Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautisten siirtäminen Primoluteilla, ehdinkö enää...?!

Vierailija
13.06.2011 |

Eli yleensä kierto ollut 28-29 päivää ja tänään 24 päivä menossa ja tuntuu että kuukautiset olis jo alkamassa (vatsaa ja selkää jomottaa). Huomenna olin ajatellut alkaa noita pillereitä ottamaan. Onkohan jo myöhäistä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi että voin aloittaa pillerit sinä päivä kun vuoto alkaa. Vuoto loppuu muutamassa päivässä ja alkaa taas kun pillerit lopettaa.

Vierailija
2/24 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi että voin aloittaa pillerit sinä päivä kun vuoto alkaa. Vuoto loppuu muutamassa päivässä ja alkaa taas kun pillerit lopettaa.

Aiheuttivat kyseiset pillerit mitään sivuoireita?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne varoitteli että tiputteluvuotoa saattaisi esiintyä mutta ei ollut enää mitään sitten kun loppui. Olen käyttänyt Primolutia kolme kertaa ja kaikilla kerroilla ovat toimineet hyvin.

Vierailija
4/24 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sen verran epäonninen että menkat meinaa osua lähes aina loman päälle. Rantalomalla ollessani haluan nauttia uimisesta ja auringon ottamisesta ilman että täytyy miettiä tamppooneja tai siteitä.

T. se joka on käyttänyt primoluteja sen 3krt.

Vierailija
5/24 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pähkin nyt samaa asiaa, vuodon piti alkaa la-su ja tuntuu että alkavatkin jo tänään tai huomenna:(

Otin Primolut Nor 10mg tabun aamulla ja mietin ja TUSKAILEN ETTÄ OLENKO NIIN MYÖHÄSSÄ TÄMÄN ASIAN KANSSA että pitää lopettaa kuuri alkuunsa ja msiirtää vasta sittemn lomamatkalla alkavia kuukautisia..

Kyllä on vaikeaa:((

Terveysneuvonnan sh sanoi että kuuri pitäisi nyt sitten syödä loppuun ja jos silti vuoto alkaa niin yhtotto gyneen.

En nyt tiedä kuitenkaan miten toimisi, jatkaako vai jättääkö tuohon 1 tabuun jonka aamulla otin..kun paketissakin lukee että olisi aloitettava n.3vrk ennen vuodon alkamista.

Vierailija
6/24 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään kolme vuorokautta ennen kuukautisten oletettua alkamista eli ap, aloita tabletit nyt heti!

Vierailija
7/24 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iltapäivällä olisi se kolmas puolikas otettava jos aamulla aloittamani aloitan..

-7-

viimeistään kolme vuorokautta ennen kuukautisten oletettua alkamista eli ap, aloita tabletit nyt heti!

Vierailija
8/24 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän monesti ennen kuukautisia "ennakko-oireita" on jo useampi päivä ennen vuodon alkua. Ja toisaalta, vuoto ei pääse alkamaan, kun jatkat nyt kuuria.

Olen itsekin käyttänyt joskus Primolut-valmistetta kuukautisten siirtoon lomamatkojen vuoksi. Joskus pientä tiputteluvuotoa on ollut, siksi kuukautiset kannattaisikin siirtää jo edellisellä kierrolla.

8 (olen ammatiltani proviisori)

Vierailija
9/24 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tosiaan kallistua siihen suuntaan, että jatkan nyt tuota kuuria kun kerta aamulla jo tabun otin.

Popsin näitä nyt sitten 2 tai 3 (kumpikohan parempi määrä?) kuten paketissa lukee n.1+vkon ajan, eikös vuoto ala parissa päivässä lopettamisen jälk?

Tartteiskohan nyt sitten varalta ottaa tamponeja kuitenkin reisusun mukaan, äyks mikä ajatuskin:(

-7-

kyllähän monesti ennen kuukautisia "ennakko-oireita" on jo useampi päivä ennen vuodon alkua. Ja toisaalta, vuoto ei pääse alkamaan, kun jatkat nyt kuuria.

Olen itsekin käyttänyt joskus Primolut-valmistetta kuukautisten siirtoon lomamatkojen vuoksi. Joskus pientä tiputteluvuotoa on ollut, siksi kuukautiset kannattaisikin siirtää jo edellisellä kierrolla.

8 (olen ammatiltani proviisori)

Vierailija
10/24 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
11/24 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2011 klo 10:22"]Minä pähkin nyt samaa asiaa, vuodon piti alkaa la-su ja tuntuu että alkavatkin jo tänään tai huomenna:(

Otin Primolut Nor 10mg tabun aamulla ja mietin ja TUSKAILEN ETTÄ OLENKO NIIN MYÖHÄSSÄ TÄMÄN ASIAN KANSSA että pitää lopettaa kuuri alkuunsa ja msiirtää vasta sittemn lomamatkalla alkavia kuukautisia..

Kyllä on vaikeaa:((

Terveysneuvonnan sh sanoi että kuuri pitäisi nyt sitten syödä loppuun ja jos silti vuoto alkaa niin yhtotto gyneen.

En nyt tiedä kuitenkaan miten toimisi, jatkaako vai jättääkö tuohon 1 tabuun jonka aamulla otin..kun paketissakin lukee että olisi aloitettava n.3vrk ennen vuodon alkamista.

Tottakai jatkat.

Mulla on käynyt vastaavassa tilanteessa niin että jäi tiputtelemaan. Mut parempi sekin kuin tulva.

Vierailija
12/24 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
13/24 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset alkoi yllättäen vähän aiemmin ja aloitin kuitenkin primolutit vaikka vuotoa oli jo reilusti. Vuoto loppui iltaan mennessä ja menkat pysyi pois koko viikon reissun ajan. Ei sivuoireita, paitsi pientä menkkamaista nipistelyä välillä. Minulla siis ainakin onnistui jo alkaneiden kuukautisten siirtäminen.

Vierailija
14/24 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pystyy aloittamaan vaikka alkoi vuoto?! Lääkäri laski väärin sitten 😒 Mulla niin kovat menkkakivut että ei järkeä ja reissuun lähtö Huomenna virallisesti..

Vierailija
15/24 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle siis määrättiin primolut nor 10mg. Eli voinko aloittaa vaikka vuoto alkoi tänään? Gynekologi laski väärin 😑

Vierailija
16/24 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuukautisten siirrosta, mutta mulle määrättion primolutia endometrioosiin ja tuli aivan järkyt vatsakrampit 24/7 ja mieliala muurtui ja olin kiukkuinen koko ajan. Milään muu hormoni ei ole vaikuttanut mulla koskaan niin. Terolut taas ei pidä mulla menkkoja pois ollenkaan vaan ihan sama käyttääkö niitä vai ei, niin vuotaa kuin saavi.

Vierailija
17/24 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis teen? Aloitanko vai en? Mulla niin järkyttävän kovat menkkakivut 😫

Vierailija
18/24 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne isompia kun tavalliset luteet?

Vierailija
19/24 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin yhdellä kuten on määrätty. Toivottavasti loppuvat.. Huomenna reissuun lähtö..

Vierailija
20/24 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10mg primolut nor.. Gyne laski väärin ja apteekki vielä tonttuili 😒 Jollain toisella oli loppuneet vaikka vuoto runsasta..Itsellä aika niukat, mutta kivut jotain helvettiä 😪

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä