MIKSI miehesi tienaa enemmän kuin sinä?
Mitä sinun olisi pitänyt tehdä toisin, että saisit tuon saman palkan.
Ja tämä siis vain niille joilla mies tienaa enemmän.
Kommentit (62)
Lisäksi mulla kotonaolovuosia yhteensä lähes 7!
Miehellä ei koulutusta, mutta pitkä harrastuneisuus ja erikoisosaaminen ohjelmointialalla.
En ikinä tule pääsemään lähellekään samoille palkoille kun hän.
Siis kaikki sosiaali- ja terveydenhuollon työ mukaan lukien kaikki kansanterveydellinen työ ja kuntoutus, kaikki ennaltaehkäisevä toiminta, neuvola- ja äitiysneuvolapalvelut, puheterapia, perheneuvonta, fysioterapia, työterveyspalvelut jne. jne. ovat PAKOLLISTA PAHAA. Sä oot hullu.
Koska olen ns palkkakuoppa-alalla.Eli sosiaali-ja terveysalalla.
Sosiaali- ja terveysala on pakollista pahaa, eli aputyövoimaa ja ylipalkattua hyötyynsä nähden.
Jätin opettajan opinnot kesken, kun kesätyö vei lehteen töihin. Opettajille on paremmat palkata kuin toimittajulla :-)
Mieheni tienaa VÄHEMMÄN kuin minä koska on ulkomaalainen.
elättää verorahoilla koska ne ei oo tuottavia. Vai ooks ikinä kuullu jostai TYÖSKENTELEVÄSTÄ VAUVASTA???? t. idari
että noin vaan alkaa toimittajaks?
Ihan kuule palkkatuloja nautin ja olen nauttinut koko tämän 8v jonka olen alalla ollut opsikelujen jälkeen. Verojakin maksoin ennen asuntolainaa 28% että revi siitä.
En muuten ole, edes tällä palstalla, törmännyt aiemmin noin idioottimaiseen kommenttiin, surullista kuinka tyhmiä ja tietämättömiä ihmisiä sitä onkaan.
Olisi aikamoinen ammatillisen kasvun paikka kohdata tuollainen hylkiö asiakkaana tai potilaana...
Koska olen ns palkkakuoppa-alalla.Eli sosiaali-ja terveysalalla.
Sosiaali- ja terveysala on pakollista pahaa, eli aputyövoimaa ja ylipalkattua hyötyynsä nähden.
jolla on yli kymmenen vuoden työkokemus. Minä sen sijaan olen humanistisen alan opettaja, jolla neljän vuoden työkokemus.
Mies siis ohjelmistoarkkitehti ja hällä 10 vuoden työkokemus ja minä opettaja. Paljonko miehesi tienaa muuten kuussa? Meillä mies tienaa 5000 ja minä 3000.
Minä olen jäänyt perustutkinnon suoritettuani vain tekemään työtä. Nyt olen kaiken lisäksi työtön, niin että mieheni tienaa 5000 euroa enemmän kuin minä...
Vähän pännii toisinaan, vaikka miehen työ on aika raskas ja vastuullinen, sikäli ansaitsee minusta palkkansa. Mutta joskus mietin, että onko meillä menty miehen ehdoilla... Opiskellut meidän naimisissaoloaikana, minä olen hoitanut lapset ja pyörittänyt kotia. Silti minulle ei kuulu tuosta mikään... Tavallaan.
Mutta niinhän se on.
on yrittäjä ja tekee 6-päiväistä työviikkoa. Kyllä siinä sairaanhoitajan tuloillani jään kakkoseksi, mutta arvostan vapaa-aikaani enemmän kuin jatkuvaa työssäoloa.
Minulla on tutkinto (FM), mutta työn olen oppinut tekemällä. Monilla mun työkavereista on jonkun muun alan tutkinto, täällä on ollut papeista lakimieheen, tai metsänhoitajaan. Suomen kieli on pääaineena ollut monella, tai sitten valtsikan aineet. Itse olen humanisti, ja mun vanhoja opiskelukavereita on täällä useampi.
Hyvinpalkattu ala, mutta ei kiinnosta minua, en ole sillä alalla lahjakas enkä mitenkään haluaisi tehdä sen alan töitä.
Mies on alansa huippuja, väitellyt, nauttii työstään. Hyvä palkka tulee siinä ohessa.
Olen itse toiella alalla, en ole halunnut opiskella yhtä pitkälle enkä ole ollut yhtä kunnianhimoinen.
Ihan kuule palkkatuloja nautin ja olen nauttinut koko tämän 8v jonka olen alalla ollut opsikelujen jälkeen. Verojakin maksoin ennen asuntolainaa 28% että revi siitä.
No niin, tuolla veroprosentillahan tienestit ovat ihan hengissä pysymisen mahdollistavat, joten kuten sanottua: Ylipalkattua pakollista aputyöväkeä, joiden palkat maksaa oikeaa tuottavaa työtä tekevä väestönosa. Toisaalta kyllähän pientä palkkaa teille voi maksella, että joku hoitelee nuo roskahommat.
korkeakoulututkinto ja tietty hyvä suomi
ja katkeamaton työhistoria (ei kotivuosia välissä).
Samaan olisin päässyt opiskelemalla nykyistä enemmän ja jättämällä lapset tekemättä.
Minä olen jäänyt perustutkinnon suoritettuani vain tekemään työtä. Nyt olen kaiken lisäksi työtön, niin että mieheni tienaa 5000 euroa enemmän kuin minä...
Vähän pännii toisinaan, vaikka miehen työ on aika raskas ja vastuullinen, sikäli ansaitsee minusta palkkansa. Mutta joskus mietin, että onko meillä menty miehen ehdoilla... Opiskellut meidän naimisissaoloaikana, minä olen hoitanut lapset ja pyörittänyt kotia. Silti minulle ei kuulu tuosta mikään... Tavallaan.
Itse käsitän perheen yhdeksi yksiköksi, jolloin on sama kuka tienaa ja kuinka paljon. Selviöhän se on, että toinen kustantaa enemmän, jos toinen on kotona lasten kanssa tms. Itselle olisi vierasta laskea rahataloutta erillään, esim. miehellä olisi varaa syödä ravintolassa mutta itsellä ei. Mutta tapansa joka perheessä. Tietysti, jos kovin itsenäinen haluaisi olla, voi alkaa rassaamaan ainainen rahan vinkuminen toiselta tms.
Mies tienaa enemmän, koska itse vielä opiskelen. Sen jälkeen osat vaihtuvat, ei taida enää tienata enempää, ellei ihmeitä tapahdu.
saada syntymälahjaksi karismaa ja viisautta ja hankkiutua pörssiyhtiön toimitusjohtajaksi.