Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaas miten sitä "jaksaa" kun kesälomaa vain 4-5-vkoa ja talvella 1-2vkoa lomaa?

Vierailija
13.06.2011 |

Itsestäni tuntu aivan mahdottomalle ajatus siitä, että kesäisinkin olisi vain muutaman vkon pätkä lomaa ja sekin mahdollisesti osissa, ei nappais yksineläjänä eikä varsinkaan nyt lasten kanssa vaikka ovatkin "jo" koulussa.

Toisaalta vakituinen työpaikka olisi mahtava, mutta mm tuon seikan vuoksi sekin hohto suht himmeä..

Tämä on nyt 6.s tai 7.s kesä kun olen ns lomalla työttömänä ja mikäs tässä on ollessa omien lasten kanssa:-)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon,että sulla on silti viikonloput vapaat tai ainakin viikkovapaat. Oikeesti tuo loma on aika ruhtinaallinen verrattuna monen yrittäjän saati maanviljelijän lomaan. Meillä on isännällä lomaa n. 5 päivää kesällä,loppuaika painetaan hommia aamusta iltaan. Talvella käytetään sitten loput 20 päivää. Niin ja maatila siis meillä ja possuja,jotka eivät tunne viikonloppuja,jouluja eikä juhannuksia.

Vierailija
2/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon,että sulla on silti viikonloput vapaat tai ainakin viikkovapaat. Oikeesti tuo loma on aika ruhtinaallinen verrattuna monen yrittäjän saati maanviljelijän lomaan. Meillä on isännällä lomaa n. 5 päivää kesällä,loppuaika painetaan hommia aamusta iltaan. Talvella käytetään sitten loput 20 päivää. Niin ja maatila siis meillä ja possuja,jotka eivät tunne viikonloppuja,jouluja eikä juhannuksia.

Mutta varmastikin tuntevat joulunaluksen aika hiton hyvin =))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen pätkätöissä ja lomaa ei ole koskaan yhtään viikkoa, ei ole rahallisesti varaa. väsynyt olen..

Vierailija
4/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoistapaukset asia eriksene ja s eon ihan oma ammatinvalintakysymys tuokin.

Siksi en ymmärräkään sitä, että tuollaiseen verrataan, samalla logiikalla täsäs maassa ei saisi kukaan ns valittaa mistään kun jossakin kehitysmaassa kärsitään kybästi enemmän.

ap

Vierailija
5/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vapaita, esim joulun aikaana jne kesäisin ainakin tällä päivähoitoalalla pistetään kaikki paisti vakituiset pihalle että säästetään hlöstökuluissa.

Saatko aina ja kaikki ansaitut vuosilomapäiväsi rahana vai?

ap

minä olen pätkätöissä ja lomaa ei ole koskaan yhtään viikkoa, ei ole rahallisesti varaa. väsynyt olen..

Vierailija
6/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaa jaksaakaan, mutta tuotahan se on suunnilleen kaikilla. 4 viikkoa kesällä ja viikko talvella. Meillä vielä kaikki joutuvat pitämään kesäloman pätkissä, mullakin nyt 2 viikkoa, elokuussa toiset kaksi. Sitten varmaan joulun aikaan viikko. Siinäpä ne lomat. Palkatonta on pakko ottaa väliin, muuten en minä ainakaan jaksaisi.

Vierailija
7/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lomaa kesällä 2 viikkoa ja talvella max viikko. Ja hyvin jaksan näinkin. Teen normaalisti 6-päiväistä työviikkoa.

Vierailija
8/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin pidän talvilomaa hyvin harvoin. Nyt kun esikoinen menee kouluun, pitää varmaan pitää se talviloma viikolla 8.

Mutta se on järjestelykysymys. Työn pitää olla sellaista, että puhtia jää myös arki-iltoihin ja viikonloppuihin. Ei elämää eletä vain lomilla vaan joka päivä. Jutellaan ja leikitään lasten kanssa, joskus tehdään jotain erityisjuttuja, kuten kyläillään tai käydään HopLopissa.

Pidän omasta työstäni ja lapsetkin viihtyvät hoidossa - sellaista on meidän arki ja loma onkin sitten jotain muuta, kun ei ole pakkoa lähteä mihinkään heti aamusta.

Vierailija
9/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä on jaksettava. Toisaalta, olen onnellinen vakituisessa työssäni enkä ikinä ole joutunut elämään työttömyyskorvauksilla.

Vierailija
10/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin jaksaa, jos haluaa töissä olla. Mulla on nyt 28 päivää lomaa vuodessa ja kahden vuoden päästä 30 ja 7 vuoden päästä 38 päivää lomaa vuodessa. Arkipyhistä tulee ylimääräisiä vapaita ja niiden yhteyteen voi laitta lomapäiviä niin saa kahdella päivällä jo esim. viiden päivän vapaan. Töissä tuntuu, että ne keillä on 38 päivää lomaa, ovat vähän väliä lomilla.

Ihmettelen kyllä miten ap jaksaa sitten tehdä koko muun vuoden töitä, kun lomapäiviä ei kuitenkaan ehdi kertyä, jos pätkätöitä tekee.

Vierailija
11/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varmastikin tuntevat joulunaluksen aika hiton hyvin =))

Tämä saisi peukutukset :D

Vierailija
12/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 viikkoa ja 3 päivää. Lomarahat olen siis vaihtanut vapaaksi. Sillä jaksaa jotensakin.

