Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi suunnitelma tupakanpolton lopettamiseen, mitä luulette miten käy?

Vierailija
12.06.2011 |

Olen polttanut 20 vuotta ja yrittänyt lopettaa lukuisia kertoja kertalopettamisella, laastareilla, purkalla, pikkuhiljaa vähentämisellä. Kuten arvata saattaa, lopetus ei ole onnistunut.

Juteltiin mieheni kanssa tupakanpoltostani, kerroin miten olen jo vuosia halunnut lopettaa mutta aina epäonnistunut..on helpompi käydä ostamassaa aski ja polttaa yksi kuin kärvistellä. Kohta menee toinen, kun poltinhan sen ekankin ja se lopettaminen olikin sitten siinä.

Mies tosiaan lopetti polttamisen meidän ensimmäisellä yhteisellä tupakkalakolla ja mietittiinkin nyt, miten kävisi jos mies tekisi minulle "tupakkalakkosuunnitelman" omien kokemustensa perusteella, ihan kirjallisen sellaisen.

Itse en puutu suunnitelmaan millään tavalla, ainoastaan luen ja hyväksyn sen ja allekirjoitan sekä noudatan sitä

Olisi jotenkin helpottavaa katsoa jostain suunnitelmasta, että ensi torstaina on tiedossa yksi tupakka, viikonloppu ilman ja sitä seuraavana tiistaina taas yksi. Tästäkin pikkuhiljaa vähentäen kunnes loppuu kokonaan.

Itse en olisi vastuussa muusta kuin sopimuksen pitämisestä. Tupakan hankkiminen on minulle helppoa, koska teen kauppareissut joka päivä ja yksin tämä lopettaminen ei ole onnistunut tähänkään asti, jossain vaiheessa ostan tupakat kuitenkin, kirjallinen sopimus jotenkin ottaa minulta mahdollisuuden omiin valintoihini tupakan ostamisessa ja polttamisessa..

Onko ihan hölmö ja epätoivoinen yritys? 100% halu on lopettaa..uskallus, rohkeus ja itsekuri ei vaan riitä..=((

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan lukea tuon kirjan. Miehelle äsken näytin tämän ketjun ja olin varma että tuhahtelee koko kirjalle.."järkevä ja ateisti" kun on..

Yllätys yllätys, mieskin oli sitä mieltä, että kaikki haluamani keinot otetaan nyt käyttöön jos näin tosissani polttamisen lopettamisessa olen.

Miten tuon kirjan kanssa, luenko sen nyt kun vielä poltan vai lopettamisen aikoihin? Lopettamispvämäärä on 1.8.

t. ap

ps. viestini ehkä vaikuttavat hölmöiltä, mutta se johtuu vain siitä että nyt tai ei koskaan. Jos tämä ei nyt onnistu niin tuskin onnistuu milloinkaan. Halu ja skarppi on kova, mies aktiivisena apuna ja teiltä saadut muutkin apukeinot apuna.

Ensimmäistä kertaa olen innoissani alkavasta tupakkalakosta =))

Vierailija
2/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun täytyy tahtoa lopettaa kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen polttanut ja lopettanut, polttanut ja lopettanut. Kokeillut Champixia, joka auttoi, mutta sitten taas lipsuin. Tänä kesänä sen teen kerrasta poikki menetelmällä, kokeilen ihan kuinka kauan kestän, löin vetoa asiasta. Auttaakohan? Haluan niin paljon eroon tupakasta, ajatellut hypnoosiakin. Tuo kirja voisi toimia...

Vierailija
4/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole jos se kerran ei onnistu.

Lopettaminen onnistuu vain kun se motivaatio lähtee itsestä, ei mistään muusta.

t: 26v polttanut, 1½v ilman ollut.

Vierailija
5/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on lopettanut Stumppaa tähän-kirjan avulla. Itse ehdin lopettaa jo ennen kuin luin kirjan, mutta se auttoi pysymään päätöksessä ja ajattelemaan asioita. Nyt takana 4 vuotta täysin savuttomana. :)

Ja uskon että tuollainen suunnitelma että joku määrää milloin sata polttaa ei auta, koska sinun on itse tehtävä lopettamispäätös ja ja itse pysyttävä siinä. Tahdonvoimaa on löydyttävä, koska riippuvuus on niin vahva, mutta kun siitä selviää, selviää ihan mistä tahansa. Ja sinä luulet nyt että joihinkin tilanteisiin kuuluu tupakka, mutta sekin on vain riippuvuus mikä saa sinut ajattelemaan niin(tästä puhutaan siinä kirjassakin).

