Anoppi haluaisi lapset luokseen, mutta siellä on hyttysiä, joista lapsi saa KAMALIA paiseita.
Mitä tekisitte?
Anoppi asuu "metsässä", jossa on todella paljon hyttysiä. Tyttö (4v.) saa niiden puremista todella suuria ja kipeitä paiseita, viime kesänä turposi toinen silmä melkein kokonaan kiinni, kun oli siihen viereen pistänyt. Ja muutenkin oli paljon kipeitä paiseita. Nyt anoppi taas haluaisi lapset muutamaksi yöksi kesällä kylään. Ja lapset myös haluaisivat mennä. Tuntuu vain jotenkin väärältä laittaa lapsi sinne hyttysten syötäväksi...
Kommentit (38)
Olkaa nyt aikuisia ja ajatelkaa tyttöparkaa! Nyt on vaikea hyttyskesä, ja hyttysenpistoille sietokyky kasvaa loppukesästä. Minä en vie lastani mökille tästä syystä kuin vasta heinäkuun lopulla. Kärsii raukka jo kaupungissakin, ja epämukavuus ei todellakaan ole pientä, vaan hän saataa itkeä läpi yön ja olla todella kutiseva päivälläkin. Minkäs lapsi allergialleen mahtaa. Vähättelijät eivät ymärrä kuinka isot reaktiot voi hyttysistä saada. Esim. silmät muurautuu umpeen.
HYTTYSTEN takia! Huh huh.... Hanki ap elämä ja anna niiden lasten mennä kun ne haluaa.
siis niiden hyttysten takia, vaan niiden kipeiden paiseiden ja silmien muuraantumisen takia.
Huhhuh, mitä juttuja ihmisillä. Miettikää nyt, olisiko se kivaa itselle olla viikkoa kesällä kipeänä sen takia. Eikö voi mummoa nähdä jossain muualla? Kutsukaa mummo kesällä teille kylään tms.
hyttysiä vastaan, mutta Turun saariston sääsket aiheuttavat yhä valtavia paiseita. Pahimmillaan mulla oli kolme pakaraa! Ja sormet turposivat kolminkertaiseksi, tuli siis vettä niveliin. Nykyisin otan aina allergialääkettä vähintään viikon kuurin, ennen kuin lähden niiden sääskien syötäväksi. Eka reissun jälkeen jouduin menemään lääkäriin, koska kipu oli ihan hirveää sormissa, eivätkä apteekin käsikauppakamat auttaneet oireisiin. Tohtori totesi, että Suomessa on noin 1200 eri hyttyslajia, joista yhdelle olen sitten jumalattoman allerginen. Estolääkitystä ja hyttysöljyjä ja asiallista pukeutumista ja anopin ohjeistamista suosittelen minäkin.
Minkäs lapsi allergialleen mahtaa. Vähättelijät eivät ymärrä kuinka isot reaktiot voi hyttysistä saada. Esim. silmät muurautuu umpeen.
ja iho-oireita. Lääkkeen takia lapselle tulee epämiellyttävä olo.
Onhan noita vähättelijöitä näkynyt. Yleisimpiä lausahduksia ovat "no on se nyt tarkkaa", "ei meillä kyllä tuollaista" ja "jos kuitenkin vähän siedätettäisiin". Tai mikä parasta, "ollaan sitä nyt niin topakkana pienen asian takia".
olinkohan 23
HYTTYSTEN takia! Huh huh.... Hanki ap elämä ja anna niiden lasten mennä kun ne haluaa.
siis niiden hyttysten takia, vaan niiden kipeiden paiseiden ja silmien muuraantumisen takia.
Huhhuh, mitä juttuja ihmisillä. Miettikää nyt, olisiko se kivaa itselle olla viikkoa kesällä kipeänä sen takia. Eikö voi mummoa nähdä jossain muualla? Kutsukaa mummo kesällä teille kylään tms.
Ei kai kukaan äiti juota esim. maitoallergikollekaan maitoa. Kun tietää mitä siitä seuraa?????!!!
Meilläkään ei allergialääkkeet auta hyttysiin ja lapset tosi kärsiviä.
On sitten mukava mökkeillä kun silmät muurautuneet umpeen ja keho kutisee ja täynnä tulehtuvia patteja :(
Vain osalle ihmisistä muuten kehittyy vastustuskykyä hyttysille.
TM:n tai mikrobit vertailussa isosta piha piiristä oli hävinneet lähes kaikki itikat parhaimmalla laitteella. Laite maksaa noin 500€.
Nyt ensihätään lapsille mukaan lasten hyttysmyrkyt ja allergialääkkeet.
TM:n tai mikrobit vertailussa isosta piha piiristä oli hävinneet lähes kaikki itikat parhaimmalla laitteella. Laite maksaa noin 500€.
Nyt ensihätään lapsille mukaan lasten hyttysmyrkyt ja allergialääkkeet.
<a href="http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.tandjenterprises.com/imag…" alt="http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.tandjenterprises.com/imag…">http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.tandjenterprises.com/imag…
ja niitä kun on n. 10 kpl ympäri kehoa, niin ei varmasti tunnu kivalta.
ap
Minulla on ikää jo päälle 30 vuotta, mutta paukamat vaan pahenevat vuosi vuodelta. Lapsena asuin maalla eikä mitään offeja käytetty, joten siedätystä olen saanut enemmän kuin tarpeeksi. Jo lapsena paukamat olivat niin isoja että silmät muurautuivat umpeen jos silmän lähelle pisti.
Nykyään tilanne on se, että paukamat ovat yleensä noin 15cm halkaisijaltaan, kutiavat vähintään viikon eikä kävelykään aina onnistu jos jalkoihin pistävät sillä koskee niin paljon tai en saa jalkaa koukkuun kun koko polvitaive on turvoksissa.
