samalla liikuntaa lisäämällä pitäisi laihtua. En siis ole laihdutuskuurilla. Tämä "kuuri" kestää lopun iän ja toivottavasti saan sitä loppuelämää nyt elää pidempään.

Harmittaa vain, että kuvittelin laihtuvani ainakin alkuun pari kiloa, mutta ei ole tapahtunut mitään. Housut kiristää ihan yhtä paljon kuin kolme viikkoa sitten.

Kävin aamulla uimassa, nyt lähden pyörälenkille. Kunto ainakin kasvaa, jos ei mitään muuta tapahdu :(

ap

Vierailija
24/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jättäisin murot ja jogurtit pois (ellei ole maustammaton ja rasvaton) ja myös juuston. Leivän päälle vain kurkkua/tomaattia/leikkelettä joka on vähärasvainen.

Hedelmiä ei kannata lisätä, niissähän on sokeria. Kasviksia kyllä muuten. Ja kala on suht rasvaista, syö kanaa/kalkkunaa..

Vierailija
25/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua enemmän ja olen vähän lyhyempi kuin sä

mä olen tänään syönyt:

turkkilaista jogurttia, kermaa, mustaherukoita, kookoshiutaleita ja mantelilastuja

kaalisalaattia majoneesillä, possunlihaa ja tomaattia

kaalisalaattia majoneesillä, paprikaa, tomaattia, papu pekoni paistosta ja broileria

housut ei kiristä yhtään niin paljoa kuin ennen...

älä rääkkää itteäs kuntoilulla. tiedän että se loppuu jossain vaiheessa. menee maku eikä huvita. Olen itse ollut myös himo liikkuja, mutta ne kaudet aina loppuu joskus...

Vierailija
26/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miten mikään ravitsemusterapeutti on voinut suositella sinulle 1500 kalorin ruokavaliota kun kulutuksesi on noin 3000 kaloria päivässä vähintään. Tiesikö ravitsemusterapeutti että aiot sisällyttää elämääsi noin huikeasti kuluttavaa liikuntaa? Tuntuu että kevyesti liikkuvalle tuo 1500 voisi riittää noin aluksi jos haluaa painoa pudottaa. Silläkin laihtuisi kolmessa viikossa normaali-ihminen 1,5 kiloa. Yksi kilo vastaa 7000 kaloria joten jos elimistösi toimii normaalisti sinun olisi pitänyt laihtua jo 4,5 kiloa. Ylimääräistä nestettä ei elimistöön tuollaisia määriä kerry. Haluan kannustaa sinua terveeseen elämään mutta tuolla liikunnalla ja ruokavaliolla en usko sinun jaksavan kovin kauan.

Vierailija
27/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnetko itsesi muuten terveeksi ja energiseksi?

Vierailija
28/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa sitten et harrastanut mitään liikuntaa, ja nyt teet 1,5h juoksulenkkejä? Onnittelut! Kuntosi on kyllä kehittynyt ihmeen kovaa! Itse en jaksaisi juosta noin kauaa, vaikka olen jo vuosi kaudet harrastanut liikuntaa 6-8h viikossa ja painokin alle 60kg.

Vierailija
29/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko rasvaprosenttisi laskenut? onko mitattu?

yritä syödä enemmän proteiinia jos liikut noin paljon, ruumiisi tarvitsee sitä

Vierailija
30/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäuskottavaa

Vierailija
31/31 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tunnesti pistää kehon ihan off-tilaan.