Sinun on vain päätettävä että et enää koskaan polta yhtäkään tupakkaa ja tehtävä elämäntapamuutos ja uuteen elämään ei savu keuhkoissa enää kuulu, pystyt siihen kyllä.

Niin ja se ei ole tupakkalakko, vaan se on tupakoinnin lopetus. ;)

Vierailija
6/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole jos se kerran ei onnistu. Lopettaminen onnistuu vain kun se motivaatio lähtee itsestä, ei mistään muusta. t: 26v polttanut, 1½v ilman ollut.

Motivaatiota ja halua saattaa olla, jopa keuhkosyöpä muttei siltikään pääse irti nikotiiniriippuvuudesta.

Laittomien huumeiden riippuvuuksille on hoitoa jos mitä, mutta tupakka kuitenkin on edelleenkin laillinen tuote, eikä siihen ole muita kuin käsikauppatuotteita. Ei ole terapioita eikä lääkäreitä.

Tupakasta on äärimmäisen vaikea päästä eroon juuri sen riippuvuusasteen ja toisaalta saatavuuden takia.

Jokaiselle, myös ap:lle nostan hattua jos (ja toivon kun) siihen pystyy.

Vierailija
7/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että valmistaudu henkisesti lopettamaan tupakointi sen kirjan lukemisen aikana/lopuksi.

Lisäisin tähän vielä, miksi suosittelen kirjaa niin vahvasti. Mieheni oli yksi niistä tupakoitsijoista, joiden en ikinä uskonut lopettavan. Oli yksinkertaisesti niin koukussa, että en vain nähnyt sitä, että voisi lopettaa. Halusi kyllä, ja yritti joskus, mutta niistä yrityksistä ei tullut yhtään mitään.

Ostin tuon kirjan kerran, ja annoin miehelle, koska tiesin, että harkitsee lopettamista vakavissaan. Mietti kuukauden ennenkuin luki, mutta kirjan lopussa kävi polttamassa viimeisen tupakan, ja siihen se loppui. Nyt tosiaan kolme vuotta polttamatta, eikä ole lipsahtanut kertaakaan.

Itse luin tuon kirjan myös, sen jälkeen kun mies oli lopettanut, oli vaan pakko saada tietää, mikä siinä kirjassa oli, että se sai miehen lopettamaan...

Tsemppiä sinulle lopetukseen, ja kirjaa suosittelen edelleen!

Vierailija
8/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri naiselle siihen tupakointiin juurtuminen on lopettamisen kannalta huomattavasti vaikeampaa (psyykkinen riippuvuus) kuin miehelle, jolle se fyysinen riippuvuus on se pahin ja hetkessä ohi.

Tunnissa nikotiini häipyy elimistöstä.

Sen takia moni pystyy olemaan ilman ekat kaksikin viikkoa, mutta ei siitä enempää tai aloittaa vaikka jonkun vuodenkin tauon jälkeen (se tapa, se tapa)

Vierailija
9/17 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

resepti Champix-lääkkeeseen.

Vierailija
10/17 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole erityisen varovainen CHAMPIXin suhteen

Potilailla, jotka ovat käyttäneet CHAMPIXia, on ilmoitettu masennusta, itsetuhoisia ajatuksia, itsetuhoista käyttäytymistä ja itsemurhayrityksiä. Jos sinulla ilmenee CHAMPIX-hoidon aikana kiihtyneisyyttä, masentunutta mielialaa tai käyttäytymismuutoksia, jotka ovat sinun itsesi, perheesi tai lääkärin mielestä huolestuttavia, tai jos sinulla ilmenee itsetuhoisia ajatuksia tai itsetuhoista käyttäytymistä, lopeta hoito ja ota heti yhteys lääkäriin.

