Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gradun aiheita mietin... Pitäisi keksiä matkailukohteeseen

Vierailija
13.06.2011 |

hyvä ja tarpeeksi syvällinen aihe palvelun, markkinoinnin tai johtamisen saralta, ei mitään perinteistä asiakastyytyväisyystutkimusta. Ehdotelkaapas jotain!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valintaan vaikuttavat tekijät...?

Vierailija
2/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiseen minäkin haluaisin lepuuttamaan korvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi keksiä matkailukohteeseen = ????

Mitä siis: palvelu, markkinointi ja johtaminen = ???

Siis täh! Kerro mitä kurssia käyt (kurssin tavoite) ja mitä gradultasi vaaditaan.

Vierailija
4/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTA vs perinteinen matkatoimisto - vaikuttaako matkan varaustapa siitä annettavaan palautteeseen (word of mouth)

Kohteen brandin rakentaminen. Käytä vaikka CBBE-mallia (Keller). Tutki mikä on outcome ja resonance.

Hinnan vaikutus kysyntään

Mikä aihepiiri kiinnostaa?

Vierailija
5/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

venäläisten turistien suosimien kohteiden ja heidän käyttämiensä palveluiden ympäriltä. Myös markkinointi venäläiselle asiakaskunnalla/Venäjällä voi olla mielenkiintoinen aihe.

Vierailija
6/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä ihminen opiskelee ja missä? Onks nämä jotain yliopisto-opintoja???

Vierailija
7/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on Lapin yliopistossa opetettava matkailualan korkeakoulututkinto. Ja gradun pitäisi olla noin 80-120 sivua pitkä TUTKIMUKSELLINEN tutkielma, jossa olisi alkuperäisaineisto ja joku teoria. Ja mielelläni minäkin auttaisin, mutta ihan näillä psekseillä ei kuitenkaan pysty.

No joo, jos mun pitäisi tehdä, niin mä tekisin esimerkiksi maatilamatkailun leviämisestä ja vertaistuesta maatilamatkailun kehittämisessä tai vammaistoiminnan historiasta.

Vierailija
8/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ulkomaalaiset (siis mitkä, koulutus, ikä, siviilisääty, ja mistä) tulevat katsomaan Lapin tyhjyttä.

Miten he liikkuvat Lapissa, mihin kohteisiin menevät ja miten?

Mitkä ovat tällaisten ihmisten motiivit tulla Lappiin? Onko mahdollisesti tarkoituksena "ryöstää" meiltä vähitellen koko Lappi ja asuttaa se. Tilaahan täältä riittää ulkomaalaisille, jotka ovat saaneet tarpeekseen siitä, että omat nurkat täyttyvät.

Ja millä rahalla tulevat? Euroalueen työkkärikorvauksellako? Mitä kautta tulevat? Turussa on matkailukoti, johon majoittui joitakin tällaisia suomenkieltä kesäyliopistossa opiskelevia ulkomaalaisia.

Jos tästä tulee jotakin, niin tule sitten palstalle kertomaan mitä selvisi.

Kelpaiskos tälläinen?

Vierailija
9/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen aihe j ajos itse olet äiti niin varmaan löytyy kiinnostusta aiheeseen. Joko voisi tutkia yleisesti olisiko tällaisille hoteille kannatusta ja millaisiin kohteisiin ne yleensä sopivat. Millaiset lisäpalvelut sopivat lapsettomaan hotelliin?

Taisi sitten jonkun tietyn kohteen kannalta. Miten toiminta siellä kehittyisi jos paikalla olisi lapseton hotelli.

Vierailija
10/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vai ulkomailla? Kokonainen keskus, alue vai yritys?

Mä olen otse opiskellut matkailua, mutta en tee töitä alalla (enkä enää halua, valmistuin 2008 ja 2007 olin korviani myöten kyllästynyt).

Vierailija
11/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitä tulee gradu. Jos ei ole jotain teoriaa viitekehyksenä, siitä tuolaa vain amk-lopputyö.

Lapsettomista hotelleista en ryhtyisi tekemään, se aihe on vanhentunut jo ennen gradun valmistumista.

Vierailija
12/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa Lappiin matkaajista on erilaisia ulkomaalaisia sinkkuja, erämiehiä, joilla on muitakin tarkoituksia Lapin matkailunsa suhteen kuin pelkkä turismi. Heidän pitkäaikaisena tavoitteenaan on osata jonkinverran suomea ja asettua asumaan Lappiin, viettämään erämiehen elämää. (Parantele.)

Sitten tutkitaan tätä ja tämä teoria todistetaan oikeaksi tai sitten se kumotaan vääränä. Nyt pitää löytää ne oikeat tutkittavat. Kysy Turun kesäyliopiston, ulkomaalaisia suomenkielen opiskelijoita, jotka palaavat vuosittain.

Eikös tämä muka kelpaisi graduksi? Jos ei kelpaa ja tule kiitettävää, niin sitten ei mikään kelpaa.

Vierailija
13/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa Lappiin matkaajista on erilaisia ulkomaalaisia sinkkuja, erämiehiä, joilla on muitakin tarkoituksia Lapin matkailunsa suhteen kuin pelkkä turismi. Heidän pitkäaikaisena tavoitteenaan on osata jonkinverran suomea ja asettua asumaan Lappiin, viettämään erämiehen elämää. (Parantele.)

Sitten tutkitaan tätä ja tämä teoria todistetaan oikeaksi tai sitten se kumotaan vääränä. Nyt pitää löytää ne oikeat tutkittavat. Kysy Turun kesäyliopiston, ulkomaalaisia suomenkielen opiskelijoita, jotka palaavat vuosittain.

Eikös tämä muka kelpaisi graduksi? Jos ei kelpaa ja tule kiitettävää, niin sitten ei mikään kelpaa.

on jotain, mikä kohdistuu matkailun tutkimukseen, ei niinkään matkailuun. Ja sen vähän niinkuin pitäisi olle TUTKIMUKSELLISTA. SIis se on yliopistotyö juuri siksi, että siinä tutkitaan matkailun tutkimista - yritetään löytää parempia keinoja analysoida sitä. Amkissa tehdään vain markkkinointisuunnitelma ja asiakaspalautekysely.

Lisäksi teoria on graduissa ja muissa harjoitustöissä yleensä sellainen, jota

jota joku tieteentekijä on aikaisemminkin esitellyt ja kehitellyt ja sitä sit testataan ja kehitellään lisää. Ei siis mikään av-palstalla itse kehitetty juttu. Näin ensinnäkin siksi, että harva graduntekijä osaa tehdä tutkimusta koskevaa teoriaa ihan itse, sen aika tulee sit joskus myöhemmin tieteellisellä uralla. Toisenakin näin on siksi, että gradun tarkoitus on myös esitellä, mitä kaikkea tekijä tietää tästä aiheesta ja tällä alalla aikaisemmin tutkitun.

Valitettavasti mä en tunne yhtään matkailualan tieteellistä gurua, mutta kyllähän niitä varmasti on ja ap osaa itse lisätä tuohon jonkun sopivan viitekehyksen...

Vierailija
14/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällaisen jutun tutkii, niin jotain metodeja tarttee ottaa käyttöön. Esimerkiksi ihan vain, että pitää luoda joku sopiva kyselylomake. Se on jo sitä tutkimusta. Ei hyvää lomaketta - joka vastaa niihin kysymyksiin, joihin oikeasti halutaan vastaus ja valaistusta - tyhjästä luoda. Siinä taitaa olla jo teoriaa yhden gradun edestä.

Virhe on, että luullaan haluttavan jotain "tavoittamattomia taivaita" ja ryhdytään puuhiin, joita ei ollenkaan hallita. Tällöin gradusta tulee huono, se ei ota valmistuakseen ja lopputulos ei ole kiitettävä.

Kirjoittakaa vain sellaista, josta ymmärrätte itse joka sanan minkä kirjoitatte ja tehkää vain sellaista minkä todella ymmärrätte. Sillä pitäisi pärjäta ja saada yksi gradu tehtyä tehokkaasti. Vai oletteko eri mieltä?

Vierailija
15/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tietyn alueen).

Vierailija
16/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kaikki siellä yliopistossa on "matkailun tutkimisen tutkimista"? En oikein ymmärrä. Apua!

Ei ap puhunut mistään matkailun tutkimisen tutkimisesta.

Jos sellainen aihe olisi, niin eikös sitten alettaisi tutkia joitakin toisten tekemiä graduja, jossa on jo tutkittu matkailua. Ja missäs sellaiset gradut sitten olisi tehty, jos ei siellä yliopistossa.

Siis apua! En ymmärrä! Olen varmasti täysi taukki!

Vierailija
17/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuu, 15 taas ei.

Toki gradussa pitää viitekehys olla. Siis teoria. Ilman sitä se ei kyllä ole ainakaan gradu..

Esimerkiksi: jos tutkii vaikkapa millaisia muutoksia suomalaisessa perheessä on tapahtunut, teoriaksi/viitekehykseksi sopii vaikkapa A. Giddensin modernisaatioteoria.

Vierailija
18/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä ympäristöseikat matkaajille tärkeitä

Ajankohtainen aihe, jolla myös merkitystä. Siinä riittää myös tutkittavaa