Lainan maksu myöhässä
Opintolainan maksu on kaksi viikkoa myöhässä. Olin reissussa enkä päässyt tarkastamaan tilin saldoa, ja tietenkin sieltä oli pari kymppiä puuttunut ettei lyhennystä ole voitu ottaa tililtä.
Pankkiin pääsen asiaa selvittelemään vasta kun mies tulee töistä. Asiakaspalvelu ei vastaa.
Onko kellään kokemusta kuinka suuret sanktiot tästä tulee? Pankkina Nordea.
Kommentit (3)
Mulla ei ole tonne Nordean tiliin mitään verkkopankin tunnuksia ja siksi tulikin tämä tilanne etten saanut seurattua tilin tilannetta.
Jospa selviäisin muutaman euron koroilla ja ehkä sillä maksumuistusmaksulla (10e), mutta kyllä sekin näin kotihoidontukea nauttivaa kotiäitiä harmittaa!
Tiedätkö kenenkään toimihenkilön nimeä konttoristasi? S-postit ovat todennäköisesti muotoa etunimi.sukunimi@nordea.fi. Lähetä hänelle sähköpostia ja pyydä kuittamaan raha tililtä, jos sillä on nyt katetta.
Luulisin, että asiakaspalvelullakin on sähköposti.
Opintolainasi tuskin on hirvittävän suuri eli viivästyskorko parilta viikolta on joitakin kymmeniä senttejä. Mielestäni maksumuistutusta ei tule ellei karhukirjettä ole tullut.
Itseasiassa voit maksaa lainan vaikka kotoa netttipankista käsin. Pankit ymmärtävät tuollaiset asiat ihan hyvin. Et ilmeisesti ole vielä saanut edes pankista muistutusta, että maksahan lainaerä. Eli ole ihan huoleti. Mulle kävi noin, ja ihan kotoa päin maksoin kun huomasin asian.