Tässä suora lainaus tämän tuotteen sivuilta..Kiitos kuitenkin alkujaan varteenotettavasta ehdotuksesta =)

t. ap

Vierailija
11/17 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lopettaa kertalaakista KOKONAAN. Nollatoleranssi, ei kannata vetää yhtään röökiä enää, muuten luiskahtaa. Kuukauden parin päästä ei enää tee enää mielikään.

Kokeile hypnoosia, on erittäin hyvä keino. Nuuska on myös hyvä keino, nuuska on sit helpompi lopettaa kokonaan mutta auttaa tapatupakoinnista eroon.

Vierailija
12/17 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta niin kauan kunnes Jeesus ottaa sinulta halun pois tupakkaa kohtaan. Hän kykenee sen tekemään. Sen jälkeen älä enää polta.

Vierailija
13/17 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allen Carrin Stumppaa tähän.

Sen avulla on lopettanut todella moni!

Itsekin olen todistanut sen toimivuuden, mies lopetti kolme vuotta sitten kerrasta polttamisen, tuon kirjan lukemisen jälkeen. Oli polttanut n.15 vuotta, ja ei mitenkään vähän, ainakin askin päivässä.

Vierailija
14/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole erityisen varovainen CHAMPIXin suhteen Potilailla, jotka ovat käyttäneet CHAMPIXia, on ilmoitettu masennusta, itsetuhoisia ajatuksia, itsetuhoista käyttäytymistä ja itsemurhayrityksiä. Jos sinulla ilmenee CHAMPIX-hoidon aikana kiihtyneisyyttä, masentunutta mielialaa tai käyttäytymismuutoksia, jotka ovat sinun itsesi, perheesi tai lääkärin mielestä huolestuttavia, tai jos sinulla ilmenee itsetuhoisia ajatuksia tai itsetuhoista käyttäytymistä, lopeta hoito ja ota heti yhteys lääkäriin. Tässä suora lainaus tämän tuotteen sivuilta..Kiitos kuitenkin alkujaan varteenotettavasta ehdotuksesta =) t. ap

koska mieheni tuotetta parhaillaan käyttää. Mutta ei pysty polttamaan enää koska tupakka on alkanut maistua todella pahalta. Tuollaiset ajatukset kuitenkin on aika harvinaisia lääkkeen kohdalla ja tyytyväsiä käyttäjiä taitaa olla enemmän.

Vierailija
15/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tiedän ihmisiä, jotka on pitkään yrittäneet lopettaa ja tuon kirjan luettuaan on onnistuneet.

Vierailija
16/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei sitten tuo ap:n ehdottamakin.

Ja minä tiedän useampia tuon lääkkeen avulla tupakoinnin lopettaneita, sivuvaikutukset ovat kuitenkin aika harvinaisia.

Mieheni on polttanut 13-vuotiaasta, lopetti pari vuotta sitten, hän täyttää ensi vuonna 50.

Ei mitään muita konsteja kuin se, että säästyneistä rahoista hän antaa puolet minulle, ja puolella ostaa asioita, joista todella pitää, eli hän on nyt kerännyt säästyneillä rahoilla itselleen mittavan levykokoelman.

Ihan alkuun tupakoinnin sijaistoimintona toimi mandariinien syönti. Eli kun teki mieli tehdä jotain käsillään, pitää tauko, hän söi mandariinin.

Vierailija
17/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen ollut polttamatta 18 päivää. :)

Itse en usko tuohon pikkuhiljaa lopettamiseen, vaan kerralla lopettamiseen. Minä suunnittelin lopettamista noin 4kk, siirryin sinisestä tupakasta kaikkein miedoimpaan, jossa nikotiinia oli vain 0,1mg. Sitä poltin sen 4kk ja sitten lopetin päivänä, jonka olin jo aiemmin merkinnyt kalenteriin.

Nyt siis polttamatta 18 päivää ja koko aikana en ole käyttänyt mitään nikotiini valmisteita tms. Ihan tahdon voimalla ja omalla halulla lopettaa tupakanpoltto on menty eteenpäin. :) Paljon tsemppiä ja voimia ap:lle lopettamiseen, se on rankaa, mutta kaiken vaivan arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän