Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaanko työpaikallasi palkasta?

Vierailija
14.06.2011 |

Puhutko kollegoidesi kanssa avoimesti palkasta? Mietin vain tätä, kun itselläni on yksi kollega, jolla täsmälleen sama toimenkuva. Olemme asiantuntijaorganisaatiossa ja täällä palkat on ihan tabu. En epäile olevani palkkakuopassa, mutta olisihan tavallaan kummankin etu tietää toisen palkka. Itse en aio ottaa asiaa puheeksi, mutta toisaalta on tyhmää, jos kumpikaan ei vain kehtaa ottaa asiaa puheeksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta puhuminen harvemmin hyödyttää...

Palkkaukseen vaikuttaa työnkuvan lisäksi koulutus (taustakoulutus plus se, kouluttaako firma sinua, koska se maksaa), kokemus (ikälisät) ja asenne (joustava työntekijä saa helpommin palkankorotuksen).

Vierailija
2/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on kaikilla sama palkka + mahdolliset ikälisät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kanssa on keskusteltu ihan avoimesti, ja joidenkin palkan tiedän, kun olen auttanut heitä ay-aktivistina selvittämään saako he riittävää palkkaa. En siis ole pääluottamusmies, ja he ovat itse kysyneet ja kertoneet sen mulle. En tosin kerro muille. Nuorempien palkka nousi juuri tuntuvasti, kun saimme painostuksella heidän palkkaluokituksensa muuetttua korkeampaan luokkaan:-). Ay-osato tekee myös vuosittain palkkatutkimuksen, ja siitä saa osviittaa.

Vierailija
4/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yrittävät minulta urkkia minun tuloistani.

Minun palkkani ja tuloni ovat minun asioita, ei työkavereiden.

Vierailija
5/5 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etu ettei kukaan tiedä toistensa palkkoja. Voi sitten höpötellä omiaan "tienaat paremmin kuin muut" -tyyliin. Se on sitä hajoita ja hallitse -tekniikkaa.