MIKSI miehesi tienaa enemmän kuin sinä?
Mitä sinun olisi pitänyt tehdä toisin, että saisit tuon saman palkan.
Ja tämä siis vain niille joilla mies tienaa enemmän.
Kommentit (62)
sanoisin että mun olisi ihan ensimmäiseksi pitänyt olla vanhempi. Lisäksi olisi pitänyt olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Jos olen kohdannut sukupuolisyrjintää töissä, en ole itse huomannut.
kuin mieheni tai aineenope. Ei kaikilla toimittajilla ole huonot palkat.
Jätin opettajan opinnot kesken, kun kesätyö vei lehteen töihin. Opettajille on paremmat palkata kuin toimittajulla :-)
Ihan rivikoodaaja ja eikä aiokaan edetä urallaan sen kummempaan johtoasemaan.
Huomasiko joku muu, että kaikkien vastanneiden äijät on vähintään esimiehiä.Osa väitelleitä pörssiyhtiön johtajia...
Mihin hittoon täältä katosi normaalit ihmiset? Av-palstan juttujen tasosta kun voisi päätellä, että suurin osa kuitenkin on ihan perus juntteja...
akan juttuihin :-D
Oma mies on oikeasti esimies joten en viitsi valehtelemaankaan ruveta. Eikä tuohon nyt kaksista nerokkuutta tarvita.
Minulla on itse asiassa tuoreempi ja parempi koulutus samalta alalta, mutta en ole läheskään niin pyrkyri kuin mies. Vähempikin riittää, en jaksa rasittaa itseäni.
Mulle on aika yhdentekevää, mitä palkkaa saan. Työ ei ole elämäni sisältö, vaan perhe.
miehellä raha tekee rahaa, minun pitää käydä töissä.
eikä olla vaan toimihenkilönä. Teen myös lyhyempää päivää joka vaikuttaa asiaan.
Mies onnistui pääsemään 2000:n hakijan joukosta koulutukseen johon valittiin 30. Minä en päässyt.
Toisaalta minulla on joustavampi ja monipuolisempi työ kuin miehelläni. Eläkeiästä olen kyllä kateellinen.
koska olen ollut välillä lasten kanssa kotona. Meillä sama työ ja jos olisin ollut koko ajan töissä palkkani olisi samaa tasoa.
nyt olen ollut vielä erilaisilla perhevapailla yhteensä 2 vuotta ja mieheni vain 7 kk.
Pääasiassa palkkaeromme selittyvät työkokemuserolla, joka on n. 7 vuotta. Meillä on sama koulutus.
minun pitäisi pyrkiä esimiestason tehtäviin eikä olla vaan toimihenkilönä. Teen myös lyhyempää päivää joka vaikuttaa asiaan.
mies on päällikkö, itse asiantuntija 80%-työajalla.
Ja on erittäin pätevä siinä, lisäksi alalla jolla paljon kysyntää, mutta silti aika kapeasti osaamista Suomessa.
Itse teen. ns. "tavallista työtä" eli tuo palkkaero on ihan selviö ja normaali asia.
johtaja diplomi-insinöörikoulutuksella, itse hakeuduin lukemaan kieliä ja päädyin opettajaksi. Jos haluaisin saman palkan, joutuisin tekemään opetustöitä myös iltaisin ja viikonloppuisin, eli käytännössä koko valveillaoloajan. ;)
opistoinsinööriksi ja tienaa palkkansa miesvaltaisella alalla. Mieheni ei ole kiinnostunut tieteistä eikä lukemisesta, toisin kuin minä joka tienaan tutkijana kuukausipalkkaa lähes 2000 euroa vähemmän kuin hän. Rakastan työtäni ja teen työtä paljon enemmän suhteessa mieheni työtuntimäärään.
siitä syystä, että mulla ei ole ylempää korkeakoulututkintoa ja olen vähän nuorempi, eli vähemmän kokemusta
Mitähän tähän osaisi vastata? Kun tavattiin 6 vuotta sitten niin mies tienasi vähemmän kuin minä. Syitä nykyiseen parempaan palkkaan on varmaan kaksi:
1) on valinnut alansa paremmin kuin minä - itselläni ei ole uralla etenemisen mahdollisuuksia
2) olen potkinut miestä eteenpäin urallaan - rohkaissut ottamaan hatkat omasta yrityksestä ja uudessa työpaikassaan etenemään
Mikä hausikinta, mies on hirmu tyytyväinen nykyiseen työhönsä, mutta ei olisi ilman pikkupotkimista varmaan ikinä edes tullut ajatelleksi omasta firmasta lähtemistä tai uralla etenemistä, koska oli niissäkin hommissa tyytyväinen.
jolla on yli kymmenen vuoden työkokemus. Minä sen sijaan olen humanistisen alan opettaja, jolla neljän vuoden työkokemus.
En edes haluaisi tuota työ- ja stressimäärää pelkän rahan vuoksi.
Vittu mä haluun riidellä! Tarttukaa!