Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä jyväskyläläisiä vaivaa?

Vierailija
13.06.2011 |

Viime aikoina on tullut Jyväskylästä paljon murha- ja tappouutisia. Mistä tämä johtuu? Onko Jyväskylästä tullut rauhattomampi? Näkyykö tämä väkivaltaisuus jo katukuvassa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijakaupunki, rauhatonta.

Vierailija
2/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikein usko...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näy katukuvassa.

Muutamat hjuumehörhöjen keskinäiset kohellukset eivät vaikuta tavallisten ihmisten elämään mitenkään.

Tietoisuutesi näistä asioista riippuu täysin keltaisen lehdistön halusta kirjoittaa.

Esim. puukolla sohitaan koko ajan joka kylässä. Keltainen lehdistö ei kuitenkaan kirjoita niistä samalla tavoin, kuin ampuma-aseella tehdyistä teoista. Se on kato myyvää !

Vierailija
4/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että huumeiden ja päihteiden käyttäjien juttuja.

Vierailija
5/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiselta turpaan, ilman mitään syytä. Olimme kapakassa, eri seurueissa, en keskustellut hänen kanssaan, tuijotellut tai tehnyt mitään muutakaan silmiinpistävää. Heti kun lähdin veskiin, nainen lähti perääni ja nosti vasten seinää (joo, olen 152-senttinen, jos se on rikokseni, niin tunnustan). "Et sitten muuten käy enää täällä", oli ainoa kommunikaatiomme. Ilmoitin asiasta tarjoilijalle, nainen huomasi sen ja häipyi. Porttikiellon tarjoilija lupasi antaa uhkailijalle, joka siellä kuulemma tunnettiin. Outoa oli, helpotti päästä Tampereelle, vaikka nyt yhdestä tapauksesta ei pitäisi mitään yleistyksiä vetää. Paska fiilis jäi koko kaupungista, vaikka tiedostan, että tuollaista voisi tapahtua ihan missä tahansa.

Vierailija
6/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta viimeisestä kommentista tuli mieleeni, että mulla oli tyttöystäviä jotka joutui baarissa kahnauksiin toisten naisten kanssa. Siis erityisesti Jyväskylässä. Ja just noin, että ei mitään erityistä syytä.

Vierailija
7/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiselta turpaan, ilman mitään syytä. Olimme kapakassa, eri seurueissa, en keskustellut hänen kanssaan, tuijotellut tai tehnyt mitään muutakaan silmiinpistävää. Heti kun lähdin veskiin, nainen lähti perääni ja nosti vasten seinää (joo, olen 152-senttinen, jos se on rikokseni, niin tunnustan). "Et sitten muuten käy enää täällä", oli ainoa kommunikaatiomme. Ilmoitin asiasta tarjoilijalle, nainen huomasi sen ja häipyi. Porttikiellon tarjoilija lupasi antaa uhkailijalle, joka siellä kuulemma tunnettiin. Outoa oli, helpotti päästä Tampereelle, vaikka nyt yhdestä tapauksesta ei pitäisi mitään yleistyksiä vetää. Paska fiilis jäi koko kaupungista, vaikka tiedostan, että tuollaista voisi tapahtua ihan missä tahansa.

oletko varma, että tuo nainen oli Jyväskylästä ?

Eihän tuon uhkailijan toiminnassa ollut mitään hyväksyttävää, mutta aika kapeasti katsot maailman menoa.

Et sitten yhtään yleistä ? Voi hyvät hyvät hyssykät sentään. Että on vessajonossa uhottu !

Paska kaupunki !

Vierailija
8/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saksa paska maa ( kun ei keihäskään lennä )...

Vierailija
9/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmisyyteen kai kuuluu se, että pelkää paikkoja, joissa on tapahtunut jotakin ikävää. Olen kyllä toipunut, käynyt Jyväskylässäkin jälkeenpäin ilman mitään paniikkihäiriöitä. Jotain sellaista ruosteista sivumakua silti tunnen tapahtuneesta, enkä aio sitä anteeksipyydellä, enkä myöskään kaikkia jyväskyläläisiä syyllistää. Näin vain sen asian koin ja käsittääkseni aiheena oli tässä väkivaltaisuus ja Jyväskylä. Yhden pienen, peräti kai mitättömän esimerkin kerroin. Uskon kyllä, että hörhöjä löytyy joka kaupungista. Narttumaisia naisia on av:kin pullollaan, mutta se on sivuseikka. Henkisen hölmöyden jotenkin kestän, täälläkin, mutta en todellakaan pidä siitä, että joku käy syyttä käsiksi. Kuka pitäisi?

Vierailija
10/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmisyyteen kai kuuluu se, että pelkää paikkoja, joissa on tapahtunut jotakin ikävää. Olen kyllä toipunut, käynyt Jyväskylässäkin jälkeenpäin ilman mitään paniikkihäiriöitä. Jotain sellaista ruosteista sivumakua silti tunnen tapahtuneesta, enkä aio sitä anteeksipyydellä, enkä myöskään kaikkia jyväskyläläisiä syyllistää. Näin vain sen asian koin ja käsittääkseni aiheena oli tässä väkivaltaisuus ja Jyväskylä. Yhden pienen, peräti kai mitättömän esimerkin kerroin. Uskon kyllä, että hörhöjä löytyy joka kaupungista. Narttumaisia naisia on av:kin pullollaan, mutta se on sivuseikka. Henkisen hölmöyden jotenkin kestän, täälläkin, mutta en todellakaan pidä siitä, että joku käy syyttä käsiksi. Kuka pitäisi?

ei varmastikkaan ole hauskaa, jos on uhattu. Joku voi siitä vaikka ahdistua. Jokaisella on oikeus koskemattomuuteen !

Mutta onhan se nyt huippu-nerokasta leimata koko pikkukylä sen perusteella, että on oikein uhottu vessajonossa.

Vierailija
11/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enköhän itsekin sanonut jotain sen suuntaista, että yksittäistapauksesta ei pitäisi yleistää, mutta paska maku silti jäi. Se ei mielestäni tarkoita sitä, että olisin väittänyt Jyväskylän olevan maailman väkivaltaisin kaupunki ja hulluja naisia tulvillaan. Mutta vikahan toki voi olla taas minussa, minun pitäisi osata muotoilla lauseeni niin että ne Jyväskylässäkin tajutaan! Tämä sitten oli sarkasmia.

Vierailija
12/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset jyväskylästä? Siis jotka nyt ikävästi kommentoitte tämän kirjoittajan omakohtaisia kokemuksia?

"enköhän itsekin sanonut jotain sen suuntaista, että yksittäistapauksesta ei pitäisi yleistää, mutta paska maku silti jäi. Se ei mielestäni tarkoita sitä, että olisin väittänyt Jyväskylän olevan maailman väkivaltaisin kaupunki ja hulluja naisia tulvillaan. Mutta vikahan toki voi olla taas minussa, minun pitäisi osata muotoilla lauseeni niin että ne Jyväskylässäkin tajutaan! Tämä sitten oli sarkasmia."

Vierailija
13/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhempani tänne aikanaan muuttivat, oli puukot ja puntarit heiluneet ja murhia tapahtunut jopa tällä tuppukylällä jossa asutaan.

Itse nyt olen jo reilusti kolmekymppinen, enkä ole vielä onnistunut väkivaltatilanteisiin törmäämään, muuta kuin lehdistä lukemaan.

Ja sanokaa joku isompi kaupunki jossa ei väkivaltauutisia ole viimeisen puolen aikana uutisoitu?