Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset

Vierailija
13.06.2011 |

Miten usein teillä on tarve viedä koira hoitoon ja kuka sitä hoitaa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei niin vaan vietäisi jollekin tutulle tai sukulaiselle hoitoon. Meillä on tarve koiran hoidolle 2-3 kertaa vuodessa, muutama päivä kerrallaan. Me viedään koira tuttuun hoitolaan (eli aina on ollut samassa). Kaikki on mennyt aina ihan hyvin, mutta onhan se aina melko väsynyt sieltä kotiin päästyään.

lie johtuvan siitä, että koirakavereita painimassa?

Meillä ainakin - sen yhden kerran, kun on viikon matkan vuoksi ollut hoidossa - oli väsynyt johtuen siitä, kun oli hoidossa koirakaverin luona ja koko viikon mennä vipelsivät yhdessä + painivat + leikkivät. Tottahan se väsyttää, kun kotona ei ole koirakaveria, jonka kanssa painia.

Vierailija
22/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa käydään laivalla ja muutaman kerran jossain sukuloimassa yön yli. Silloin joku lähellä asuvista sukulaisista tulee meille koiria hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvetta hoidolle olisi ehkä kerran vuodessa mutta hoidan itse kun en muihin luota. Eli ulkomaanmatkoja en tee, paitsi Eurooppaan autolla voi lähteä koirien kanssa.

Vierailija
24/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhdyttiin sitten ihan haukkumalinjalle.

Niitäkin ihmisiä on, jotka olettavat hoitajan ostavan ruoat, ei ole mitenkään harvinaista. Ja ihan vaan tiedoksesi, että minäkin olen opiskellut, ihan viime aikoinakin joten tiedän minkälaista opiskelijan arki ja toimeentulo on.

Eli koska tyttö tykkää koirista, hän voi hoitaa niitä pikkurahasta. Ja koska lastentarhanope tykkää lapsista, hän voi niitäkin hoitaa ihan pikkurahasta vapaa-ajallaan. Ja koska sinäkin tykkäät jostakin, teet varmasti lähes ilmaiseksi kaikkea mistä tykkäät? Eli tehän teette tytölle jopa palveluksen kun oikein SAA viettää aikaa teidän puppejenne kanssa, voi kun olette hirvittävän ihania hyväntekijöitä.

Mistä lähtien koirien hoito on ollut pikkuhommaa? Meidän koira esim. vaatii päivittäin vähintään 2,5 tuntia lenkkeilyä, mielellään 3 tai enemmän. Siihen päälle ruokinnat ja leikkimiset niin tulee aika monta tuntia koiran hoitoa per päivä. Eikä koiraa voi jättää pitkäksi aikaa yksinään, joten on sidottu siihen hommaan vaikkei sillä hetkellä koira erityistä huomiota tarvitsisikaan.

Lasketaanpa. 5 päivää, vähintään 4 tuntia puuhaa koiran kanssa päivittäin. Yhteensä 20 tuntia, todennäköisesti enemmän. Palkka 80 euroa, tuntipalkaksi jää ruhtinaalliset 4 euroa, ja oikeasti vielä vähemmän. Opiskelijakin tienaa paremmin tekemällä muita hommia kuin koiranhoitoa.

80 euroa ei ole kovin kummoinen summa nykyään.

Tienaa mukavasti? Hei vähän järkeä peliin, jos saa viidestä päivästä 80 euroa niin ei sillä kyllä paljoa juhlita. Kai edes viette koiran ruoat tytölle ettei tarvitse niitä ostaa.

Juu ei kun pudotetaan vaan koirat sinne ja oletetaan että tää opiskelijatyttö ostaa ruoat... DAAAA, tietysti viedään omat ruoat! Ja kylläpä vaan opiskelijalle (tietäisit, jos olisit joskus opiskellut) 80 euroa 5 päivän pikkuhommasta on ihan kiva lisä. Pikkuhommalla tarkoitan sitä, että tämä tyttö ihan aidosti tykkää koirista ja haluaisi omankin, mutta kun ei ole mahdollista ottaa, niin saa ainakin viettää niiden kanssa aikaa. Ja kuten sanoin senkin, niin meidän koiramme eivät ole hänen ainoat hoitokoiransa, joten tuo 80 euroa ei suinkaan ole ainoa lisätienesti per kuukausi.

Kuka nyt veisi koiria hoitoon ilman niiden omia ruokia, tai vaihtoehtoisesti OTTAISI koiria hoitoon, jos joutuisi itse ostamaan ruoat?!

Vierailija
25/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme usein tarvitse koirallemme hoitopaikkaa, mutta jos tarvitsemme menee koira hoitoon joko miehen äidille tai omalle äidilleni, myös oma mummoni olisi mielellään koiraa aina heille hoitoon ottamassa.