Vierailija
13/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden jälkeen lähtee jo ihan mielellään töihin niin saa taas tehdä jotain järkevääkin eikä vaan pyörittää ruoka-, pyykki- ja siivousrumbaa päivästä toiseen ja rampata täynnä olevissa huvipuistoissa, rannoilla yms. ryysiksessä... ;) Juu, onhan grillaaminen, pihalla oleminen ja muu "hengailu" toki ihan kivaa, mutta kyllä se vajaa kuukausi riittää mulle. Mökki-ihmisiä emme ole.

Talvilomat tosin ovat sitten ihan kivoja, kun olemme yleensä pari viikkoa reissussa, kesällä ollaan pääsääntöisesti oltu vaan viikko.

Musta ei olisi enää kotiäidiksi...

Vierailija
14/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuokin on asennekysymys ja miksi luulet että työntekijät maksavat palkastaan mm liittoon?

No juuri siksi, että olisivat oikeutettuja, jep, oikeutettuja, saamaan ansiosidonnaista työttömyyskorvausta silloin jos työtä ei ole.

Se ei ole mikään häpeä, pikemminkin se on häpeä ettei edes tällä alalla mihin ei tunkua ole, arvotetaan hlöstö niin alas ettei vakinaisteta paikkoja tarpeeksi.

Siitä kärsii niin se työntekijä kuin asiakkaatkin eli lapset.

Tuolla asenteellasi onkin helkutin hyvä että olet jämähtänyt yhteen ja samaan paikkaan tyyliin "tarkistanpa että wc-paperikin on oikeass asennossa telineessä".

ap

töissä on jaksettava. Toisaalta, olen onnellinen vakituisessa työssäni enkä ikinä ole joutunut elämään työttömyyskorvauksilla.

Vierailija
15/19 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden jälkeen lähtee jo ihan mielellään töihin niin saa taas tehdä jotain järkevääkin eikä vaan pyörittää ruoka-, pyykki- ja siivousrumbaa päivästä toiseen ja rampata täynnä olevissa huvipuistoissa, rannoilla yms. ryysiksessä... ;) Juu, onhan grillaaminen, pihalla oleminen ja muu "hengailu" toki ihan kivaa, mutta kyllä se vajaa kuukausi riittää mulle. Mökki-ihmisiä emme ole. Talvilomat tosin ovat sitten ihan kivoja, kun olemme yleensä pari viikkoa reissussa, kesällä ollaan pääsääntöisesti oltu vaan viikko. Musta ei olisi enää kotiäidiksi...

Pointsit minulta siitä, ihan oikesti. Olen monesti miettinyt, että onko oikeasti ihmisiä jotka kaipaavat lomalta töihin ja todennut että on heitä, harvakseltaan. Ammattiasemasta riippumatta sellaisia, jotka syystä tai toisesta tykkävät työstään todella paljon. Olisi ihanaa löytää sellainen työpaikka.

Itseäni alkaa ahdistaa jo viimeisellä lomaviikolla. Kun kesäloma loppuu, on fiilis kuin lähtisi ylittämään Saharaa konttamalla. Seuraava loma on jouluna jos pyhät sattuvat hyvin, pahimmilaan se on talviloma seuraavan vuoden helmikuussa. Eikä mulla ole edes mikään paskaduuni. Stressaava ja välillä aika ahdistava kyllä, mutta ihan ok porukka yms. Mutta jos valita pitäisi ja tilanne elintason putoamatta sallisi, olisin aina kotona.

Vierailija
16/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen töitä pääasiassa kotona, joten se tietenkin helpottaa elämää huomattavasti, mutta tykkään työstäni niin paljon, että lomilla alan jo vikalla viikolla odottaa töihinpaluuta :) Kaipaan haasteita elämääni, muitakin kun kotityöt. Lomilla on kivaa, jos ollaan reissussa, mutta sukulaisilla vierailut, pakkomökkeilyt ym. rasittaa pidemmän päälle. Ehkä olen sitten sellainen työihminen :) Mutta siis pointti oli, että mullekin oli tuttua tuollainen ahdistuminen entisessä työpaikassani, silloin ahdisti aina myös jo sunnuntaisin maanantain työt ja viikot kului odottaessa viikonloppuja, vapaapäiviä tai lomia. Mut siinä työssä olikin paljon vikaa, monia stressitekijöitä näin jälkeenpäin ajateltuna. Nyt kun on kiva työ, se enemmänkin antaa kuin vie energiaa!

Vierailija
17/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on kiva työ, se enemmänkin antaa kuin vie energiaa!

Samoin minäkin ajattelen!

Toinen juttu on sekin, että lomailu on kallista, siis jos haluaa tehdä muutakin kuin olla kotona tai mökillä. Töissä pitää käydä, että on varaa lomailla ;)

Minusta 5-6 viikon loma on ihan riittävä, mutta se mikä korpeaa on miehen työnantaja lomapolitiikka. Kun vuosiloma sattuu syyskuulle, niin onhan se hanurista.

Vierailija
18/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 6 viikkoa putkeen kesällä, talvesta en tiedä. Viime (viime kesänä myös 6 viikkoa kesällä)talvena olin 2 ja puoli viikkoa putkeen lomalla ja sit yhden viikon liäskis. Yksi pidempi viikonloppu (to-su) lisäksi. Kyllä niillä pärjää, kun on kiva työ. (tosin paljon ylitöitä, jotkla pidän vapaana)

Vierailija
19/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo 4+1 vkoa lomaa - sillä on vain sinniteltävä. Siitä kun vielä kesällä pitää 2, max 3 vkoa yhtäjaksoista ja loput päivän kahden pätkissä niin hyöty on +/- 0! Talvella saan sentään pitää koko viikon kerralla....muttei välttämättä lasten hiihtolomaviikolla:(