Paarman puremista tulee yhtä isot, mutta mustat paukamat jotka ovat niin kipeitä etten ihan äkkiä keksi mikä koskisi niin paljon.
Erään kerran sain jalkateriin useamman pureman ja piston. Kolme seuravaa vuorokautta meni itkiessä ja valvoessa kivun ja kutinan takia. Olin jo valmis lyömään jalat kirveellä poikki että helpottaisi edes hetkeksi.
Niin, ja minä syön koko kesän allergialääkkeitäkin, en tiedä mitkä oireet olisivat ilman niitä...
tynnyriin, jätä pää näkyviin ja peitä hyttysverkolla. Ei vaan- todellakin allergialääkkeet mukaan. Ei taida olla kovin rakas anoppi ja isoäiti kun hyttysenpuremat riittää syyksi olla menemättä.
ja yrittää tartuttaa tuon asenteen muihinkin. Sinne yökylään voi mennä syksymmälläkin kun hyttyset vähenee. Ei lapsia tarvitse kiusata tahallaan jos ei pakko ole.
vaan mua ärsyttää se kuinka herkkähipiäisiksi, mukavuudenhaluisiksi ja avuttomiksi ihmiset ovat tulleet. ei lapsiaan kiduttaa tarvitse, mutta suurempi ongelma taitaa nykyään olla ylisuojellut lapset jotka ei kestä enää mitään. Pieni epämukavuuden sietokyky tekee ihmiselle ihan todellakin hyvää.
niille kehityyy vastustuskyky vuosi vuodelta paremmin
Näin väitetään. Monelle kehittyykin. Minulle ei ole 33 vuoden aikana vielä kehittynyt. Saan edelleen hurjan kokoisia, sellaisia 2cmx2cm, näppylöitä itikan puremista. Olen kai jotenkin allerginen :S Allergialääkkeet eivät juuri auta, joskus olen kokeillut. Kutina onneksi kestää vain 10-15 minuuttia.
Juurikin tuollaisia 15 cm halkaisijaltaan. Ne ovat punaisia ja kuumottavia, lämpökin voi nousta, ja esim. käsivartta ei voi taivuttaa, jos paukama tulee lähelle kyynärtaivetta. Kutina on ihan sietämätöntä eikä allergialääkkeet juurikaan helpota oloa, kipulääkkeet ehkä hieman. Mulla on ikää 51 vuotta ja ihan joka kesä on sama juttu hyttysten kanssa. En todellakaan veisi hyttysille allergista lasta paikkaan, joka kuhisee hyttysiä.
Muuten jäävät pienemmiksi. Ja itikat todellakin kerääntyvät luokseni, joten otan hyttyskarkotteet mukaan jos tiedossa ilta ulkosalla.
Lisäksi voit ostaa töpseliin laitettavan hyttysansan, jonka voi laittaa lapsen makuuhuoneeseen. (puutarha.com)
Hyvää reissua.
kaikki kesät piti olla mökillä, jossa hyttysiä oli aivan järkyttävästi. Iltaisin pelattiin sulkapalloa ja se oli kärsimystä koko ajan.
Muistan kun säästin viikkorahoja ja aina kun lähdettiin mökiltä antoi pappa vähän rahaa ja yhtenä keväänä annoin ison kasan ( ainakin mun mielestä ison ) mun isälleni ja pyysin että ostettiin hyttysverkkoja verannalle. Muistan aina kun isäni vaan nauroi ja ei ostanut.
Jälkikäteen olen tajunnut että mökillä oli esim metsä ihan kiinni mökissä, vaikka isäni aina harvensi kovasti metsää ei viitsinyt sitä laittaa metrin kauemmaksi.
Mä inhosin mökillä oloa niin paljon etten vieläkään käy, enää ei ole pakko. Sain ennakkoperintönä vanhemmiltani yhden heidän mökeistään ja aion myydä sen heti kun saan luvan. Itse en ole siellä käynyt yli 10 vuoteen.
Jos mun olis pakko käydä mökillä mä hankkisin ilman muuta tollasen hyttysen tappajan. 500 euroa on pieni hinta siitä mitä traumoja hyttyset ovat mulle aiheuttaneet. Ja karsisin metsää mökin reunoilta ja hankkisin niitä hyttysverkkoja. Pienillä kustannuksilla ja vaivannäöllä saadaan vaikka mitä aikaan, jos vaan viitsii.
jos onnistuu, niin vähän myöhemmin kesällä, zyrteciä tms. maksimiannoksilla, hydrokortisonia mukaan, sitä puremiin (helpottaa kutinaa). Ulos mennessä paljon myrkkyä, myös vaatteiden alle,ja toki myös vaatteisiin, vaatteet pitkähihaiset ja -lahkeiset, sukat jalkaan ja hatut päähän. Hattuun voi ehkä yhdistää jonkinlaisen suojaharson. Pitkähihaiset ja lahkeiset vaatteet ei välttämättä ole kuumat, jos ovat ohuet.
Sisällä taas tarkkana, ettei hyttysiä pääse.
Mutta kyllä itse päästäisin. Varautuisin hyvin, ja juttelisin mummon kanssa siitä, miten huolehditaan tästä asiasta.
Mummot ovat tärkeitä lapsille, ja lapset mummolle.
antaa normaalin vastustuskyvyn kehittyä ja siis ilman allergialääkkeitä. laittaa sitten kortisonivoidetta pauamien päälle. vuosi vuodelta on sitten vähemmän. jos nyt välttelet, niin aina pahempi reaktio edessä, kun ei koskaan vastustuskyky saa rauhassa kehittyä