Koiramme on ollut vain kerran hoidossa, mutta meillä taas on ollut tuttavien ja ventovieraidenkin koiria hoidossa useinkin, tänäänkin menemme tapaamaan yhtä koiraa ja hänen omistajiaan, kun koiransa on tulossa heinäkuuksi hoitoon meille.

Otamme hoitoon oikeastaan mitä vain lemmikkieläimiä meille, tähän mennessä on ollut kissoja, koiria, kaneja ja jyrsijöitä.

Lähinnä koiria hoidamme oman koiramme takia, sillä oma koiramme saa näin hoitoon tulevasta koirasta leikkiseuraa :)

Vierailija
26/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee lisätä että, me myös koulutamme koiria hoidon lisäksi.

Vierailija
27/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ITSE on laittanut ilmoituksensa nettiin, että haluaa hoitaa koiria. Tyttö ITSE nimeää hinnan, jonka minä mukisematta maksan; nyt on alustavasti puhuttu 80 eurosta. Tyttö harrastaa urheilua, lenkkeilee paljon + on viimeisen päälle koiraihmisiä; nyt saa itse sopivaksi katsomansa summan rahaa vastineeksi siitä, että voi yhdistää tämän kaiken: lenkkeilyn, puuhastelun koirien kanssa ja kaikki tämän ilman vuosien sitoutumista OMAAN koiraan.

Kai se työltä tuntuisi, jos ei koirista tykkäisi ja joku väkisin tuppaisi koiransa hoitoon oletuksella, että ne vaan tulee hoidetuksi, mutta kun tämä kaikki tapahtuu HÄNEN LÄHTÖKOHDILLEEN sopivasti, ymmärrätkö viimein tämän pointin?

Jos et ymmärrä, niin... ei se mitään. Ja pahoittelut, että sanoin sinua idiootiksi. Tunnut vaan väen vängällä haluavan käsittää väärin.

ryhdyttiin sitten ihan haukkumalinjalle. Niitäkin ihmisiä on, jotka olettavat hoitajan ostavan ruoat, ei ole mitenkään harvinaista. Ja ihan vaan tiedoksesi, että minäkin olen opiskellut, ihan viime aikoinakin joten tiedän minkälaista opiskelijan arki ja toimeentulo on. Eli koska tyttö tykkää koirista, hän voi hoitaa niitä pikkurahasta. Ja koska lastentarhanope tykkää lapsista, hän voi niitäkin hoitaa ihan pikkurahasta vapaa-ajallaan. Ja koska sinäkin tykkäät jostakin, teet varmasti lähes ilmaiseksi kaikkea mistä tykkäät? Eli tehän teette tytölle jopa palveluksen kun oikein SAA viettää aikaa teidän puppejenne kanssa, voi kun olette hirvittävän ihania hyväntekijöitä. Mistä lähtien koirien hoito on ollut pikkuhommaa? Meidän koira esim. vaatii päivittäin vähintään 2,5 tuntia lenkkeilyä, mielellään 3 tai enemmän. Siihen päälle ruokinnat ja leikkimiset niin tulee aika monta tuntia koiran hoitoa per päivä. Eikä koiraa voi jättää pitkäksi aikaa yksinään, joten on sidottu siihen hommaan vaikkei sillä hetkellä koira erityistä huomiota tarvitsisikaan. Lasketaanpa. 5 päivää, vähintään 4 tuntia puuhaa koiran kanssa päivittäin. Yhteensä 20 tuntia, todennäköisesti enemmän. Palkka 80 euroa, tuntipalkaksi jää ruhtinaalliset 4 euroa, ja oikeasti vielä vähemmän. Opiskelijakin tienaa paremmin tekemällä muita hommia kuin koiranhoitoa. 80 euroa ei ole kovin kummoinen summa nykyään.

Vierailija
28/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 80 euroa, tuntipalkaksi jää ruhtinaalliset 4 euroa, ja oikeasti vielä vähemmän. Opiskelijakin tienaa paremmin tekemällä muita hommia kuin koiranhoitoa.

opiskelija voi tehdä muitakin vaihtoehtoisia töitä (tai jopa koiranhoidon lisäksi, aatella!), ei kai koiran hoito poissulje sitä, että ei voi mitään muuta tehdä? Vai eikö sinne pitäis enää kenenkään koiria viedä jos se useamman tutun koiria hoitaa, vaikka tää opiskelija haluais, vaan pitäis vastata että "tienaat paremmin tekemällä muita hommia!? LOL =D

Vierailija
29/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käsitätte koko ajan väärin.

27, ei tässä muu mätä kuin sinun asenteesi "meidän pikku puppejen hoito on kevyttä hommaa, oi kun se niin tykkää hoitaa niitä ettei siitä tarvitse maksaa juuri mitään". Vaikka kuinka tykkäisi, voisit itse korjata asennettasi, ja miettiä että koirien hyvä hoito vaatii vaivaa.

28, ei tietenkään koirien hoito sulje pois muita töitä, mutta turha kuvitella että koirien hoitaminen olisi mitään hyväpalkkaista hommaa, niin kuin tuo 27 koko ajan väittää. Ja jos hoitaa koiria, ei kuitenkaan ehdi tehdä yhtä paljon niitä muita, parempipalkkaisia hommia.

Meniköhän nyt jakeluun.

Vierailija
30/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi tarjoutua maksamaan oikeaa palkkaa niiden koirien hoidosta, eikä olettaa että tyttö tekee pikkurahalla ison homman vain koska tykkää koirista.

Palkka 80 euroa, tuntipalkaksi jää ruhtinaalliset 4 euroa, ja oikeasti vielä vähemmän. Opiskelijakin tienaa paremmin tekemällä muita hommia kuin koiranhoitoa.

opiskelija voi tehdä muitakin vaihtoehtoisia töitä (tai jopa koiranhoidon lisäksi, aatella!), ei kai koiran hoito poissulje sitä, että ei voi mitään muuta tehdä? Vai eikö sinne pitäis enää kenenkään koiria viedä jos se useamman tutun koiria hoitaa, vaikka tää opiskelija haluais, vaan pitäis vastata että "tienaat paremmin tekemällä muita hommia!? LOL =D

Vierailija
31/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käsitätte koko ajan väärin. 27, ei tässä muu mätä kuin sinun asenteesi "meidän pikku puppejen hoito on kevyttä hommaa, oi kun se niin tykkää hoitaa niitä ettei siitä tarvitse maksaa juuri mitään". Vaikka kuinka tykkäisi, voisit itse korjata asennettasi, ja miettiä että koirien hyvä hoito vaatii vaivaa. 28, ei tietenkään koirien hoito sulje pois muita töitä, mutta turha kuvitella että koirien hoitaminen olisi mitään hyväpalkkaista hommaa, niin kuin tuo 27 koko ajan väittää. Ja jos hoitaa koiria, ei kuitenkaan ehdi tehdä yhtä paljon niitä muita, parempipalkkaisia hommia. Meniköhän nyt jakeluun.

Siis, hän itse pyytää jonkun summan, mutta mun pitäisi väen vängällä vaatia, että saan maksaa enemmän? :D No, not gonna happen. Eikö olekin raivostuttavaa sinun pikku maailmassasi... ;)

Vierailija
32/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijakin osaa ihan itse kieltäytyä koirien hoidosta, jos katsoo summan olevan liian pieni. Tosin joillekin tuntuu olevan myös vaikea käsittää, että toisen koiran hoitaminen voi olla ihan nautinto.

Vierailija
33/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla ikää 6v, eikä se ole ollut koskaan hoidossa.

Vierailija
34/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa pitää sanoa että vika on sinun ASENTEESSASI, siinä että sinun mielestä se tyttö ei edes tarvitsisi enempää kun sinun hauvojen hoito on maailman helpointa ja hauskinta puuhaa. Jos tyttö pyytää tietyn summan, ok, mutta silti voi sanoa että koska arvostat koiriesi hyvää hoitoa, haluat maksaa siitä kunnon palkan. Ja vähintään voisit sisäistää sen että se on työtä, ei mitään huvitusta, vaikka kuinka pienessä päässäsi kuvittelisit muuta.

Minun maailmassani ei ole ollankaan raivostuttavaa. Minä arvostan kaikkia jotka tekevät työnsä kunnolla, enkä kuvittele että heidän pitäisi tehdä kaikki halvalla vain siksi että tykkäävät työstään.

Itse käsitätte koko ajan väärin. 27, ei tässä muu mätä kuin sinun asenteesi "meidän pikku puppejen hoito on kevyttä hommaa, oi kun se niin tykkää hoitaa niitä ettei siitä tarvitse maksaa juuri mitään". Vaikka kuinka tykkäisi, voisit itse korjata asennettasi, ja miettiä että koirien hyvä hoito vaatii vaivaa. 28, ei tietenkään koirien hoito sulje pois muita töitä, mutta turha kuvitella että koirien hoitaminen olisi mitään hyväpalkkaista hommaa, niin kuin tuo 27 koko ajan väittää. Ja jos hoitaa koiria, ei kuitenkaan ehdi tehdä yhtä paljon niitä muita, parempipalkkaisia hommia. Meniköhän nyt jakeluun.

Siis, hän itse pyytää jonkun summan, mutta mun pitäisi väen vängällä vaatia, että saan maksaa enemmän? :D No, not gonna happen. Eikö olekin raivostuttavaa sinun pikku maailmassasi... ;)

Vierailija
35/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijakin osaa ihan itse kieltäytyä koirien hoidosta, jos katsoo summan olevan liian pieni. Tosin joillekin tuntuu olevan myös vaikea käsittää, että toisen koiran hoitaminen voi olla ihan nautinto.

Joku sentään ymmärtää. Nimenomaan summa on joka kerta hänen oma pyyntinsä, eiköhän osaa pyytää sellaista summaa minkä kokee riittäväksi, kun on koiria hoitanut kuitenkin jo monen vuoden ajan.

Vierailija
36/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinullekin voi tuoda sitten tehtäväksi niitä hommia mistä sinä tykkäät, ihan vaikka ilmaiseksi? Satutko tykkäämään kokkaamisesta, oi miten kiva. Sitten tulet kesällä laittamaan meille juhlaruoat isolle väellä, maksan kympin.

Vai pidätkö lapsista? Tuon sinulle omani hoitoon koko kesäksi joka arkipäivä ja maksan satasen. He ovat niin kivoja lapsia ja heidän kanssaan leikkiminen niin hauskaa, että ethän sinä oikeastaan edes halua palkkaa.

Vierailija
37/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sentään ymmärtää. Nimenomaan summa on joka kerta hänen oma pyyntinsä, eiköhän osaa pyytää sellaista summaa minkä kokee riittäväksi, kun on koiria hoitanut kuitenkin jo monen vuoden ajan.

joistakuista vänkääminen on vaan niin järjettömän siistii.

Kun itse olin koiraton, hoidin tosi mielelläni vanhempieni ja tätini koiria, en mä tosiaan sitä mistään rahasta tehnyt (eikä vanhempani mulle siitä mitään maksaneet), vaan ihan siitä ilosta, että on ihanaa olla koiran kanssa.

Mun vanhemmat hoitaa meidän koiraa tosi mielellään, niillä on aina sitä ikävä ja ottaisivat sitä mökkireissuilleenkin joukkoon, jos annettaisiin ;) Myös muita eläimiämme tykkäävät hoitaa ja ottavat ihan muutenkin vaan luokseen, kun nauttivat niiden hoidosta.

Koira- tai eläinvihaajille on varmaan vaikeaa ymmärtää.

Vierailija
38/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukulaistyttö, joka ei kehtaa pyytää niin paljoa kuin tekisi mieli. Pelkää että hommia tarjotaan sitten jollekin toiselle joka suostuu tekemään halvemmalla. Ja näin ollen tekee raskastakin työtä ihan turhan pienellä palkalla.

Ja tuttavan lapsi pyysi myös alussa liian vähän palkkaa. Hänellä ei ollut aiempaa työkokemusta, niin ei tiennyt mitään yleisestä palkkatasosta ja aiemmin vain viikkorahaa saaneelle kehnokin palkka tuntui suurelta. Kunnes piti maksaa laskujakin eikä rahat riittäneetkään. Nyt osaa pyytää oikean summan mutta karvas oli opetus.

Vierailija
39/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä itse olet niin idiootti (toistan, enkä enää peru), että et osaa pyytää tekemästäsi työstä sen arvoista palkkaa, vaan aliarvioit summan ja salaa toivot, että työntarjoaja tajuaisi tyrkyttää sinulle enemmän rahaa, niin sehän on oma häpeäsi! :)

sinullekin voi tuoda sitten tehtäväksi niitä hommia mistä sinä tykkäät, ihan vaikka ilmaiseksi? Satutko tykkäämään kokkaamisesta, oi miten kiva. Sitten tulet kesällä laittamaan meille juhlaruoat isolle väellä, maksan kympin. Vai pidätkö lapsista? Tuon sinulle omani hoitoon koko kesäksi joka arkipäivä ja maksan satasen. He ovat niin kivoja lapsia ja heidän kanssaan leikkiminen niin hauskaa, että ethän sinä oikeastaan edes halua palkkaa.

Vierailija
40/45 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukulaistyttö, joka ei kehtaa pyytää niin paljoa kuin tekisi mieli. Pelkää että hommia tarjotaan sitten jollekin toiselle joka suostuu tekemään halvemmalla. Ja näin ollen tekee raskastakin työtä ihan turhan pienellä palkalla. Ja tuttavan lapsi pyysi myös alussa liian vähän palkkaa. Hänellä ei ollut aiempaa työkokemusta, niin ei tiennyt mitään yleisestä palkkatasosta ja aiemmin vain viikkorahaa saaneelle kehnokin palkka tuntui suurelta. Kunnes piti maksaa laskujakin eikä rahat riittäneetkään. Nyt osaa pyytää oikean summan mutta karvas oli opetus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän